علمی و پزشکی

چالش‌های حذف دفترچه بیمه / تعرفه‌های ۱۴۰۰ و تشویق پزشکان به نسخه‌نویسی الکترونیک

معاون فنی نظام بهداشت و درمان کشور در مورد چالش های حذف و منتشر نشدن کتابچه راهنمای تأمین اجتماعی گفت: سهم و مالیات. ”

در مصاحبه ای با ترند روز ، دکتر محمد جهانگیری وی در مورد اسقاط بروشورهای بیمه و چالش های پیش روی داروخانه گفت: وقتی کارهای زیادی انجام شود قطعاً مشکلی وجود دارد. ما باید برای تحقق آن با هم کار کنیم. توجه داشته باشید که این اقدام نباید کتابچه را حذف کند بلکه باید کتابچه را منتشر کند. این نکته ی مهمی است. اگرچه حالت کاغذ حذف نشده است ، اما به شکل دیگری تغییر یافته است. اداره تأمین اجتماعی همچنین موافقت کرده است که اگر بیمار کد ملی داشته باشد و دارای امضای پزشک باشد ، گواهی پزشک را بپذیرد. بنابراین مشکلی با آن نداریم.

با ورود الکترونیکی اطلاعات بیمار ، زیرساخت هایی را برای داروخانه ها فراهم کنید

وی افزود: بدیهی است معرفی جدید از طریق داروخانه زمان زیادی می برد. ما در مورد مسائل و مشکلات داروخانه در این زمینه با اداره غذا و دارو و بیمه اجتماعی صحبت کرده ایم تا زیرساخت داروخانه را در این مشکل فراهم کنیم. داروخانه ها این اطلاعات را در گذشته ارسال می کردند ، اما اکنون آنها باید این کار را با بسته بندی انجام دهند ، که البته می تواند باعث خاموش شدن سیستم شود و دوام کمی داشته باشد. ما برای حل مشکلات اینها را رصد می کنیم.

جهانگیری ادامه داد: “ما می دانیم که برخی از اطلاعات در این زمینه کم است و با زیرساخت ها کمی مشکل داریم ، اما ما در سازماندهی سیستم پزشکی فکر می کنیم که قانون فوق ، برنامه ششم توسعه ، موضوع نسخه الکترونیکی را اعلام کرده است. ما باید در مرحله اول از تیم پزشکی کمک بگیریم و ما سعی می کنیم این نقص ها را برطرف کنیم و خدا را شکر بسیاری از این مشکلات در زمانی که از زمان این طرح اجرا شد. بیماران و کلینیک ها باید صبر کمتری داشته باشند ، و صنعت دخانیات نیاز به سرعت بخشیدن به زیرساخت های کاری دارد. با این حال ، این یک معضل بزرگ است ، مطمئناً ترفندها و ترفندهایی وجود دارد. در ضمن ، این مسیر باید دنبال شود.

ترجمه الکترونیکی در دفتر

وی در مورد رزرو الکترونیکی در مطب گفت: سازمان نظام پزشکی نیز برای انجام نامه های الکترونیکی در مطب وارد عمل شده است. اولین مشکل بهبود پرداخت ها در این زمینه است و اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود. به عنوان مثال ، با قیمت 1400 ، متوجه شدیم که کسانی که نسخه های الکترونیکی تولید می کنند ، هم تابش مربوطه و هم پرداخت فعلی را دارند و همچنین دریافتیم که میزان پرداخت های بیمه بار مردم را کاهش می دهد. مشکل دوم در زمینه زیرساخت ها است ، ما با مشکلاتی از جمله سخت افزار ، نرم افزار ، کانال های ارتباطی و استفاده از سیستم و غیره روبرو هستیم ، بسیاری از آنها در سال 1399 ایجاد شده اند و بودجه های دیگر برای رسیدن به مکان قابل اعتماد باقی مانده است. بودن.

او می گوید: پیشنهاد هزینه ما به شورای عالی بیمه ارائه شد و تصویب شد. به عنوان مثال ، یکی از پیشنهادات ما این است که اگر کسی نسخه الکترونیکی امضا شده را بنویسد و آن را به تأمین اجتماعی بدهد ، همان شب به او حقوق می دهند. این اتفاق می افتد و اکنون کار ما تمام شده است.

جهانگیری گفت: “در همین حال ، با تعرفه امسال ، ما اعلام کرده ایم که با افزایش تعرفه ، قیمت در نسخه الکترونیکی حتی بیشتر می شود و کسانی که نسخه های الکترونیکی را می نویسند ، قیمت آن را به قیمت واقعی نزدیک می کنند.” ما نرخ رشد را روی آن تعیین کردیم. زیرا ما معتقدیم که اگر می خواهیم با یک سیستم موثر کار کنیم باید از همه مزایا به ویژه فناوری اطلاعاتی که برای موفقیت باید به درستی استفاده شود بهره ببریم. بیشتر نرخ تورم نیز توسط شورای بیمه عمده تأیید شد.

مسیر ادامه داشت: مسئله دیگر بررسی مشارکت بیمار در نسخه الکترونیکی است. شرکت بیمه پایه موظف است 70 درصد هزینه بخش دولتی را پرداخت کند. ما برای پرداخت سهم نسخه الکترونیکی بیمار با توجه به سهم و هزینه های بخش خصوصی کار می کنیم. ما با بار مالی کسانی که نسخه الکترونیکی را دنبال می کنند و سیستم ارجاع را دنبال می کنند ، کار می کنیم و سهم آنها را از هزینه های بیمه اولیه به بخش خصوصی پرداخت می کنیم تا بیماران خود را کاهش دهیم و فشار بر بیمار کمتر از اقتصاد است.

جهانگیری گفت: “از آنجا که ما باید سیستم ها را به کمترین شکل بدون نقص طراحی کنیم ، زیرا با روحیه انسان سر و کار داریم ، زیرا اکنون به الکترونیک کامل فکر نمی کنیم ، بنابراین هم مقاله کار می کند و هم الکترونیک در Let’s To Work Together. so انشالله می توانیم این مشکل را در شش ماه اول 1400 پایان دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا