علل ریزش مو در مردان و زنان

در ابتدای این مقاله به بررسی علل ریزش مو در آقایان خواهیم پرداخت و سپس در مورد دلیل ریزش مو در خانم ها صحبت خواهیم کرد

دلیل خیلی مودار در مردان:

خیلی مودار و نازک شدن مو در اکثر آقایان با پیری همراه است ، که این یک وضعیت طبیعی و غیرقابل اجتناب از قبیل اکستنشن مو و اکستنشن مو است ، با این حال ، کاری باید انجام شود. رشد مو را تقویت می کند و از نازک شدن مو جلوگیری می کند این کار از جمله موارد زیر قابل انجام است:
• رشد موهای جدید را آسان کنید
• ریزش مو را کاهش می دهد
• طول مو را افزایش دهید
تقریباً همه سفید پوست موهای نازک دارند خیلی مودار با مدل های مردانه در این ژانر ، این پتانسیل وجود دارد. به این معنا که خیلی مودار می تواند با چرخش جزئی مو شروع شود ، پوست سر را برطرف کند ، کلی ضخامت را برطرف کند ، موها را با پیشانی و نازک شدن مو بیش از حد گرم می کند و تا زمان ادامه – با یک مدل دم اسبی عرضه می شود که چیزی جز موهای اطراف سر را امکان پذیر نمی کند. پیدا کردن. خیلی مودار با الگوی نر ممکن است در هر دو جنس رخ دهد ، اما در نرها آشکارتر و شیوع بیشتری دارد.

بلوغ مردان

خیلی مودار با الگوی مردانه ، این قبل از بزرگسالی اتفاق نمی افتد ، مگر در مواردی که مستعد ژنتیکی قوی است. دلیل این امر این است که موهای مردانه بدون هورمون مردانه (یا آندروژن ها ، از همه مهمتر تستوسترون) که قبل از بلوغ رشد نمی کند ، رخ نمی دهند. آندروژن ها همچنین باعث ایجاد تغییر در صدا ، جوانی و رشد مو در صورت ، بدن و مالاریا می شوند.

رابطه مو و مو با بدن

شاید متوجه شده باشید که موهای بلند یا مرد نازک موهای بلندی روی بدن خود دارد ، خصوصاً در سینه و کمر. علت آن مشابه هورمون مردانه (آندروژن ها) است که از طرف دیگر رشد مو و بدن و در برخی موارد با افراد مستعد ایجاد می شود. ژنتیک و احساس ریزش مو منجر به ریزش مو می شود. بودن.

خیلی مودار

با یک الگوی مردانه و استعداد ژنتیکی
خیلی مودار با الگوی مردانه مربوط به فرد مهندسی ژنتیک است ، یعنی در این افراد کیفیت مو تحت تأثیر آندروژن ها مثبت است. خیلی مودار می توان آن را از خانواده به والدین منتقل کرد. سطح بالای آندروژن در خون یا پایین تر از حد معمول در فرد محکوم شده قبلی می تواند منجر شود خیلی مودار بودن. هرچه فولیکول های مو متفاوت تر باشد ، بیشتر در معرض آندروژن ها قرار می گیرند. اما اگر فولیکول های مو به راحتی در معرض آندروژن قرار نگیرند ، آنها فقط بیش از حد آندروژن هستند خیلی مودار منتهی به

کوتاه کردن مو با پشت (چرا مدل موی ؟!)

هر انسانی هر روز خیلی مودار آنها تا 70 مو دارند ، که طبیعی است. خیلی مودار حتی نازک شدن مو وقتی اتفاق می افتد که مو به اندازه یک اندازه نباشد ، یا موهای نازک تر باشند هرگز رشد نمی کنند.
اگر در معرض آندروژن قرار بگیرید ، آندروژن ها می توانند گردش موهای شما را سرکوب کنند. به طور متوسط ​​، آنها باید تا 4 سال بر روی پوست سر رشد کنند که این امر می تواند فعالیت آندروژن ها را کاهش دهد.
خیلی مودار با مردانگی ، این اتفاق معمولاً به مرور زمان اتفاق می افتد و ممکن است احساس نکنید که موهای شما از بین رفته است. آنچه اتفاق می افتد این است که موهای شما نازک تر می شود و همچنین بعد از هر چرخه رشد موهای شما نازک تر می شود. فولیکول های مو در زنان و مردان کمتر دیده می شود ، اما در آقایان شایع تر است.
موها با موها کوچکتر می شوند و باعث می شوند موها ضخیم تر و موها بیشتر در معرض دید قرار بگیرند. در موارد شدید ، موهای روی سر خیلی کوتاه و نازک می شوند تا از بین بروند. وقتی مو به 40 میکرون برسد ، به ندرت بیش از 8 سانتی متر رشد می کند و در حال حاضر سریعترین است خیلی مودار خیلی خوب به نظر می رسد با این وجود ، بعضی اوقات ریزش مو باقی می ماند و تعداد موهای روی سر برای ماهها یا سالها ثابت می ماند.

درمان ریزش مو در مردان

هدف اصلی درمان ، تنظیم اثرات آندروژن بر روی فولیکولهای مو است که بصورت منظم انجام می شود.

پرتودرمانی برای بیماران مرد با مدل:

هدف از درمان سیستمیک ، کاهش تولید دی هیدروتستوسترون (هورمون مردانه که باعث در معرض فولیکولهای مو در مردان می شود) کاهش می یابد.
فیناستراید: آخرین راه حل برای مردان ریزش مو است که به عنوان درمانی برای بزرگ شدن پروستات مورد استفاده قرار می گیرد اما در عمل نشان داده شده است خیلی مودار برخی از بیماران را کاهش می دهد. به گفته وی ، فیناستراید باید در درمان مو در مردان کمک کند. با این حال ، به دلایل علمی ، این دارو مؤثر نیست. اگر افراد مصرف فیناستراید را قطع کنند ، اثرات مفید دارو پس از 6 ماه کاهش می یابد ، و در 12 ماه پس از قطع دارو قبل از درمان این بیماری برمی گردد. – و اثرات دارو کاملاً از بین رفته است.

در نتیجه فیناستراید:

دوز فیناستراید در درمان ریزش مو در مردان 1 میلی گرم در روز است که هیچ عوارض جانبی قابل توجهی در مقایسه با 5 میلی گرم روزانه در درمان پروستات بزرگ ندارد . با این حال ، عوارض جانبی ممکن است رخ دهد عوارض جانبی احتمالی شامل کمبودها و کاهش میل جنسی است.

درمان پزشکی

درمان موضعی مینوکسیدیل یا (راژین) خیلی مودار به این معنا که. در ابتدا از این دارو برای درمان فشار خون بالا به صورت خوراکی استفاده می شد ، اما به نظر می رسد که مو ، بدن و سر را افزایش می دهد. مینوکسیدیل رگ های خونی را کاهش می دهد.
مینوکسیدیل روی تأثیر آندروژن ها روی فولیکول های مو تأثیر نمی گذارد ، اما یک محلول 2 تا 5 درصد می تواند به موهای نازک و صاف کمک کند. همچنین روی فولیکول های مو قرار می گیرد که باعث بزرگتر شدن مو می شود.
Pop Con ترکیبی از ریزش مو با جدیدترین فناوری برش و برش را برای جلوگیری از ریزش مو در آقایان و خانم ها با افزایش دوام آناژن ، کاهش یا متوقف کردن مو و همچنین رساندن مواد مغذی ضروری به فولات ها. ریشه مو درست می شود. برای جزئیات بیشتر در مورد این راه حل ضد پیری ، بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

یک راه حل موثر برای رفع موهای مجعد

ضد آندروژن های موضعی

از آنتی آندروژن ها یا مواد موضعی می توان برای درمان استفاده کرد خیلی مودار موفق و سودآور است. آنتی آندروژن ها داروهایی هستند که باعث کاهش یا توقف تستوسترون رسیدن به فولیکول مو می شوند. هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می شود ، مقدار آنتی آندروژن لازم برای کمک به درمان است خیلی مودار عوارض جانبی مانند کاهش میل جنسی ، کاهش تعداد اسپرم و در زنان می تواند منجر به کاهش قد پستان شود. در برخی موارد ، حتی مقادیر بالای آنتی آندروژن نیز برای دریافت دارو کافی نیست.
در صورت استفاده صحیح از پوست سر ، آنتی آندروژن ها می توانند مؤثر باشند. Minoxidil را می توان فقط به محصولات فوق اضافه کرد.
مینوکسیدیل با آزاد کردن مویرگ ها روی پوست سر ، ورود مواد ضد آندروژن را تسهیل می کند.
آندروژن های موضعی قدیمی تر باید برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند ، با این حال ، اثرات آنها بدون شک است. حداقل لطف ضد آندروژن ها کاهش می یابد خیلی مودار به این معنا که. اما در بیشتر موارد ماندگار است خیلی مودار و گاهی مو به قطر رشد می کند.
بیشتر مردان می خواهند درمان ترکیبی را امتحان کنند:
• فیناستراید
• مینوکسیدیل
• و مقاومت در برابر آنتی آندروژن ها
این ترکیب می تواند مفید و مؤثر باشد ، اما نه به دلیل اثر تجمعی این محصولات ، بلکه به دلیل احساس رضایت از این امر است که همه چیز ممکن است.

درمان بدون قید و شرط (مگر اینکه به پزشک مراجعه کنید):

هیچ درمانی بدون نسخه برای برگرداندن موهای شما پس از ریزش مو وجود ندارد و اگر از قبل وجود داشته باشد ، قابل توجه نخواهد بود. می توانید آنها را امتحان کنید ، اما این فقط اتلاف وقت و زمان است و می تواند ویران کننده باشد.
اگرچه مینوکسیدیل امکان پذیر است خیلی مودار این دارو باعث تسریع بالسام نمی شود.

دلایل ریزش مو در زنان:

یائسگی در خانمها تقریباً روی موهای سر تأثیر می گذارد. علائم یائسگی همچنین می تواند شامل تغییر رنگ ، خشک شدن و خشک شدن پوست ، گرگرفتگی ، تغییرات اخلاقی ، کاهش میل جنسی و رشد مو باشد. میانگین سن یائسگی پنجاه سال است ، اما ممکن است تغییر در موهای شما زودتر از این دوره شروع شود ، به همین دلیل کاهش یائسگی خیلی مودار مشکل در یائسگی. هیچ کس بالای 40 سال موهای خود را در 20 سالگی ندارد. اما یائسگی یک عارضه و یک عارضه جانبی است خیلی مودار است. سبک وزن و خیلی مودار یائسگی شبیه مرحله اول موهای مردان است.
به طور کلی ، ممکن است در هر نخ کاهش حجم (حجم) را مشاهده کنید. این همه به یکباره نشان نمی دهد ، اما به تدریج. همچنین ممکن است در مقابل خود متوجه ریزش مو یا ریزش مو شوید خیلی مودار باید افزایش یابد

عواقب ذهنی

کاهش هورمون در دوران یائسگی اغلب دردناک است. در حالت ایده آل ، در این دوره برای زنان معمول است که جلوی آینه بایستند و به خود نگاه کنند. (مخصوصاً مراقبت از مو)
مو برای زنان اهمیت معنوی عمیقی دارد. یائسگی و ریزش مو هم اغلب با از بین رفتن زنانگی همراه است. این تغییرات جسمی و این نوع از تغییرات ذهنی تأثیرات منفی بر یکدیگر گذاشته و به چرخه مخرب تبدیل می شوند. البته می توانید مطمئن باشید که بدست آوردن اسلحه برای خانم ها غیر معمول نیست و کارهای زیادی انجام می دهند تا در این زمان دشوار موهای خود را به بهترین شکل حفظ کنند.

استروژن و مو در دوران یائسگی

علت اصلی خیلی مودار در دوران یائسگی ، استروژن در این دوره کاهش می یابد. استروژن همچنین بر چرخه قاعدگی ، میل جنسی ، زیبایی ، پوست و چرخه مو تأثیر دارد. در دوران یائسگی ، ممکن است متوجه شوید که موهای شما هرگز براق نیست.
این امر به این دلیل است که استروژن موهای شما را از رشد “رشد” متوقف می کند و با رشد مو ، موهای شما رشد می کند. سطح پایین استروژن باعث کاهش مدت زمان “رشد” می شود و باعث می شود موهای شما به اندازه اصلی رشد کند و قبل از رسیدن به این ارتفاع ریزش کند.

آندروژن (هورمون مردانه) و مو در دوران یائسگی

آندروژن ها یک هورمون مردانه هستند ، اما در خانم ها نیز وجود دارد ، اما به میزان کمتری.
یائسگی سطح آندروژن را افزایش می دهد ، که می تواند باعث نازک شدن مو روی سر و همچنین افزایش موهای صورت و بدن شود. آندروژن ها لزوماً میزان مو روی موهای شما را کاهش نمی دهند ، اما می توانند طول و طول مو را کاهش دهند و این باعث کاهش سطح مو می شود. در این حالت ممکن است دیگر موهای شما خارج نشود ، اما بقیه موها نازک تر و نازک تر هستند.
رفتار خیلی مودار روش درمانی جایگزین (HRT):
این روش جایگزینی هورمونی میزان استروژن را در دوره یائسگی به میزان قبل از آن زمان باز می گرداند. این روش درمانی “پوکی استخوان” را کاهش می دهد و علائم یائسگی مانند ریزش مو یا ریزش مو را کاهش می دهد. دانستن تفاوت و نحوه درمان این نوع درمان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که این نوع درمان خطر ابتلا به سرطان پستان ، مشکلات قلبی ، اختلالات عملکرد دستگاه تنفسی و سرطان و آندومتریوز را افزایش می دهد. البته درصد افراد مبتلا به این عوارض جانبی کم است ، اما استثنائاتی نیز وجود دارد. معدود پزشکان و روانپزشکان تأثیر انواع مختلف درمان HRT روی مو را نمی دانند یا نمی دانند. برخی از انواع درمان های HRT می توانند برای موهای شما بد باشند ، اگرچه انواع دیگر ممکن است مفید باشد.
زنان همچنین می توانند نسبت به درمان HRT واکنش متفاوتی نشان دهند. قبل از انتخاب درمان HRT ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.
سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نوعی اختلال غدد درون ریز است که بر کبد زنان تأثیر می گذارد. این بیماری قلبی اغلب باعث علائمی مانند افزایش وزن ، خستگی و ریزش مو می شود و همچنین می تواند باعث مصرف بیش از حد آن شود. خیلی مودار و نازک شدن مو برای افرادی که دارای ژنتیکی هستند و یا دارای فولیکول هستند ، آسان است.

رابطه سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و ریزش مو

این اختلال (PCOS) می تواند منجر به افزایش آندروژنیسم شود. هایپر آندروژنیسم شرایطی است که در آن بدن آندروژن ها (هورمون های مردانه) تولید می کند. آندروژن ها در همه خانم ها یافت می شوند. آندروژن ها بر میزان گردش خون در طول زندگی شما تأثیر می گذارد و همچنین می تواند باعث ایجاد تومور روی پوست شود. اما اگر فولیکولهای موی شما مستعد آندروژن هستند ، می توانند رشد موهای سر را کند کرده و رشد موهای بدن را افزایش دهند. این خصوصاً درصورتی که آندروژن بیش از حد داشته باشید صادق است. حماقت چیزی نیست که بتوان گفت به سادگی برای شما اتفاق می افتد و همچنین یک اتفاق نیست. این نوع آلرژی به ارث می رسد و از بدو تولد به فرد منتقل می شود. اگر فولیکول مو نسبت به مو حساس نباشد ، ممکن است مو در معرض آندروژن بیش از حد نباشد. با این حال ، سطح طبیعی و حتی پایین آندروژن ها در بدن می توانند اگر به راحتی در معرض فولیکول قرار گیرند ، باعث ریزش مو شوند.
درمان ریزش مو برای PCOS و[h2]
بسته به علائمی غیر از ریزش مو ، درمان PCOS می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال خیلی مودار تنها علائم قابل مشاهده و آشکار برای درمان ساده است. خیلی مودار PCOS را می توان با آنتی آندروژن ها به راحتی درمان کرد. بقیه مباحث معمولاً ضد آندروژن و با برخی تشویق ها هستند. یکی از رایج ترین آندروژن های ضد التهابی است که برای جلوگیری از آن استفاده می شود خیلی مودار ترکیبی از قرص های ضد بارداری مانند اسپیرونولاکتون یا Diant ضروری است ، اما سلول های خوراکی و موضعی برای موفقیت نهایی باید در کنار هم کار کنند.

جادو این است که به نسل زیبایی می بخشد

برای خانم ها نیز اکنون از درمان های کلونینگ کراتین برای تقویت و رشد مو و بهبود زیبایی و نرمی مو استفاده می شود. مدل موهای استفاده شده بسیار مهم و بسیار مهم هستند ، که توسط نسل فوق العاده ای از آرایشگران و آرایشگرهای حرفه ای ارائه شده است ، شما می توانید با استفاده از روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا