برترین های ترند روز

دلایل روشن نشدن خودرو و نحوه حل آن

دلایل روشن نشدن ماشین و نحوه حل آن

جرقه خودرو یکی از رایج ترین مشکلات خودروهای نو و دست دوم است. باتری، موتور، دینام و کلید چهار دلیل اصلی استارت نشدن خودرو هستند. اما چگونه متوجه شویم که مشکل شلیک ناقص خودروی ما به کدام یک از این عوامل مربوط می شود؟ تا پایان مقاله با Carmadio همراه باشید تا بتوانیم نحوه تشخیص و تعمیر خودرویی که روشن نمی شود را به شما نشان دهیم.

باتری کاملاً خالی شده است

اگر هنگام روشن کردن موتور هیچ علامتی روی صفحه کیلومترشمار خودرو خود مشاهده نکردید، ممکن است باتری خودرو خراب یا مرده باشد. پله پله و باتری به باتری رایج ترین راه برای رانندگی ماشین است. اگر وسیله نقلیه شروع به استفاده از این روش ها کرد، به فکر تعویض یا تعمیر باتری باشید.

هرگز باتری ماشین را تعویض نکنید. ابتدا به نمایندگی های مجاز خودرو یا تعمیرگاه های خودرو مراجعه کنید. اگر تعمیرکار عیب مورد نظر را در باتری پیدا کرد، آن را تعویض یا تعمیر کنید.

سوئیچ ماشین خراب است

اگر موتور بعد از باز کردن سوئیچ روشن نشود. ابتدا فیوزها را چک کنید. اگر فیوزها خوب هستند، به سراغ سوئیچ و مغز آن بروید. سوئیچ خودرو وظیفه انتقال برق از باتری به سایر قطعات و اجزای خودرو را بر عهده دارد. اگر سیستم جرقه زنی قدرت کافی برای روشن کردن خودرو را نداشته باشد، خودرو روشن نمی شود. در این صورت با یک سوئیچ تعویض و سپس با یک متخصص تماس بگیرید.

استارت ماشین شکسته است

این قطعه به محض قرار دادن سوئیچ و استارت روشن می شود. به عبارت ساده، هنگامی که راننده می خواهد استارت بزند، برق از طریق باتری به نقطه شروع می رسد. اگر هنگام استارت زدن صدای تق تق شنیده شود، به احتمال زیاد این قطعه شکسته است و نمی تواند موتور خودرو را روشن کند. در چنین مواقعی باید به مکانیک خودرو مراجعه کنید.

فیلتر هوا

فیلتر هوا یکی از مهم ترین قطعات خودرو است که نقش عمده ای در بهبود عملکرد خودرو دارد. اگر فیلتر هوا گرد و غبار شود، جریان هوا در خودرو مسدود می شود. واضح است که گاز بدون هوا قابل اشتعال و احتراق نیست. این کار از روشن شدن ماشین شما جلوگیری می کند. تعویض فیلتر هوای خودرو هر 5000 کیلومتر توصیه می شود.

دلایل روشن نشدن خودرو و نحوه حل آن
دلایل روشن نشدن خودرو و نحوه حل آن

خرابی شمع خودرو

چراغ های خودرو از قطعات داخلی مهم در سیستم جرقه زنی خودرو هستند. الکترون های زیادی در این قسمت مهم وجود دارد. پس از مدتی استفاده، این اجزا کیفیت اولیه خود را از دست داده و محو می شوند.

چراغ های جلو نیز در یک سر به محفظه احتراق و در انتهای دیگر به کابل متصل می شوند. هنگامی که بنزین به داخل محفظه جرقه زنی پمپ می شود، چراغ مشتعل می شود و برق از طریق سیم ها به باتری ارسال می شود. این ممکن است در طول زمان به دلیل تجمع رطوبت ناشی از سوختگی اتفاق نیفتد. در نتیجه ماشین روشن نمی شود و روشن نمی شود.

ساییدگی و پارگی تسمه تایم

عمر مفید تسمه تایم بسته به عملکرد خودرو 4-5 سال است. تسمه تایم در واقع یک تسمه پلاستیکی است که میل لنگ و میل بادامک را در زمان مناسب در موتور خودرو می چرخاند. اگر این قطعه آسیب ببیند، موتور خودرو کار نمی کند. بنابراین همیشه مراقب تسمه تایم خودرو خود باشید و در زمان مناسب آن را تعویض کنید.

گرفتگی فیلتر بنزین

هنگامی که فیلتر بنزین خودروی شما مسدود می شود، سوخت تمیز و سالم از باک خودرو به انژکتورها منتقل نمی شود. در نتیجه توانایی استارت خودرو مختل شده و مصرف سوخت افزایش می یابد.

شکستگی یا شکست دلکو

درپوش دلکو یا توزیع کننده ولتاژ را از سیم پیچ احتراق موتور به شمع های خودرو می فرستد. اگر رطوبت به زیر پوشش برسد، مشکلات زیادی مانند روشن نشدن خودرو ایجاد می کند. بنابراین در اسرع وقت پوشش آسیب دیده را تعویض کنید. قبل از نصب پوشش جدید، آن را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.

قفل فرمان خودرو گیر می کند

به گفته کارمادیو، اگر فرمان قفل باشد، خودروی شما روشن نمی شود. در چنین شرایطی نباید فشار زیادی به فرمان وارد کرد. برای باز کردن قفل با استفاده از یک حرکت پهلو به پهلو، کلید را در وضعیت روشن بچرخانید. در صورت امکان از دکمه اضافی استفاده کنید. زیرا صفحه کلید فعلی شما قدیمی است و برگه های قفل را به درستی شامل نمی شود.

تمام شدن بنزین

ساده ترین احتمال روشن نشدن خودرو این است که سوخت آن تمام شده باشد. در چنین شرایطی نیازی به بررسی قطعات داخلی خودرو نیست. البته وقتی بنزین و سوخت کافی در خودرو نباشد، انرژی لازم برای استارت، استارت و رانندگی را نخواهد داشت. پس همیشه از پر بودن باک ماشین خود اطمینان حاصل کنید تا بعداً با مشکلات بزرگی مواجه نشوید.

دکمه بازگشت به بالا