برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

بهترین درمان ریزش مو در مردان

قرص‌های ویتامین ضد ریزش و تقویت مو

یک سری از داروهای ضد ریزش مو، انواع قرص‌های ویتامینی است که از آنها به‌عنوان داروی ضد ریزش مو و تقویت موها استفاده می‌شود. این داروها هم تنوع بالایی دارند و از آنها در موارد مختلف و برای درمان ریزش مو در مردان و زنان استفاده می‌شود. برخی از آنها را در زیر بررسی می‌کنیم:

Die beste behandeling vir haarverlies by mans

۱قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس

این قرص یکی از داروهای ضد ریزش موی ویتامینی است که محصول کشور انگلستان است. در این دارو حداقل ۲۸ ترکیب مغذی موجود است که می‌تواند به بهبود رشد موها و تقویت آنها کمک کند. وجود بیوتین و سلنیوم در آنها به داشتن موهایی طبیعی کمک می‌کند. این دارو یکی از بهترین مکمل‌های زیبایی پوست و مو در بریتانیا است. تأثیرات این ترکیب دارویی در مراقبت از سلامتی پوست و مو بی‌نظیر است.

۲کپسول رجوا درمکس پارس حیان

این ترکیب ویتامینی در لیست داروهای ضد ریزش مو قرار می‌گیرد و عملکرد آن در راستای تقویت رشد و استحکام تارهای مو است. کلاژن یکی از اصلی‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده این کپسول ضد ریزش مو بوده که یک ماده حیاتی برای رشد و تقویت پوست و مو محسوب می‌شود. وجود هیالورونیک اسید به همراه سیستئین می‌تواند به آب‌رسانی پوست و مو کمک کند و از این طریق موجب سلامت بیشتر تارهای مو می‌شود. درخشش بیشتر موها، افزایش ضخامت تارهای مو و جلوگیری از ریزش آنها از مهم‌ترین تأثیراتی است که مصرف این کپسول به دنبال خواهد داشت.

۳کپسول فورس کپ منز (مردانه) ناتیریس

این ترکیب را می‌توان به‌عنوان یک مکمل ویتامینی مؤثر برای آقایان در نظر گرفت که به تقویت و استحکام تارهای موی آنها کمک می‌کند. همچنین این کپسول‌ها می‌توانند به پرپشت شدن موهای آقایان هم کمک زیادی کنند و از طرفی به‌عنوان راهکاری جهت جلوگیری از ریزش موها مدنظر قرار بگیرند. ترکیبات معدنی مختلف از جمله زینک، انواع ویتامین‌های ضروری مانند بیوتین و ترکیبات سیلیکونی مهم‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده این کپسول‌هاست. کارایی این کپسول در مهار دی هیدروتسترون می‌تواند درست مانند داروهای ضد ریزش مو عمل کند.

۴کپسول فورس کپ وومنز (زنانه) ناتیریس

درست مانند نمونه مردانه، این کپسول را می‌توان در لیست داروهای ضد ریزش موی زنان قرار داد. این کپسول‌ها هم برای تقویت موها و جلوگیری از سفید‌شدن آنها و هم برای جلوگیری از ریزش موی زنان می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. باز هم ترکیبات ضروری رشد و تقویت موها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی در این کپسول‌ها مورداستفاده قرار گرفته است. ترکیب منحصربه‌فرد این کپسول‌ها، ترکیب گیاهی سائوپالمتو است که می‌تواند به جلوگیری از ریزش موی ناشی از به‌هم‌ریختگی هورمونی در زنان کمک کند.

۵. قرص فولیکوژن اروند فارمد

یکی دیگر از مکمل‌های مؤثر برای درمان ریزش مو در افراد، قرص فولیکوژن اروند فارمد است. این دارو هم در دسته داروهای ضد ریزش مو و از نوع ویتامین‌های ضد ریزش است. ترکیبی متشکل از انواع ویتامین‌های ضروری و ترکیبات معدنی مهم که همگی برای تقویت رشد موها، جلوگیری از ریزش مو و افزایش استحکام آنها مفیدند. ترکیباتی مانند سیستئین، فولیک‌اسید، سلنیوم، زینک و بیوتین از مهم‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده این کپسول‌ها هستند.

۶کپسول ساپلاس مدز سینره

این کپسول‌ها را به‌عنوان مکمل‌های مولتی ویتامینی می‌شناسند. آنها هم برای تقویت رشد ناخن‌ها و هم برای رشد موها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این ترکیب در لیست داروهای ضد ریزش مو قرار دارد و بسیاری از متخصصان پوست و مو آن را برای کمک به تقویت رشد موها، افزایش حجم مو و جلوگیری از ریزش موها تجویز می‌کنند.

۷کپسول درموبلا گلدن لایف

۸کپسول هیرویت هلث اید

این ترکیب تقویتی یکی از گزینه‌های مهم در لیست داروهای ضد ریزش مو بوده و می‌توان آن را هم برای تقویت رشد موها و هم برای جلوگیری و حتی درمان ریزش مو مورد استفاده قرار داد. این کپسول‌ها منبع غنی از ویتامین‌های ضروری و اسیدآمینه‌های مهم برای بدن هستند. در نتیجه می‌توانند به افزایش رشد موها کمک کنند و موجب حجیم و ضخیم‌شدن تارهای مو شوند. همچنین به داشتن موهایی سالم‌تر و درخشان‌تر هم کمک می‌کنند. نقش نهایی آنها برای درمان ریزش مو، خصوصا ریزش موی ناشی از تغذیه نامناسب یا استرس است. می‌توان این کپسول را به‌عنوان یکی از داروها و قرص ضد استرس برای ریزش مو هم در نظر گرفت.

داروهای ضد ریزش مو گیاهی

دسته دیگر داروهای ضد ریزش مو، انواع داروها و درمان‌های گیاهی است که تأثیر بسیاری از آنها در تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش مو تأیید شده‌است. ترکیباتی مانند انواع روغن‌های گیاهی مفید می‌تواند به تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک زیادی کند.

از جمله مهمترین و مؤثرترین ترکیباتی که به‌عنوان داروهای ضد ریزش موی گیاهی از آنها استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

  • روغن نارگیل، زیتون، آویشن، و نعنا
  • دانه‌های شنبلیله
  • گزنه
  • آب پیاز
  • ماسک جوانه گندم
  • چای سبز
  • آلوئه‌ورا
  • روغن درخت نخل اره‌ای
  • تخم‌مرغ
  • روغن اسطوخودوس.

محصولات بهداشتی برای جلوگیری از ریزش مو

دسته دیگر ترکیباتی که می‌توانند در کنار داروهای ضد ریزش مو مورداستفاده قرار بگیرند، وجود دارند که در مراقبت از پوست و مو نقش مهمی دارند. به یاد داشته باشید که یکی از عوامل ریزش مو یا بسیاری از دیگر مشکلات مو استفاده از محصولات نامناسب است. محصولات بهداستی مختلفی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو و یا تحریک رشد مجدد مو وجود دارد. این ترکیبات شامل انواع شامپوهای ضد ریزش مو و ماسک‌های موی تقویتی هستند.

۱. شامپوهای ضد ریزش مو

شامپوهای ضد ریزش مو می‌توانند به تقویت ریشه موها و افزایش رشد آنها کمک زیادی کنند. خصوصا زمانی‌که آنها را در لیست مراقبت‌های روزانه مو قرار دهید. بهترین شامپوهای ضد ریزش مو، شامپوهای فاقد سولفات هستند. در شامپوهای ضد ریزش مو از انواع ویتامین‌ها، ترکیبات مغذی رشد مو، آهن و عصاره‌های گیاهی نیز استفاده می‌شود.

از بهترین برندهای ایرانی تولیدکننده شامپوهای ضد ریزش می‌توان به شامپوهای ضد ریزش سریتا با قیمت حدودی ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، شامپوی ضد ریزش موی سینره با قیمت حدودی ۴۰ هزار تومان، شامپوی ضد ریزش موی فولیکا با قیمت تقریبی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اشاره کرد و البته لیستی طولانی از بهترین شامپوهای ضدریزش مو خارجی وجود دارد که همه‌ی آنها در اینجا نمی‌گنجند.

۲. روغن‌های ضد ریزش مو

روغن‌های درمانی برای ریزش موها هم تنوع بالایی دارند. اکثر آنها از ترکیبات طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن رزماری تهیه می‌شوند. استفاده آنها به‌صورت موضعی و ماساژ پوست سر با آنها می‌تواند به درمان ریزش مو کمک زیادی کند. روغن آرگان یکی از اصلی‌ترین ترکیبات مورداستفاده برای تقویت رشد موهاست. روغن آرگان بیو و روغن پنتن از جمله بهترین روغن‌های مو موجود برای درمان ریزش مو هستند.

۳. ماسک‌های ضد ریزش مو

ماسک‌های مو هم چه از نوع خانگی و چه از نوع آماده موجود در بازار می‌توانند در کنار درمان‌ها و داروهای ضد ریزش مو، برای تقویت رشد موها مورداستفاده قرار بگیرند. انواع ماسک‌های کراتینه مو، ماسک‌های پروتئینه و ویتامینه مخصوص ریزش مو و غیره همگی برای درمان و کنترل ریزش موها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این ماسک‌ها برای آب‌رسانی و ترمیم موهای آسیب‌دیده مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ماسک موی لورآل یکی از بهترین انواع ماسک‌های تقویت‌کننده موی سر است که هم برای تقویت رشد آنها و هم به‌منظور جلوگیری از ریزش موها مورداستفاده قرار می‌گیرد. قیمت این ماسک‌ها چیزی بین ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان متغیر است. ماسک موی فولیکا هم می‌تواند به ترمیم موخوره و آب‌رسانی موها کمک کرده و مانع ریزش آنها شود. قیمت این ماسک‌ها در محدوده ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان است. دیگر برندها شامل ماسک موی هربال اسنس، ماسک موی بایولاژ هیدراسورس و ماسک موی پنتن می‌شوند.

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

آلوپسی آره آتا یکی از انواع حالت‌های ریزش مو بوده که در بخش‌های مختلف بدن از جمله صورت ممکن است اتفاق بیفتد. درصورتی‌که آلوپسی در صورت باشد، موجب می‌شود. ازاین‌رو بخش مهمی از داروهای ضد ریزش مو، داروهایی است که برای درمان و جلوگیری از ریزش ریش تجویز می‌شوند.

داروها و روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارد. برخی بهترین دارو برای درمان ریزش ریش را داروی ماینوکسیدیل می‌دانند. کورتیکواستروئیدها هم دسته دیگر داروهایی هستند که برای درمان ریزش ریش و تقویت رشد آنها تجویز می‌شود. از این داروهای تزریقی می‌توان برای پرپشت کردن ریش‌ها استفاده کرد. آنترالین و داروی دیفن سپیرون هم از دیگر داروهای مورداستفاده برای درمان ریزش ریش و پرپشت شدن آنها هستند.

دکمه بازگشت به بالا