بهترین شامپو برای شوره سر خشک

پوسته پوسته شدن پوست سر نه تنها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد؛ بلکه در اکثر مواقع با ناراحتی هایی مانند خارش و سوزش و التهاب نیز همراه است. تمام افراد درگیر با این مشکل از خود می پرسند که دلیل اصلی بروز چیست و چگونه می توان علائم ناشی از آن را کاهش داد و حتی از بیشتر شدن این بیماری جلوگیری کرد. در این مقاله علاوه بر بررسی علل بروز این مشکل، شما را با بهترین شامپو ضد ریزش بیز نیز آشنا می کنیم. برای رهایی از این مشکل، لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فرق شوره خشک با پوسته ریزی چیست؟

هنگامی که صحبت از پوسته ریزی در مقابل خشکی پوست سر می شود، تفاوت های کلیدی ای بین آن ها وجود دارد که به شما در درمان هر یک کمک می کند. در حالی که شوره سر خشک به معنای واقعی کلمه زمانی بروز می کند که پوست سر شما خشک است و به اندازه کافی روغن طبیعی تولید نمی کند (یا حفظ نمی کند) تا آن را مرطوب نگه دارد و بر خلاف پوسته ریزی معمولا با بهترین موی خشک درمان می شود.
پوسته ریزی لزوماً به دلیل نوع پوست شما نیست و معمولاً با پوسته های سفید کوچکی که به طور طبیعی به دلیل خشکی بیش از اندازه ایجاد می شوند متفاوت به نظر می رسد. علاوه بر این شوره خشک با نیز همراه است، در حالی که پوسته ریزی یا ارتباطی با نوع مو شما ندارد.
تشخیص درست هر یک از این مشکلات ممکن است دشوار باشد؛ زیرا هر دو منجر به بروز پوسته های سفید رنگ می شوند؛ اما خشکی پوست سر و شوره نیاز به درمان های جداگانه و متفاوتی دارند. بهترین روش برای تشخیص دقیق، مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو است.

دو نوع محصولات وجود دارد: عوامل ضد میکروبی و تنظیم کننده های کراتینه سازی. داروهای ضد میکروبی قارچ ها را از پوست سر خارج می کنند در حالی که عوامل تنظیم کننده کراتین سازی از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کنند.

ترکیبات ضد میکروبی: سلنیوم سولفاید، كتوكونازول و سیكلوپیروكس اولامین معروف ترین عوامل ضد میکروبی هستند.
ترکیبات تنظیم کننده کراتینه سازی: اسید سالیسیلیک، گوگرد، کل تار، روی پیریتیون، کلوبتازول معروف ترین عوامل تنظیم کننده کراتینه سازی هستند.

 معرفی بهترین شامپو های ضد شوره ی خشک

در ادامه شما را با بهترین شامپوهای موجود در بازار برای رفع این مشکل آشنا می کنیم

1) شامپو ضد شوره مناسب موهای خشک اسکالپیا
2) شامپو ضد شوره مناسب موهای خشک سریتا

3) شامپو گانودرما بیز
4) شامپو ضد شوره مو سر درماتو پویتین

نقد و بررسی جداگانه شامپوهای ضد شوره و کف سر خشک

1- شامپو ضد شوره کلیمبازول 150 هگور:

اگر به دنبال بهترین شامپو ضد شوره موی خشک هستید، پیشنهاد می کنیم حتما شامپو کلیمبازول 150 شرکت هگور و شامپو مورینگا را امتحان کنید. این محصول ساخت فرانسه است و هر ظرف آن حاوی 150 میلی لیتر شامپو است.

در تولید این شامپو از ترکیبات ضد قارچ و ایمیدازول استفاده شده است؛ در نتیجه این شامپو توانایی بالایی در نابودی عوامل تولید کننده شوره مانند قارچ مالاسزیا دارد. از جمله ترکیبات موثر موجود در این شامپو می توان به کیمبازول و اسید لاکتیک اشاره کرد. اسید لاکتیک علاوه بر خاصیت ضد قارچی، رطوبت پوست را حفظ می کند و PH آن را در حد تعادل نگه می دارد. کلیمبازول که ماده اصلی و پایه در این شامپو است، یک ضد قارچ و ضد شوره می باشد و در درمان انواع شوره سر بسیار موثر است.

فواید:
✔️حفظ رطوبت پوست سر
✔️خاصیت ضد قارچی
✔️حفظ PH طبیعی پوست سر
✔️افزایش نرمی و لطافت موها
✔️موثر در رفع شوره خشک، التهاب و خارش سر

نحوه مصرف: برای دریافت بهترین نتیجه می توانید سه بار در هفته از شامپو کیمبازول استفاده کنید. هر بار دو مرتبه موهای خود را با شامپو کف مالی کنید و در بار دوم اجازه دهید کف حاصله به مدت 2 تا 3 دقیقه بر روی موها بماند.

2-شامپو ضد شوره درماتوپویتین:

شامپو ضد شوره درماتوپویتین به دلیل داشتن ترکیبات لایه بردار منحصر به فرد و طبیعی BHA، در لیست بهترین شامپو ضد شوره موی خشک و حتی چرب می باشد و طرفداران بسیاری دارد. این محصول ساخت ایران است و در حجم 200 میلی لیتر روانه بازار می شود.

افرادی که شوره دارند ممکن است نوع پوست سرشان با شوره متفاوت باشد. مثلا شوره خشک و پوست سر چرب، یا شوره چرب و پوست سر خشک. به هر جهت لازم که محصول مورد استفاده بتواند کنترل چربی کف سر را تنظیم نماید تا همزمان با درمان شوره ها، کف سر نیز پوست نرمالی داشته باشد.
این محصول علاوه بر کنترل ترشح چربی در کف سر، قارچ های مولد شوره را نیز مهار می کند و از رشد مجدد آن ها جلوگیری می کند. همچنین با آبرسانی عمیق پوست سر موجب رفع خشکی و افزایش لطافت موها می شود. ترکیبات موثر موجود در این شامپو عبارت هستند از: عصاره جینکوبیلوبا، عصاره رزماری، عصاره رازیانه، عصاره مریم گلی، عصاره شیرین بیان و آلانتویین.

فواید:
✔️از بین برنده قارچ های مولد شوره
✔️حاوی ترکیبات گیاهی مفید برای موها
✔️افزایش لطافت و نرمی پوست سر و موها
✔️مبارزه با شوره خشک سر و جلوگیری از بروز مجدد آن

نحوه مصرف: متناسب با حجم، مقداری از شامپو را بر روی موهای خیس و نم دار قرار دهید و با نوک انگشتان ماساژ دهید. سپس با آب مناسب موهای خود را آبکشی کنید.

3- شامپو ضد شوره موی خشک سریتا:

شرکت سریتا در ایران بهترین شامپو ضد شوره موی خشک و چرب را تولید می کند که هدف ما در این مقاله معرفی شامپوی ضد شوره مناسب موهای خشک در حجم 200 میلی لیتر آن است. این شامپو به دلیل داشتن ترکیبات پروبیوتیکی علاوه بر کاهش خشکی و خارش پوست سر، موجب آبرسانی عمیق و احیاء آن می شود. همچنین با لایه برداری و پاکسازی ملایم پوست سر، شما را از شر پوسته ریزی های ناشی از خشکی خلاص می کند. از جمله ترکیبات مهم موجود در این شامپو می توان به ، گلیسیرین، پروتئین شیر، عصاره آلوئه ورا و لاکتوز اشاره کرد.

فواید:
✔️تنظیم PH پوست سر
✔️احیا کننده پوست و موی خشک
✔️کمک به رفع خشکی، خارش و شوره سر
✔️خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی
✔️افزایش رطوبت پوست سر و کمک به حفظ آن

نحوه مصرف: مقدار مناسبی از شامپو را روی موهای خود بریزید، ماساژ دهید و بعد از 2 تا 3 دقیقه با آب ملایم آبکشی کنید.

4-شامپو ضد شوره مناسب موهای خشک اسکالپیا:

ضد شوره موی خشک اسکالپیا که علاوه بر از بین بردن عوامل قارچی و میکروبی تولید کننده شوره، موجب کاهش خشکی، التهاب، خارش و شوره خشک پوست سر می شود. این محصول ساخت ایران است و در حجم 200 میلی لیتر تولید می شود.

 

در تولید این محصول از ترکیبات خاصی مانند ژل آلوئه ورا و پروتئین ابریشم استفاده شده است که موجب افزایش لطافت و نرمی موها می شود و از ایجاد گره در آن ها جلوگیری می کند. ترکیبات موثر در این شامپو عبارت هستند از: گلیسرین، ژل آلوئه ورا، کلیمبازول، کراتولیتیک، بیوتین، ویتامین های B3 و B6

فواید:
✔️خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی
✔️کاهش شوره خشک و جلوگیری از بروز مجدد آن
✔️رفع خارش، التهاب و قرمزی ناشی از خشکی زیاد
✔️نرم و لطیف کردن مو به دلیل داشتن پروتئین ابریشم و ژل آلوئه ورا

نحوه مصرف: مقدار مناسبی از شامپو را بر روی پوست سر به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید کف حاصله 3 تا 4 دقیقه بر روی موها بماند.

نکات مهم در مورد استفاده از شامپو موی خشک

???? قبل از مصرف شامپو آن را خوب تکان دهید
????مصرف را طبق طول دوره درمان گفته شده بصورت منظم ادامه دهید
???? بروز مجدد شوره بعد از قطع مصرف شامپو امکان پذیر است و ترجیحا حداقل یک سال استفاده از شامپو ضد شوره را ادامه دهید
????از تماس شامپو با چشم خودداری کنید و در صورت وارد شدن شامپو در چشم ،آن را به خوبی شستشو دهید
???? شامپو ضد شوره موی خشک را در هفته 2 تا 3 بار (بصورت یک روز درمیان) استفاده دهید.
????در صورت بروز هر گونه حساسیت و یا التهاب به محصولات معرفی شده با من یا همکاران داروسازم در داروخانه مهتاطب تماس بگیرید و یا به پزشک مراجعه نمایید.

ویژگی‌های بهترین شامپو ضد شوره برای موهای خشک

قبل از اینکه به سراغ معرفی شامپو ضد شوره برای موهای خشک ایرانی برویم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله را بخوانید تا متوجه علت شوره سرتان و نوع آن بشوید و راحت‌تر بتوانید محصول مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

اگر پس از خواندن این مقاله متوجه شدید که شوره سر شما از نوع خشک است، توصیه می‌کنیم یک شامپو ضد شوره مخصوص موهای خشک تهیه کنید که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • رطوبت رسانی به پوست سر
  • کمک به تسکین خارش پوست سر
  • رفع التهاب، قرمزی و قارچ پوست سر
  • تسهیل در جداسازی پوسته و شوره از کف سر

معرفی شامپو ضد شوره برای موهای خشک ایرانی

در این بخش به معرفی چند نمونه شامپو ضد شوره مردانه برای موهای خشک و شامپوهای ضد شوره زنانه می‌پردازیم تا شما عزیزان بتوانید با توجه به نیاز موها و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، محصول مناسبی را از میان آن‌ها انتخاب و خریداری نمایید.

شامپو ضد شوره خشک لافارر سری کلیمبا

یکی از نمونه‌های بهترین شامپو ضد شوره و قارچ مناسب موهای خشک است. شامپو ضد شوره کلیمبا با از بین بردن عوامل میکروبی و قارچی مولد شوره، شوره‌های ناشی از خشکی را برطرف کرده و علاوه بر آن باعث آبرسانی عمقی به تارهای مو و پوست سر نیز خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب موهای خشک و شوره‌دار
  • رفع خارش و التهاب پوست کف سر
  • جلوگیری از پوسته ریزی و خشکی

شامپو ضد شوره خشک پریم مدل D2

این شامپو ضد شوره برای موهای خشک ایرانی یک گزینه ایده‌آل برای از بین بردن شوره‌های مقاوم به درمان است. شامپو D2 پریم با داشتن ایکتیول، کلیمبازول و عصاره عناب، التهاب، قرمزی و خارش پوست سر را رفع می‌کند.

قدرت شویندگی ملایم این محصول علاوه بر کمک به پاکسازی پوست سر، از خشکی بیش از این ناحیه نیز پیشگیری خواهد کرد.

برخی از ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • ضد التهاب
  • فاقد پارابن و سیلیکون
  • اثربخشی سریع و طولانی
  • کاهش سرعت پوسته‌ریزی سر

شامپو ضد شوره خشک سریتا مدل Probiotic

اگر به دنبال بهترین شامپو ضد شوره و قارچ مناسب موهای خشک هستید، این را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شامپو پروبیوتیک سریتا حاوی فرم جدید زینک پریتیون بوده و برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است. این محصول یک ضد شوره قدرتمند است که با رطوبت رسانی به پوست سر، خشکی و خارش آن را از بین خواهد برد.

دیگر خواص این شامپو به شرح زیر هستند:

  • تعدیل Ph پوست سر
  • ضد شوره، قارچ و خارش
  • نرم کننده و لطافت بخش موها
  • متعادل سازی چربی مو و پوست سر
  • ایجاد تعادل میکروبی در پوست سر

شامپو ضد شوره خشک ژاک آندرل

برند ژاک آندرل این شامپو ضد شوره مردانه برای موهای خشک را با استفاده از فرمولاسیون ملایم حاوی پیروکتون اولامین، عصاره بید علف کرکی و پروتئین هیدرولیز شده ابریشم تولید کرده است. این با پاکسازی پوست سر از عفونت، قارچ و باکتری‌های مولد شوره را به راحتی از بین برده و شوره خشک را درمان می‌کند.

از دیگر خواص و عملکردهای این شامپو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فرمولاسیون ملایم
  • بدون ایجاد ریزش مو
  • مناسب خانم‌ها و آقایان
  • کاهش التهاب و تورم
  • آبرسان و تقویت کننده مو
  • ضد قارچ و ضد باکتری
  • فاقد ترکیبات سمی مضر
  • درمان خارش ناشی از شوره
دکمه بازگشت به بالا