بین الملل

اجرای موفق طرح سلامت نوروزی با هدف تأمین خون مورد نیاز بیماران

­سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون خبر داد؛

اجرای موفق طرح سلامت نوروزی با هدف تأمین خون مورد نیاز بیماران

­سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون ایران از اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف تأمین خون مورد نیاز بیماران خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام میرزایی ­سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون ایران اظهار کرد: بر اساس  پيش بينی کاهش اهدای خون و به تبع آن کاهش ذخاير خون به دليل همزمانی دو رويداد تعطيلات نوروزی و ماه مبارک رمضان با استفاده از تجربيات سال های قبل، طرح سلامت نوروزی با هدف افزايش ميزان ذخاير خون به اجرا در آمد. 

شهرام میرزایی با اعلام این مطلب افزود: در این طرح فعالیت مستمر رسانه ای به صورت همانگ در ستاد مرکزی و ادارات انتقال خون تمامی استتانهای کشور در جهت بهره گیری از پتانسیل رسانه ملی و دیگر خبرگزاری ها در دستور کار قرار گرفت.

 

وی تاکید کرد: طی این مدت وضعیت استان هايی که در برخی روزها با کاهش سطح ذخاير خون نسبت به ميزان نياز استان مواجه بودند به صورت مستمر پایش شد و  با بهره گيری از سامانه ی “ثبت و پايش روزانه ميزان خونگيری و موجودی مراکز اهدای خون کشور” به نیاز این استانها پاسخ داده شد. 

میرزایی تصریح کرد: در این طرح فعالیت مستمر رسانه‌ای به صورت هماهنگ در ستاد مرکزی و ادارات انتقال خون تمامی استان‌های کشور در جهت بهره گیری از پتانسیل رسانه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون تاکید کرد: طی این مدت وضعیت استان‌هایی که در برخی روزها با کاهش سطح ذخایر خون نسبت به میزان نیاز استان مواجه بودند به صورت مستمر پایش شد و با بهره گیری از سامانه ثبت و پایش روزانه میزان خونگیری و موجودی مراکز اهدای خون کشور، به نیاز این استان‌ها پاسخ داده شد.

میرزایی گفت: در این مدت با بهره برداری از ظرفیت شبکه ملی خون رسانی کشور، تعداد ۷ هزار و ۱۴۴ واحد خون از استان‌های معین برای استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران و خوزستان تأمین و ارسال شد.

وی با بیان اینکه طی 28 اسفند سال 1402 تا 14 فروردین سال 1403 در مجموع 105 هزار و 595 واحد خون دریافت شد و 138 هزار و 721 واحد خون و فراورده به مراکز درمانی توزیع شد، افزود: در طی این مدت بیشترین توزیع و ارسال خون در شبکه ملی خون رسانی مربوط به استان لرستان با 1057 واحد بود و بیشترین دریافت مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 2092 واحد، تهران با 2086 واحد ، خوزستان با 336 واحد بود. 

وی تاکید کرد: با اجرای موفق این طرح میانگین موجودی ذخایر کشور در ۱۹ روز ۶.۵ بود و خوشبختانه بیماران نیازمند به خون با مشکلی در دریافت خون مورد نیاز خود مواجه نشدند.

میرزایی از حمایت بی دریغ اهدا کنندگان خون، تلاش و تکاپوی بی وقفه همکاران سازمان و همکاری رسانه‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌ها و سمن‌ها در تأمین خون و فراورده‌های مورد نیاز بیماران تقدیر و تشکر کرد و از اهداکنندگان مخصوصاً جوانان و بانوان دعوت کرد در سال جدید با اهدای خون مستمر بیش از پیش به عنوان شهروند مسئولیت پذیر و نجاتگر مشارکت داشته باشند.

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا