برترین های ترند روزعمومی

ابعاد تخت دو نفره سلطنتی

هر انسانی حدود 7 تا 8 ساعت در روز را به خواب اختصاص می دهد کیفیت این خواب می تواند خلق و خو و کیفیت زندگی فرد را تعیین کند طبیعتاً خوابیدن در محیط نامناسب و خسته کننده کیفیت خواب را کاهش می دهد و فرد را بیش از گذشته خسته می کند. از طرفی هنگام خرید تخت، “اندازه تخت استاندارد چقدر است؟” چه نکاتی در انتخاب مقدار مناسب موثر خواهد بود؟ “و آیا این اندازه تخت برای من مناسب است؟” «ما با هم مواجه هستیم، در این مطلب قصد داریم اندازه‌های مختلف تخت‌های دو نفره را بررسی کنیم تا بتوانید انتخابی آسان داشته باشید و کیفیت خواب خود را افزایش دهید.

اندازه تخت دو نفره استاندارد

یکی از سوالات مهم قبل از خرید تخت دو نفره این است که ابعاد مناسب و استاندارد آن را در نظر بگیرید. به این ترتیب هر فرد فضای کافی برای استراحت و خواب راحت خواهد داشت. طول، عرض و ارتفاع تخت ها می تواند متفاوت باشد، در ادامه به انواع تخت های دو نفره و ابعاد آن ها می پردازیم.

بد نیست بدانید کشورهای مختلف سایز سرویس خواب نوجوان متفاوتی دارند. چیدمان های مختلفی نیز برای تخت ها تعریف شده است، به عنوان مثال: یک دونفره بزرگ که در چیدمان های خارجی به عنوان پادشاه شناخته می شود. از این مثال کوچکتر، شکل های ملکه و دوتایی بیشتر توضیح داده شده است. در زیر دو جدول برای اندازه استاندارد تخت دو نفره در ایران و اروپا آورده شده است.

طول تخت از 120 شروع می شود و به 200 سانتی متر می رسد. هنگام خرید باید به افرادی که از این نوع تخت استفاده می کنند توجه کنید. ما در مورد جنبه های تعیین کننده و مهم برای انتخاب اندازه مناسب صحبت خواهیم کرد. با این حال، می توان آن را مطابق با ابعاد مورد نیاز نیز سفارشی کرد. هزینه سفارشی بیشتر از ابعاد استاندارد خواهد بود، بنابراین بودجه نیز می تواند یک عامل باشد.

اندازه تخت برای کودکان از 70 سانتی متر شروع می شود و برای نوجوانان و جوانان به 95 سانتی متر می رسد. اندازه تخت دو نفره استاندارد از 140 شروع می شود و تا 210 می رسد. عرض تخت بیشتر از طول آن متفاوت است. فرد باید فضای کافی برای استراحت داشته باشد. اندازه های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باعث ناراحتی می شوند، بنابراین با اندازه گیری های مناسب سایز مناسب را انتخاب کنید.

اتاق دو نفره کوچک

یک تخت دو نفره کوچک انتخاب خوبی برای اتاق های کوچک است. این نوع تخت برای اتاق خواب نوجوانان، اتاق مهمان، تخت یک نفره و حتی برای زوج هایی که فضای زیادی در اتاق خواب ندارند بسیار مناسب خواهد بود. شما می توانید از بین رنگ ها، طرح ها و متریال های مختلف انتخاب کنید تا با توجه به بودجه، سلیقه و نیاز خود مدل مورد علاقه خود را پیدا کنید. ابعاد آن بین 190 تا 200 سانتی متر طول و 140 عرض است.

گاندا

یک تخت دو نفره متوسط ​​در اندازه های استاندارد برای یک تا دو نفر مناسب است. به عبارت دیگر از تخت دو نفره بزرگتر ولی از تخت کوئین کوچکتر است. تخت های دونفره از نظر کاربری و چیدمان انعطاف بیشتری دارند و می توانند سبک های مختلفی را در خود جای دهند. به این نوع تخت، تخت کامل نیز می گویند. طول آن بین 191 تا 200 سانتی متر و عرض آن بین 137 تا 140 سانتی متر است.

پادشاه

تخت های کینگ دو نفره با طول 200 تا 203 سانتی متر و عرض 180 تا 183 سانتی متر موجود است. ابعاد بزرگ آن فضای کافی برای استراحت را فراهم می کند. می توانید کاملا آزادانه و بدون هیچ مشکلی پاهای خود را دراز کنید تا خون به خوبی در بدن شما جریان داشته باشد و صبح با انرژی بیشتری از خواب بیدار شوید. افرادی که سایز بزرگتری دارند این نوع تخت برای آنها مناسب خواهد بود. در تصویر زیر ابعاد استاندارد انواع تخت ها قابل مشاهده است.

دکمه بازگشت به بالا