برترین های ترند روزعمومی

مبلمان اداری شامل چه انواعی می‌شود؟

انواع مبلمان اداری و نکاتی که درباره آن باید بدانید

مبلمان اداری یکی از تجهیزات با اهمیت در مراکز اداری است که موجب راحتی کارکنان و مراجعین خواهد شد و بر زیباسازی محیط اداری تاثیرگذار بوده و به جذب مشتری کمک می کند. انواع مبل اداری شامل کلیه محصولات دکوراسیون و تجهیزات اداری از قبیل انواع پارتیشن­های اداری، میزهای مدیریت، میز اداری، میز پذیرش، میز کارمندی، انواع مبل اداری، صندلی اداری و فایلینگ و کتابخانه است که هر ساله این محصول در انواع و اقسام مختلف طراحی و تولید و به بازار عرضه می شود.

لذا اطلاع از انواع مبل اداری و اهمیت به کارگیری آن در محیط کار دارای اهمیت است تا افراد بتوانند بهترین انتخاب را برای مجموعه کاری خود داشته باشند. در ادامه به معرفی انواع مبلمان اداری پرداخته می شود. مبل اداری بر حسب طراحی تولید اغلب در دو سبک مبلمان اداری مدرن و مبلمان اداری کلاسیک طراحی و تولید می شوند هر چند در هنگام چینش دکوراسیون اداری ممکن است از ترکیب هر دو سبک استفاده شود.

مبلمان اداری مدرن

در سال­های اخیر استفاده از مبلمان اداری با طراحی ­ها و المان­ های مدرن بسیار متداول شده است. این سبک از مبلمان در طراحی و متریال مدرن بوده و دارای طرفداران زیادی هستند. اغلب در طراحی مبلمان اداری مدرن از اشکال هندسی استفاده می شود و سادگی در طراحی به وضوح به تصویر کشانده شده است. در تولید مبلمان اداری مدرن از ترکیب پارچه، چرم، چوب، شیشه و فلز به صورت نوآورانه استفاده می شود، به طوری که هارمونی خوبی با محیط ایجاد می کند. مبلمان اداری روسیتک و سبک پست مدرن نمونه ­هایی از سبک مبلمان اداری مدرن می باشند که در طراحی آن از متریال ارگانیک و طبیعی مانند کنده های درخت، چوب های طبیعی و سنگ استفاده می شود.

مبلمان اداری کلاسیک

در طراحی مبلمان اداری کلاسیک از طرح­ های کلاسیک و سنتی استفاده می شود و اغلب دارای طرح ­های شلوغ و تجملاتی و پر زرق و برق بوده و برای فضاهای با متراژ بزرگ مناسب است. مبلمان اداری سلطنتی یکی از معروفترین طراحی ­ها در این سبک است. جنس متریال مبلمان اداری کلاسیک بیشتر از چوب و اکثرا به صورت منبت کاری شده است. استفاده از رنگ­ های طلایی و استخوانی بیشتر در این سبک از مبلمان اداری به چشم می خورد.

تهیه انواع مبلمان اداری

در سال­های اخیر بازار مبل و مرکز خرید مبلمان در اکثر شهرهای ایران تاسیس شده است و افراد در راستای تهیه مبلمان اداری به این مراکز مراجعه می کنند. در این بازارها اغلب تولیدکنندگان زیادی فعالیت دارند و مبلمان اداری در طرح­ های متنوع تولید و عرضه می شود و مشتریان می توانند مبل اداری مورد نیاز خود را از مراکز  خرید مبل اداری  تهیه کنند.

با توجه به این که تاسیس بازار مبل نیاز به فضای زیادی دارد لذا تعدادی از تولید کنندگان با همکاری با هم اقدام به تاسیس مراکز خرید اینترنتی مبل از جمله سایت نوژن نموده و انواع مبلمان اداری را در این سایت­ ها به فروش می رسانند. از مزایای خرید اینترنتی مبلمان اداری این است که افراد با هر سلیقه و بودج ه­ای اقدام به خرید مبلمان اداری کرده و همچنین به دلیل رقابتی ­تر شدن بازار افراد می توانند مبلمان با کیفیت­ تر را با قیمت ارزان­ تر تهیه کنند.

قیمت مبلمان اداری

قیمت مبلمان اداری یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید مبلمان اداری است. خریدارن برای خرید این کالا ابتدا قیمت آن را پرس و جو کرده و با برآورد هزینه اقدام به انتخاب مدل و خرید مبلمان اداری می‌کنند. قیمت مبلمان اداری تحت تأثیر جنس و کیفیت مواد اولیه در تولید مبل بوده است. هر چقدر در تولید مبل از متریال با کیفیت تر استفاده شود دارای قیمت بالاتری خواهد بود علاوه بر این ها در بازار ایران عوامل اقتصادی مانند تورم، نرخ ارز، عامل‌های اقتصاد کلان در خرید مبلمان اداری مؤثراند. در مجموع، مبلمان اداری دارای تنوع قیمتی بالایی بوده است و مشتریان می‌توانند با هر بودجه‌ای آن را تهیه و محل کسب و کار خود را از آن تجهیز کنند.

فروش مبلمان اداری

در بازار ایران فروشگاه ­های مختلف به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام به فروش مبلمان اداری می کنند. فروشندگان برای فروش مبلمان اداری به صورت حضوری اقدام به تاسیس فروشگاه اختصاصی مطابق با برند تولیدکننده کرده و یا مجموعه ­ای از تولیدات شرکت­ های تولیدکننده مبلمان اداری را در مرکز خرید مبل و یا مرکز فروش مبل و یا در نمایشگاه­ های مختلف مبلمان به فروش می رسانند.

فروشندگان مبلمان اداری برای حفظ مشتری و برای پرورش و ایجاد روابط طولانی­ مدت با مشتریان به اقداماتی از قبیل فروش اقساطی، ارائه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش کرده و تخفیفات ویژه ­ای به مناسبت جشنواره ­های مختلف برای مشتریان لحاظ می کنند. همچنین تعدادی از فروشندگان اقدام به تاسیس سایت­ های فروش اینترنتی مبلمان اداری کرده و به واسطه ی این سایت­ ها اقدام به فروش مبلمان اداری می کنند.

نکات مهم در خرید مبلمان اداری

در سال ­های اخیر مبلمان اداری در طرح­ های متنوع و در برندهای مختلف در بازار ایران تولید و در بازار عرضه می شود. خریداران مبلمان اداری برای خرید این محصول ابتدا باید فضای محیط کاری و اداری را اندازه­ گیری کرده و سبک مبلمان اداری را مطابق با نوع ساختمان و فضای مورد استفاده انتخاب کنند. انتخاب میز و صندلی اداری باید به گونه ­ای باشد که استفاده از آن ها کاملا راحت باشد و دارای اندازه استاندارد و برای نشستن طولانی ­مدت مناسب باشند.

اگر صندلی­ ها دارای اهرم تنظیم ارتفاع و تکیه ­گاه باشند هنگام کار کردن فشار کمتری به بدن وارد می شود و هر فرد مطابق با وضعیت جسمی خود اقدام به تنظیم آن خواهد کرد. همچنین در انتخاب نوع پارچه مبل باید دقت شود و از صندلی­ هایی که دارای روکش ضد تعریق که رطوبت کمتری را جذب می کنند استفاده شود.

توجه به قابلیت جابجایی و جمع آوری محصولات

توجه به قابلیت جابجایی و جمع آوری مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد. با انتخاب مبلمانی که طراحی مناسبی داشته باشد و امکان جابجایی و جمع آوری آن وجود داشته باشد، می‌توانید از ایجاد محیط کاری مناسب برای کاربران اطمینان حاصل کنید و همچنین فضای کاری مناسب را برای شرکت خود حفظ کنید.

برای توجه به قابلیت جابجایی و جمع آوری اثاثیه اداری باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. ابتدا به نوع مبلمان دقت کنید. شما باید مبلمانی را انتخاب کنید که به درستی طراحی شده و به راحتی قابل جابجایی و جمع آوری باشد. بهتر است قابلیت جابجایی و جمع آوری از قبل در طراحی آن لحاظ شود.

بایستی به ابعاد و اندازه مبلمان نیز توجه کرد. مبلمان با ابعاد مناسب به راحتی قابل جابجایی و مونتاژ می‌باشد. به وزن مبلمان که حمل و جابجایی آن راحت باشد توجه کنید. همچنین باید به جزئیات طراحی مبلمان نیز توجه کنید. جمع آوری و جابجایی برخی از مبلمان آسان‌ تر است. برخی از مبلمان قابلیت جداسازی قسمت‌های مختلف مبلمان را دارند که جابجایی آنها را آسان می‌کند.

تعیین استانداردها و مقررات مربوط به مبلمان اداری

با توجه به استانداردهای مبلمان اداری، می‌توانید از خرید مبلمانی که برای کاربران و شرکت شما مناسب نیست خودداری کنید. برای تعیین استانداردها و ضوابط مربوط به مبلمان اداری عوامل متعددی باید در نظر گرفته شود. ابتدا به نوع مبلمان دقت کنید. هر نوع مبلمان دارای استانداردهای خاصی است، به عنوان مثال برای میزهای اداری استانداردهایی مانند ابعاد، ارتفاع، عرض و طول وجود دارد. همچنین به جنس مبلمان نیز توجه کنید. برای هر نوع مبلمان مقررات خاصی وجود دارد. به عنوان مثال برای مبلمان چوبی مقررات دوام و نگهداری وجود دارد.

به یاد داشته باشید هنگام خرید و انتخاب مبلمان اداری به جزئیات طراحی مبلمان نیز توجه کنید. برای مثال برای صندلی‌های اداری استانداردهایی مانند ارتفاع پشتی، عرض پشتی، عمق صندلی و زاویه تنظیم پشتی وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید.

انتخاب محصولات با ارتفاع و زاویه قابل تنظیم

با توجه به قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه مبلمان، می‌توانید از خرید مبلمان نامناسب برای کاربران و شرکت خود خودداری کنید و آسایش و سلامت کاربران را تضمین کنید. مبلمان با قابلیت تنظیم ارتفاع به کاربران این امکان را می‌دهد که ارتفاع میز و صندلی را متناسب با ارتفاع خود تنظیم کنند؛ همچنین مبلمانی که قابلیت تنظیم زاویه را دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد که زاویه میز و صندلی را با زاویه مناسب خود تنظیم کنند. این می‌تواند به کاهش خستگی و درد عضلانی ناشی از نشستن برای کاربران کمک کند.

به نقل از: مبلمان اداری نوژن

دکمه بازگشت به بالا