اقتصادی

آرامش بازار مسکن تا کی ادامه دارد؟

اکنون تقریباً دو ماه است که بازار املاک و مستغلات در حال افزایش است و مبادلات در حال افزایش است ، و تجزیه و تحلیل غیر رسمی نشان می دهد که نرخ کاهش ماهانه تهران از 1 افزایش یافته است ، 1 درصد در دسامبر به 3.5 درصد در ژانویه. خریداران انتظار دارند قیمت های پایین تری داشته باشند. با این حال ، کارشناسان می گویند بازار مسکن به دلیل ماهیت آن به آرامی در حال تغییر است.

به گزارش ترند روز ، در ماه های اخیر بازار مسکن به ثبات رسیده است. البته نوعی تورم بدون تورم است. مبادله 2555 کالا در تهران به یک دهم روند قانونی رسید ، این بدان معناست که مذاکرات بسته شده است. قیمت ها نیز کاهش یافته است. از 6 نوامبر تا 12 ژانویه ، بر اساس نرخ های ثبت شده در تبلیغات مسکن ، قیمت پیشنهادی در تهران 22 درصد و نرخ افزایش هر ماههای مشخص ، طبق بیانیه بانک مرکزی در ماه دسامبر ، یک درصد کاهش یافته است. گزارش شده است که نرخ کاهش قیمت ماهانه در 20 روز اول ژانویه به 3.5 درصد رسیده است.

وزیر: ما اجازه نمی دهیم سرمایه شیدایی وارد بازار مسکن شود

کارشناسان به عواملی مانند ثبات در نرخ ارز ، کاهش انتظارات ، ناتوانی متقاضیان واقعی ، توقف مذاکرات و تأثیرات آن اشاره می کنند. تحولات سیاسی در بازار رو به افول مسکن. وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار مسکن چندین ماه است که ثابت است و اجازه نمی دهیم سرمایه شیدایی به این بازار وارد شود. محمد اسلامی نیز با قیمت را در یک آگهی در وب سایت قرار دهید وی با این ممنوعیت که سه روز قبل و بعد از هشت ماه وضع شده بود ، مخالفت کرد و ما گفتیم از دادستانی خواسته ایم که مانع این اقدام شود.

ثبات در بازار مسکن تحت تأثیر شرایطی است که بیشتر کارشناسان معتقدند این روند حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری ایران ادامه خواهد داشت. مصطفی قلی خسروی ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات گفت که برخی از بنگاه های املاک وجود دارد آنها 10 میلیون تخفیف در هر متر ارائه می دهند و هیچ کس خرید نمی کند.

طرف تقاضا امیدوار است که قیمت خانه ها کمتر شود ، در حالی که بازار مصالح ساختمانی در سال گذشته رشد کرده است. اگرچه ساخت و سازها در نیمه اول امسال نسبت به دوره سال گذشته در سطح کشور افزایش یافته است ، اما به نظر می رسد اجرای پروژه اقدام ملی در تقویت دسترسی به راهسازی؛ زیرا در شهر تهران برای نیمه اول امسال ، صدور پروانه های ساختمانی نسبت به شش ماهه سال گذشته 14 درصد کاهش نشان می دهد.

این نگرانی وجود دارد که افزایش هزینه های ساختمانی بر قیمت مسکن تأثیر بگذارد. به گفته سازندگان ، قیمت میلگرد از کیلویی 4200 تومان در سال گذشته به 14000 به 15000 تومان رسیده و قیمت سیمان در هر بسته 10 هزار تومان بوده است به 26000 تا 29،000 تومان و گاهی 31،000 تومان.

وام های بانکی بی اثر هستند

در هر صورت بازار مسکن با رکود روبرو است و وام های بانکی کمکی به رکود نمی کند. با داشتن 160 میلیون تومان صاحب خانه اول ، كه زوج تهرانی از طریق ذخیره یك ساله آن را پرداخت كرده اند ، فقط شش متر مسكن در تهران قابل خریداری است. با این وجود بودجه جدید دریافت این وام یک ماه پیش توسط سیستم بانکی مسدود شد. روز گذشته و در آستانه سالگرد تأسیس بانک و دهه مبارک فجر ، با هدف تقویت قدرت خرید متقاضیان ، بانک مسکن طرحی را برای خرید نیمی از وام به وام گیرندگان تصویب کرد. 200 میلیون دلار تومان از طریق خرید Tse و نیم دیگر بدون خرید اوراق قرضه. و بدهی را برای پنج سال بازپرداخت کنید. طبق برنامه قبلی با دوره بازپرداخت 12 ساله ، پرداخت های ماهانه حدود 4 میلیون و 300 هزار تومان بود و معمولاً سهم وام جدید به دو برابر می رسید.

سقف تأیید اولویت زوجین در تهران 200 میلیون تومان است كه با وام های جعلی به 240 تومان تومان می رسد در استان های مركزی و شهرهای بیش از 200 هزار نفر ، 160 میلیون تومان جمعیت است و برای سایر شهرها 120 میلیون تومان وجود دارد. متقاضیان این زیرساخت ها در مدت زمان مشخص می توانند تا 50٪ از مقدار زیرساخت ها تا مقدار محدودی را از زیرساخت های غیر سرمایه گذاری دریافت کنند.

بازار مسکن تغییر جهت داده است

مهدی روانشادنیا – کارشناس بازار مسکن – با اشاره به کاهش 1.1 درصدی قیمت مسکن در تهران در ماه دسامبر ، گفت: “در حالی که مهم نیست این کاهش بیش از 10 درصدی ماهانه است ، اما نشانه تغییر جهت تورم کنترل نشده در بازار است. ” برای مدت طولانی

وی گفت: از یک سو پیش بینی های آبان و دسامبر به حقیقت پیوسته است و به نظر می رسد تورم و تورم و تورم مداخله گر بوده و با تورم روبرو هستند. شش ماه دیگر در همین بازار خواهیم بود. “

روانشادنیا امیدوار است که با تسهیل روند پروانه ساخت ، بهبود محیط کار در صنعت ساخت و ساز ، حمایت دولت و تغییر شیوه ها ، جلوگیری بیشتر از این امر این ساخت و ساز و تأمین مسکن و رشد بعدی بازار.

اما بیت الله ستاریان ، اقتصاددان مسکن ، گفت: من معتقدم بازار مسکن در مسیر انحطاط نیست زیرا در 50 سال گذشته ما همیشه با خسارات مسکن روبرو بوده ایم. من با برخی مقامات که می گویند قیمت خانه در حال افزایش است موافق نیستم. این حباب چیست که 50 سال است برداشته نشده است؟

ستاریان با اشاره به اینکه در اعتدال ، هرگز نمی توان انتظار داشت که قیمت مسکن کاهش یا ثبات یابد ، خاطرنشان کرد: من معتقدم که در عرصه بین المللی تغییری ایجاد شده است که دنیا را به اقتصاد بزرگتری تبدیل خواهد کرد. اقتصاد ایران. زیرساخت های این توسعه باید مورد بحث قرار گیرد ، به ویژه در بخش مسکن.

سایه افزایش قیمت ها در بازار املاک و مستغلات

همچنین ، مهدی سلطان محمدی – یکی از فعالان صنعت ساختمان – گفت که روند نزولی قیمت ها ابتدا به صورت کاهش مبادلات ظاهر می شود که اکنون شاهد آن هستیم. سایه های افزایش قیمت ها به دلیل خطاهای سیاست های پولی و پولی ، اقتصاد همچنان تهدیدی برای تعدیل و پایداری است. حتی در لایحه بودجه 1400 می بینیم که آنها قصد دارند قبل از افزایش قیمت سوخت آن را هزینه کنند ، که این همیشه در قیمت کالاها از جمله مسکن منعکس می شود.

تهران هر متر مربع 26.9 میلیون تومان هزینه دارد

به گزارش ترند روز ، دسامبر 2016 میانگین قیمت مسکن در تهران مذاکرات برای هر ماه 26 میلیون و 910 هزار تومان در هر متر مربع ، 1.1 درصد کاهش و 98.9 درصد رشد نسبت به ماه قبل و یک ماه سال گذشته بود. . طبق اعلام بانک مرکزی ، تعداد مبادلات در دسامبر سال 1399 حدود 6/2 هزار مورد بوده است که نسبت به ماه قبل 73.2 درصد کاهش نشان می دهد. تجزیه و تحلیل توزیع تعداد خانه های مسکونی در تهران توسط ساخت و ساز زندگی نشان می دهد که خانه های تا پنج سال ساخت با سهم 39.1 درصد بیشترین سهم را دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا