اقتصادی

اجرای ۵ پروژه برای تنوع‌بخشی به مصرف نهاده‌های دام و طیور

مرکز توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: 5 طرح ملی برای رونق مصرف دام و طیور در کشور اجرا شده است.

به گزارش ترند روز، به همت مرکز توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 طرح ملی برای تقویت مصرف دام و طیور در کشور اجرا شده است. برنامه هایی مانند «جایگزینی ضایعات ذرت و سویا از محصولات خانگی به جای خوراک دام، طیور و طیور (1500 تن در ماه)»، «تولید خوراک دام از ضایعات نخل (تولید 30 تن خوراک فرآوری شده در روز)»، تولید تجهیزات پخت و پز و فرآوری ضایعات پروتئینی (ظرفیت تولید 1500 تن پروتئین در سال)، «فرآوری و اصلاح کود دامی خوراک دام (40 تن در روز)» و «مطالعه دامپروری (نشان دادن سطح بهینه استفاده از گندم در خوراک طیور).

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، پیش بینی ها حاکی از آن است که با اجرای کامل این طرح ها بالغ بر 7 میلیون دلار ذخیره ارزی در کشور تامین می شود. برنامه ای که با کمک 9 میلیارد دلاری اجرا می شود. البته ما با چالش هایی مانند بازار بزرگ واردات، کمبود مزارع نمونه و مشکلات عرضه مواجه هستیم.

مرکز توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اقداماتی را برای ساماندهی این بخش انجام می دهد که ممکن است شامل «استفاده از علوفه کامل نیشکر در خوراک دام»، استفاده از ضایعات میوه و سبزیجات در خوراک دام باشد. “تولید غذا” دام از شاخه های نیشکر فرآوری شده، “استفاده از ضایعات پسته در خوراک دام”، “استفاده از برگ و طوقه در خوراک دام” و غیره.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا