علمی و پزشکی

آیا آب کرفس برای سلامت پوست مفید است؟

آفتاب نیوز:

در سالهای اخیر محبوبیت آب کرفس افزایش یافته است. فواید سلامتی آب کرفس برای پوست یکی از دلایل محبوبیت روز افزون آن است و برخی افراد حتی ادعا می کنند که این نوشیدنی به درمان آکنه کمک می کند.

“اما برخی از این ادعاها ممکن است پشتیبانی علمی نداشته باشند. ما در مورد اینکه آیا آب کرفس برای پوست انسان مناسب است ، بیشتر می آموزیم. “

آیا آب کرفس آکنه را درمان می کند؟
اگرچه بسیاری از افراد ادعا می کنند که آب کرفس می تواند آکنه را درمان کند ، اما هیچ تحقیقی برای اثبات آن وجود ندارد.

آکنه یک بیماری التهابی پوستی است که منافذ پوست را مسدود می کند. علل اصلی سن ، ژنتیک ، هورمون ها ، رژیم غذایی و برخی از سویه های باکتریایی آکنه Cutibacterium است.

ادعاهای دروغین
اگرچه آکنه به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است ، اما برخی ادعا می کنند که این به دلیل تولید بیش از حد سبوم یا سبوم به دلیل وجود بیش از حد باکتری های استرپتوکوکی است. گفته می شود نمک موجود در آب کرفس باعث از بین رفتن استرپتوکوک و کاهش آکنه می شود.

با این حال ، این ادعاها پیچیدگی آکنه را بیش از حد تبیین می کنند و این واقعیت را نادیده می گیرند که این باکتری ها هم به سلامتی انسان آسیب می رسانند و هم کمک می کنند. علاوه بر این ، مطالعات محدود از این ایده که کرفس استرپتوکوکی را از بین می برد ، پشتیبانی می کنند.

این مطالعه نشان داد که برگهای کرفس اثر ضد باکتریایی در برابر Streptococcus mutans دارند اما از فرمول خمیردندان استفاده می کنند.

بعلاوه ، اگر بدن شما بیشتر از باکتری های مضر استرپتوکوک باشد ، ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشید و همیشه باید با پزشک مشورت کنید.

علاوه بر این ، اگرچه نمک دارای خواص ضد باکتریایی برای حفظ مواد غذایی و سلامت دندانها است ، اما هیچ مطالعه ای بر این عقیده که محتوای سدیم موجود در آب کرفس باعث کاهش عفونت های باکتریایی یا آکنه نمی شود ، تأیید می کند.

مزایای بالقوه آب کرفس آکنه
اگرچه هیچ مطالعه ای از این ایده که آب کرفس آکنه را درمان می کند ، پشتیبانی نمی کند ، اما می تواند علائم آکنه را به دلایل دیگر کاهش دهد.

آب کرفس حاوی قند کم است و جایگزین خوبی برای نوشیدنی های قندی مانند نوشیدنی های غیر الکلی ، شیرین شده و انرژی زا است. مطالعات انجام شده رژیمهای غذایی حاوی قند بالا را با افزایش آکنه و رژیم های کم قند خون با کاهش آکنه مرتبط کرده اند.

رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین حاوی غذاهایی است که قند خون را به سرعت افزایش نمی دهد. اینها شامل غذاهای پر فیبر مانند سبزیجات ، غلات سبوس دار ، عدس ، لوبیا و برخی میوه ها مانند انواع توت ها ، سیب و گلابی است.

اگر آب کرفس را با نوشیدنی های قندی جایگزین کنید ، می توانید با مصرف کمتر قند و فیبر بیشتر در رژیم غذایی ، آکنه را کاهش دهید.

علاوه بر این ، آب کرفس سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

از آنجا که آکنه یک بیماری التهابی است ، مصرف غذاهای ضد التهابی می تواند استرس اکسیداتیو و هورمون هایی مانند فاکتور رشد انسولین مانند 1 (IGF-1) را کاهش دهد و این می تواند منجر به آکنه شود.

به طور کلی ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

سایر مزایای بالقوه پوست
آب کرفس می تواند مزایای سلامتی دیگری داشته باشد.

افزایش هیدراتاسیون
به نظر می رسد که آب کرفس از آب بیشتری تشکیل شده است و می تواند به مرطوب شدن پوست کمک کند.

نوشیدن مایعات فراوان در طول روز به مرطوب شدن پوست شما کمک می کند و سلول های پوستی را در وضعیت خوبی قرار می دهد. هنگامی که دچار کمبود آب بدن هستید ، ممکن است پوست شما کسل کننده به نظر برسد و چین و چروک روی پوست شما برجسته تر شود.

با این حال ، مصرف مایعات با بهبود در پوست خشکی همراه نیست. خشکی پوست با پایین آمدن سطح چربی در پوست ایجاد می شود و معمولاً برای مرطوب نگه داشتن آب در لایه اپیدرمی پوست با مرطوب کننده ها درمان می شود.

اقدامات پیشگیرانه دیگری نیز مانند تغییر صابون ، استفاده از آب گرم و گرم و استفاده از کرم بعد از استحمام توصیه می شود.

با این وجود ، هیدراتاسیون مداوم برای سلامتی کلی اهمیت دارد و به پوست کمک می کند تا تازه و درخشنده به نظر برسد.

دسترسی پوست به مواد مغذی را افزایش می دهد
آب کرفس می تواند میزان مواد مغذی ارسال شده به پوست شما را افزایش دهد. اثر مرطوب کننده آن می تواند به ارسال مواد مغذی و از بین بردن غذاهای ناخواسته در سراسر بدن ، از جمله پوست شما کمک کند.

علاوه بر این ، آب کرفس حاوی مواد مغذی مختلفی است که سلامت پوست را پشتیبانی می کند ، از جمله فیبر ، منیزیم ، روی و ویتامین های A ، B ، C و K.

به عنوان مثال ، ویتامین C در تولید کلاژن ، هنگامی که روی برای بهبود زخمها مهم است ، نقش اساسی دارد.

سرانجام ، آنتی اکسیدان های موجود در آب کرفس می توانند به محافظت و جوان سازی پوست شما سریعتر و مؤثر کمک کنند.

قند کم
انتخاب آب کرفس به جای نوشیدنی های قندی ممکن است برای پوست شما مفید باشد.

یک رژیم غذایی قند بالا با افزایش پیری پوست از طریق فرآیندی به نام گلیکاسیون همراه است.

گلوکز وقتی رخ می دهد که قندها با الیاف کلاژن و الاستین در تعامل باشند تا ترکیباتی به نام محصولات گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) تشکیل دهند. کلاژن و الاستین پروتئین های کلیدی مسئول ساختار و نرمی پوست هستند.

با گذشت زمان ، محصولات نهایی گلیکاسیون بهبود یافته می توانند منجر به پیری پوست شوند و ظاهر خطوط و چین و چروک ها را افزایش دهند.

بنابراین ، انتخاب نوشیدنی های کم قند مانند آب کرفس می تواند میزان مصرف کلی قند شما را کاهش داده و سلامت پوست شما را بهبود بخشد.

مواد مغذی آب کرفس
آب کرفس سرشار از مواد مغذی است و یک ماده عالی برای رژیم غذایی شماست. اندازه گیری (240 میلی لیتر) آب کرفس شامل موارد زیر است:

کالری: 42.5

پروتئین: 2 گرم

کربوهیدرات ها: 9.5 گرم

فیبر: 4 گرم

شکر: 5 گرم

کلسیم: 8٪ مقدار روزانه

منیزیم: 7٪ مقدار روزانه

فسفر: 5٪ نیاز روزانه

پتاسیم: 14٪ نیاز روزانه

سدیم: 9٪ مقدار روزانه

ویتامین A: 7٪ مقدار روزانه

ویتامین C: 16٪ مقدار روزانه

ویتامین K: 74٪ مقدار روزانه

علاوه بر این ، آب کرفس حاوی مقادیر کمی از عناصر کمیاب مانند مس ، روی ، فولات ، بیوتین و مقدار زیادی ویتامین B است. آب کرفس همچنین سرشار از فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند.

سرانجام ، آب کرفس به شما امکان می دهد کرفس بیشتری را در یک لیوان مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا