اقتصادی

برقراری آرامش نسبی در بازار طلا و سکه

هفته گذشته با وجود افزایش قیمت جهانی طلا و نوسانات نرخ ارز داخلی، بازار طلا و سکه با نوسانات حداقلی و ثبات همراه بود.

به گزارش ترند روز، بازار جهانی طلا در هفته گذشته نوساناتی را تجربه کرد و در نهایت با وجود نوسانات فراوان از ابتدای هفته به 13 دلار در هر گرم طلا رسید. .

علیرغم افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی، با توجه به کاهش نرخ ارز در بازار داخلی، بازار سکه و طلا کمترین نوسان را داشت و از ثبات بهره برد.

آرامش قیمت سکه در این هفته به بیش از 22 میلیون تومان قیمت سکه در هفته گذشته رسید.

ربع سکه ارزان شد

بر اساس بیانیه اتحادیه طلا و جواهر تهران برای ترند روز، در آخرین معامله دیروز (پنجشنبه) مثقال طلای 17 عیار در هفته گذشته 150 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش یافت. هر گرم طلای هفت میلیون و 800 هزار تومان و 18 عیار یک میلیون و 800 هزار تومان فروخته شد که نسبت به ابتدای هفته 34 هزار تومان افزایش قیمت داشت.

در پایان این هفته قیمت سکه تمام صورت طرح جدید با 200 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 20 میلیون تومان رسید، این در حالی است که سکه تمام روبرو قدیم 19 میلیون تومان تغییری نکرد.

نیم سکه نیز در هفته جاری 200 هزار تومان افزایش را تجربه کرد و در پایان هفته 11 میلیون و 600 هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه تنها کسری از نوع سکه بود که ارزش آن در هفته گذشته کاهش یافت. در پایان هفته دوهفته 8 میلیون و 300 هزار تومان بود یعنی 400 هزار تومان ارزانتر از قیمت ابتدای هفته. سکه گرمی هفته گذشته بدون تغییر بود و چهار میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

سکه حبابی فعلی حدود دو میلیون تومان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا