علمی و پزشکی

نسخه‌نویسی الکترونیک، زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها

بر اساس گزارش های روشن، دکتر. بهرام عین اللهی در گردهمایی مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش های بیمارستان شهید رجایی تهران به بیان تحولات دنیای فناوری اطلاعات و بخش نرم افزارهای هوشمند پرداخت. . در دنیا تاکید کرد: تا زمانی که دنیا پر از نرم‌افزار است و ابزارها و تکنیک‌های نوظهور در این زمینه هر بار به بازار می‌آیند، دانشگاه‌های ما باید از مهارت‌های فنی خود، همه فناوری‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مگا کامپیوترها و هوش مصنوعی در دنیای امروز بسیار پیشرفته است و باید در این زمینه چیز جدیدی داشته باشیم تا بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی را با بالاترین مدل سرعت و با دسترسی عادلانه و هوشمند به مردم ارائه دهیم. ”

آنارشیسم رایانه ای ممنوع است

وی توسعه فناوری اطلاعات را یکی از شاخصه‌های ارزیابی رئیس دانشگاه دانست و گفت: فعالیت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات باید هماهنگ و هماهنگ باشد و اگر همه دانشگاه‌ها به‌ویژه علوم پزشکی یکپارچه شوند. همکاری با وزارت بهداشت به عبارت دیگر باید با استقرار یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه در کشور پیش برویم. بنابراین، آنارشیسم اطلاعاتی باید پایان یابد و همگونی و هماهنگی در حوزه فناوری اطلاعات حاکم شود.

عین اللهی نقش فناوری اطلاعات را در حوزه نظارت و ارزیابی برشمرد و گفت: هوشمندسازی نظارت و ارزیابی از طریق نرم افزارهای پیشرفته آسان است.

نصب الکترونیکی، مبنایی برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها

وی درباره اجرای نرم افزار نسخه نویسی الکترونیک گفت: نسخه نویسی الکترونیک نشان داده است که می توان هزینه ها را کاهش داد و بهره وری را افزایش داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم هوشمندسازی درمان تاکید کرد و اظهار داشت: باید به ارتقای نظام در حوزه سلامت توجه ویژه شود. زیرا هوش از بسیاری از خطاهای پزشکی نیز جلوگیری می کند.

وی با توجه به اهمیت گنجاندن اطلاعات، خاطرنشان کرد: اولین معیار برای موفقیت در پژوهش، کامل بودن، صحت، عادلانه بودن و به روز بودن اطلاعات و داده ها و در دسترس بودن اطلاعات است و در نتیجه کیفیت سیاست گذاری و تصمیم گیری ارتقا می یابد. نظام سلامت

عین اللهی همچنین پیشنهاد کرد با توجه به مقیاس کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت، برای حمایت از طرح های خوب در این حوزه، جشنواره فارابی، خوارزمی و رازی و بهترین پژوهش ها، طرح ها و برنامه ها برگزار شود. در زمینه فناوری کامپیوتر قدردانی کنیم

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالگرد حمله جنایتکارانه گروهی از مهاجمان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آب های خلیج فارس گفت: فعالان حقوق بشر بزرگترین را ایجاد کرده اند. تراژدی تاریخی و نشان داد که کودکان و زنان بی گناه نیز بی رحم هستند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی ها دروغ بیش نیست، خاطرنشان کرد: ایران مانند سایر کشورهای جهان دو سال و ماه است که با کرونا مبارزه می کند و مدعیان حقوق بشر در کشور ایران از دارو و تجهیزات مسدود شده اند. در این مورد گفتند مواد مخدر و تجهیزات مجازات نشده است. اما هیچ بانکی نتوانست دارو و تجهیزات بخرد و هزینه آن را بپردازد.

دکمه بازگشت به بالا