برترین های ترند روزفرهنگ و هنر

تیزر تبلیغاتی و مراحل ساخت آن

تماشای کلیپ و فیلم کوتاه تبلیغاتی برای همه افراد از کودکان تا بزرگسالان می تواند بسیار جذاب باشد. در دنیای تجاری امروز که همه صاحبان برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دنبال رقابت و مطرح شدن می باشند، تبلیغات حرف اول را می زند و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. تیزرهای تبلیغاتی از آن دسته تبلیغات می باشد که نسبت به روش های دیگر همچون عکاسی تبلیغاتی بسیار موثرتر عمل می کند و می توان آن را به عنوان یک سکوی پرش در نظر گرفت.

اگر می خواهید حرفه و برند خود را به شیوه ای شگفت انگیز و منحصر به فرد به نمایش بگذارید، می توانید با خاطری آسوده و بهره مندی از مشاوره های تخصصی از تیم حرفه ای ما، بهترین تیزرهای تبلیغاتی را به نمایش بگذارید. استودیو عکاسی لحظه نگاری با داشتن تجربه ای چندین ساله در عکاسی صنعتی و تیزرهای تبلیغاتی همراه با دانش، خلاقیت و تجهیزات مدرن انواع این هنر بی نظیر را بر اساس نیاز کارفرما و بازار رقابتی و تجاری، طراحی و پیاده سازی می نماید.

انواع تیزر تبلیغاتی

از نظر نوع ساخت و نمایش، تیزر تبلیغاتی به دسته بندی زیر تقسیم می شود:

  • رئال
  • انیمیشن
  • رئال انیمیشن
  • موشن گرافیک
  • استاپ موشن

انواع تیزرهای بالا بر اساس روش خاصی ساخته می شوند و در مکان هایی همچون وب سایت، شبکه های اجتماعی، تلویزیون، سمینارها و بیلبوردهای شهری جهت فروش تخصصی و یا معرفی محصولات به کار می روند.

علل محبوبیت تیزر تبلیغاتی

ارائه و نمایش تیزرهای تبلیغاتی می تواند دنیای متفاوتی را برای مخاطبین و کارفرمایان رقم بزند. در تیزرهای تبلیغاتی علاوه بر حس بصری، حس شنوایی نیز درگیر می باشد و به همین دلیل تاثیرگذاری آن بیشتر از عکس است. تیزرهای تبلیغاتی به نحوی هستند که از لحظه اول به نمایش گذاشتن، ذهن مخاطبان را لحظه به لحظه به چالش می کشانند و ممکن است تا چندین سال در ذهن آنها باقی بمانند. از دلایل اصلی و عمده محبوب بودن تیزر و فیلم های تبلیغاتی موارد زیر است:

  • مشارکت اجتماعی: تیزر تبلیغاتی حس هیجان را در مخاطبین بالا می برد و آنها را به گفت و گو وا می دارد. مخاطبین با دیدن فیلم تبلیغاتی موثر، به سمت خرید و بازدید از برند و محصولات شما روی می آوردند.
  • لذت بخش بودن: تیزر تبلیغاتی که حرفه ای ساخته شده باشد، لذت بخش است و برای مخاطب انرژی مثبت دارد و موجب می گردد که بیننده در لحظات نمایش تیزر، احساس خوبی داشته باشد.
  • تشویق به پیش بینی: ارائه تیزر موجب می گردد که حس کنجکاوی بیننده بیشتر شود. پیش بینی و حدس و گمان و همچنین قضاوت در مورد موضوع تیزر برای مخاطب بسیار لذت بخش است. تیزرهای تبلیغاتی در جذب هیجانات و انتظارات بسیار عالی عمل می کنند.
  • درگیر شدن حس: به طور کلی تیزر تبلیغاتی بسته به نوع خود می تواند حس های متفاوتی را در بیننده درگیر کند. برای مثال یک تیزر می تواند حس شادی، لذت، هیجان و حتی غم را به مخاطب القا کند به نحوی که پیام و هدف کارفرما به خوبی مشهود باشد.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی به چه صورت است؟

جهت ساخت تیزر تبلیغاتی باید قوانین و مراحل خاصی طی شود که به صورت زیر می باشد:

  • مدت زمان و ارسال پیام: مدت زمان تیزر تبلیغاتی از 15 ثانیه تا دو دقیقه می باشد. کمتر و یا بیشتر از این مدت برای تیزر مناسب نیست. سازنده باید پیام و هدف کارفرما را در زمان مناسب به مخاطب ارسال نماید، به طوریکه همه مخاطبان یک پیام واحد را از تیزر دریافت کنند و گمراه نشوند.
  • سناریو یا داستان کوتاه: هر تیزر تبلیغاتی به منزله یک داستان کوتاه و شفاهی می باشد. سناریوی تیزر باید بی نقص و جذاب بوده و با بودجه مورد نظر هماهنگی داشته باشد تا بازدهی بالا رود.
  • لوکیشن: تیزرها نیاز به لوکیشن مناسب دارند. قبل از ساخت باید محل ساخت تیزر به دقت بررسی شود تا از نظر صدا، نورپردازی، محل عبور و مرور و … مناسب باشد. سازندگان معمولا ترجیح می دهند از لوکیشن های بسته استفاده کنند.
  • بودجه: کارفرما باید قبل از ساخت تیزر و بر اساس هدف خود، بودجه را تعیین کند. هزینه ای که برای ساخت تیزر پرداخت می شود، شامل بازیگران، لوکیشن، سناریو، ایاب و ذهاب و … است. البته لازم به ذکر است، بودجه ای که برای ساخت تیزر تبلیغاتی به کار برده می شود، به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند به حساب می آید.

لازم به ذکر است که تمام مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی باید با برگزاری جلسه توجیهی بین کارفرما و تیم سازنده صورت پذیرد تا در مراحل قبل و حین ساخت تمام موارد و چالش ها به خوبی رعایت گردد.

دکمه بازگشت به بالا