اقتصادی

فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

ترند روز/بوشهر استاندار بوشهر گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند مهمان بوشهری‌ها است و علاوه بر بازدیدهای مقرر، پروژه‌های بسیاری را افتتاح خواهند کرد.

احمد محمدی‌زاده روز سه شنبه ۹ اسفند در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: باتوجه به تقویم سفرهای استانی ریاست جمهوری، استان بوشهر ششمین مقصد سفرها در دوم بود، اما باتوجه به برتری استان بوشهر در اجرایی شدن مصوبه‌های دور نخست بوشهر بعنوان سومین مقصد دومین دور سفرهای استانی رئیس جمهور مشخص شده است.

اجتماعات مردمی ریاست جمهوری

وی درباره جزئیات برنامه ریاست جمهوری گفت:صبح پنج شنبه ریاست جمهوری وارد استان بوشهر می‌شود که سه دیدار عمومی، سه افتتاح پروژه و سه جلسه کاری در این دو روز که استان بوشهر میزبان رئیس جمهور است در نظر گرفته شده است.

محمدی زاده عنوان کرد: برگزاری جشن ازدواج آسان به عنوان دهمین برنامه سفر ۲روزه رئیس جمهور به استان بوشهر برنامه ریزی شده است.

استاندار بوشهر در خصوص دیدارهای مردمی ریاست جمهوری گفت: عصر پنج شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ در میدان شهید رئیسعلی دلواری با حضور مردم استان بوشهر برگزار می‌شود.

محمدی زاده درباره دومین اجتماع مردمی با حضور ریاست جمهوری گفت: دومین اجتماع مردمی روز جمعه ۱۲اسفند ساعت ۱۱ در شهر خورموج شهرستان دشتی برگزار می‌شود که علت این انتخاب با توجه به اینکه بیشترین آرا آیت الله رئیسی در انتخابات سیزدهم از شهرستان دشتی بوده و منطقه دشتی به لحاظ محرومیت جزء محروم‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر است.

استاندار بوشهر از ساکنین شهرستان‌های همجوار دشتی برای شرکت در اجتماع مردمی واقع در استادیوم ورزشی شهر خورموج دعوت کرد.

محمدی زاده درباره حضور ریاست جمهوری در شهرستان دشتستان گفت: باتوجه به آمار بالای ایثارگران و شهدای دفاع مقدس که از منطقه پهناور دشتستان بوده اند، اما نوع مراسمی که قرار است در این منطقه برگزار شود بررسی می‌شود و تا امشب تصمیم نهایی اعلام می‌گردد.

افتتاح پروژه‌های اقتصادی و عمرانی استانداری

وی گفت: مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت نیرو در محل آبشیرین کن مپنا در شهر بوشهر از برنامه‌های مهم سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر است که صبح جمعه این برنامه افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح ۱۲ پروژه وابسته به وزارت نیرو گفت: طی یک سال گذشته با اهتمام دولت این پروژه‌ها پایان یافت و برخی هم در همین دولت اجرا و به افتتاح رسید که به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به وزارت نیرو است.

محمدی زاده باتوجه به اهمیت موضوع آب در استان بوشهر گفت: اغلب پروژه‌های وزارت نیرو در حوزه آب است که باتوجه به وضعیت خشک آب و هوایی استان بوشهر و تامین قابل توجهی از آب مورد نیاز از خارج استان، این مورد بسیار حائز اهمیت است.

وی پیگیری‌های موضوع آب استان بوشهر را در قالب آبخیزداری، آبشیرین کن و آب انبار سازی و طرح مشترک سدسازی دنبال می‌کند و تاکید بر استفاده بهینه از آب دارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: روند خوب استان بوشهر در زمینه آبشیرین کن‌ها با ۱۰۵ هزار متر مکعب آب شیرین کن در حال اجرا و تکمیل است همچنین در مدت یک سال ۱۲۵هزار مترمکعب آبشیرین کن در استان اجرا شد.

افتتاح پروژه‌های نفت و گاز در پارس جنوبی

محمدی زاده گفت: صبح روز پنج شنبه ساعت ۱۰ در منطقه ویژه پارس جنوبی پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح می‌شوند که از پروژه‌های بسیار مهم در تاریخ اقتصادی ایران است 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها طی هفت تا ۱۰ سال گذشته انجام گرفته تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هفت میلیارد دلار معادل ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتباری است که برای این پروژه‌ها صرف شده است.

استاندار بوشهر افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، ۲ واحد پتروشیمی، مخازن نگهداری میعانات و توسعه نیروگاه برق بیدخون را در برنامه کار سفر ریاست جمهوری به جنوب استان بوشهر منظور کرد.

۲۱۰۰ واحد مسکونی بهره برداری می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه‌های مربوط به وزارت راه خاطرنشان کرد:موضوع مسکن نهایت اهتمام ما را جذب کرد و استان بوشهر جزو چهار استان برتر کشور در حوزه نهضت ملی مسکن است که با افتتاح ۲۱۰۰ واحد مسکونی شامل ۴۷۰ واحد وحدود ۱۷۰۰ پروژه روستایی در خورموج افتتاح می‌شود.

سفرهای شهرستانی وزرای هیئت دولت

محمدی زاده گفت:وزیران دولت ضمن حضور در شهرستان‌های استان بوشهر از ۴۰ واحد درمانگاهی، بیمارستان عالی شهر و کاکی بهره برداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:استان بوشهر دارای یکهزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی است و براساس برنامه ریزی انجام شده باید به ۲ هزار و یکصد تخت بیمارستانی افزایش یابد که آمار استان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

نشست‌های تخصصی و کاری ریاست جمهوری در بوشهر

استاندار بوشهر تاکید کرد:نشست فعالین اقتصادی استان بوشهر با ریاست جمهوری با برگزاری جلسات پیشین در تهران و توافقات صورت گرفته انجام گرفته است و هدف اصلی آن سرمایه‌گذاری‌های نوین بخش خصوصی، خصولتی و دولتی در استان بوشهر است.

وی ادامه داد:انعقاد تفاهم نامه‌های سرمایه گزاری به وسیله شرکت‌ها از برنامه‌های مهم ماست که با مشخص شدن تفاهم نامه‌ها و افراد این مهم را انجام می‌دهیم

۳۰۰ زوج با ازدواج آسان راهی خانه بخت می‌شوند

محمدی زاده از برگزاری جشن ازدواج آسان ۳۰۰ زوج جوان به میزبانی سپاه امام صادق استان بوشهر وباارزش جهیزیه تامین شده برای هر زوج به مبلغ۷۰میلیون تومان خبر داد.

ناو رزمی شهید قاسم سلیمانی به آب انداخته می‌شود

استاندار بوشهر با تاکید بر حفظ انسجام و موقعیت منطقه و در پاسخ به یاوه گویی‌های آمریکا ضمن سفر ریاست جمهور به استان بوشهرناو رزمی شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط شرکت کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر ساخته شده است به آب انداخته خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا