تولید کننده فیلتر روغن وارداتی ماشین
فیلتر روغن چیست و چه وظایفی دارد؟
فیلتر روغن قطعهای است که وظیفه مهم تصفیه روغن را در موتورهای احتراق داخلی برعهده دارد. برای درک بهتر اهمیت این قطعه، باید به اهمیت روغن در سیستم موتور اشاره کرد.
در واقع بهدلیل حساسیت قطعات و اجزای موتور، جنس آنها که معمولا از فلزهای آسیبپذیر است و همچنین موقعیت احتمالی برخی، نمیتوان از آب یا هوا برای خنک کردنشان استفاده کرد. چرا که آب یا هوا بهسرعت باعث خوردگی این قطعات میشوند. در عین حال حفظ تعادل دمایی این اجزا و بهطور کلی مجموعه موتور، اهمیت بسیار بالایی در عملکرد و راندمان کاری آنها دارد.
موتورهای احتراق داخلی، دمای عملکردی مطلوبی دارند که در دمایی بیشتر یا کمتر از آن فعالیتشان مختل میشود. در دمایی بالاتر از حد مطلوب هر موتور، قطعات آن ممکن است دچار تغییر فرم یا از محل دقیقشان جابهجا شوند. علاوهبر این فعالیت برای بعضی از این اجزا بهدلیل انبساط ناشی از گرما سخت میشود. خطر ذوبشدن و استهلاک کامل نیز در این مواقع وجود دارد.
تولید کننده فیلتر روغن وارداتی ماشین
سیستم روانکاری ماشین از جمله بخش های بسیار مهم است که راندمان خودرو را بالا می برد. این سیستم باعث کاهش استهلاک قطعات خودرو می شود. فیلتر روغن بخش بسیار مهمی است که باید به آن توجه گردد. تولید کننده فیلتر روغن وارداتی ماشین موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم پس با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.
فیلتر روغن چیست و چه کاربردی دارد؟
فیلتر روغن یک قطعه است که وظیفه آن تصفیه روغن می باشد. این تصفیه روغن در موتورهای احتراق داخلی انجام می شود. روغنی که در موتور از آن استفاده می گردد، وظیفه روانکاری، خنک کاری و حذف آلاینده ها از بخش های مختلف موتور را بر عهده دارد. به علت حساسیت قطعات و بخش های مختلف موتور، نمی توان از آب یا هوا برای خنک کردن آن استفاده کرد. زیرا این موارد باعث خوردگی فلزات می گردد. به همین از فیلتر روغن استفاده می شود تا عملکرد و راندمان نیز بالا رود.پخش کننده فیلتر روغن تویوتا هم ما هستیم.
ساختار فیلتر روغن
تولید کننده فیلتر روغن وارداتی ماشین آن را در انواع مختلفی می سازد. به طور کلی فیلتر روغن ساختمانی به صورت زیر دارد.و تولید کننده فیلتر هوا چک نمایید.
۱- درب بالایی محفظه
این بخش یک درب فلزی است که بر روی محفظه اصلی قرار می گیرد. بر روی این پوشش ۴ یا ۸ سوراخ قرار دارد که برای عبور روغن و راه یابی به داخل فیلتر در نظر گرفته شده است.
۲- سوپاپ ورودی فیلتر روغن
این سوپاپ به عنوان سوپاپ ضد تخلیه نیز شناخته می شود. این سوپاپ پشت درب بالایی محفظه قرار دارد و از فضای داخلی فیلتر محافظت می نماید. جنس این بخش از لاستیک ارتجاعی می باشد.
۳- محفظه کاغذ
تولید کننده فیلتر روغن وارداتی ماشین دارای محفظه کاغذ نیز می باشد. فیلترهای تصفیه ساز توسط این محفظه در جای خود قرار می گیرند. این بخش از جنسی مقاوم و مستحکم ساخته شده است.
۴- فیلتر کاغذی
فیلترهای کاغذی با رزین ترکیب شده و تا خورده و سپس در درون محفظه قرار گرفته اند. این فیلترها حول استوانه مرکزی قرار داده می شود.
۵- مجرای مرکزی فیلتر روغن
در بخش وسطی محفظه کاغذ یک استوانه مرکزی قرار داد که دیواره آن سوراخ دار است. فیلترها حول آن چرخیده تا فشار روغن ورودی و خروجی با هم هماهنگ باشد. به این استوانه لوله اسپیرال نیز گفته می شود و مجرای خروج روغن را می سازد. جنس این مجرا استیل است و حالتی مارپیچی دارد.
۶- سوپاپ اطمینان
سوپاپ اطمینان در زمان سرما که غلظت روغن موتور زیاد است، فشار و حجم روغن را در مجرای مرکزی به سطح بالا انتقال داده و روغن لازم را به موتور می فرستد.
۷- محافظ فیلتر روغن
روغن از دیواره مجرای مرکزی به بخش داخلی آن می رود. برای اینکه از نفوذ روغن تصفیه نشده به درون مجرا جلوگیری شود، محافظ فیلتر روغن تعبیه شده است.
۸- نگهدارنده
در ضمن بررسی تولید کننده روغن فیلتر وارداتی ماشین باید به گیره اشاره کرد. گیره فلزی یا نگهدارنده، درب را به دیسک انتهایی وصل می نماید.
در واقع روغن وظیفه نهایی خود (پاکسازی اجزا از انواع آلایندهها) را به کمک فیلتر تکمیل میکند. روغن ضمن حرکت در بین اجزا و قطعات موتور و خنک کردن و روانسازی فعالیتشان، آنها را از انواع آلایندهها مانند دوده، ذرات گرد و غبار محیط و آلودگیهای ذاتی موتور پاک میکند و آنها را با خود به مخزن میبرد. در مسیر برگشت به مدار با عبور از فیلتر روغن، این آلودگیها جذب فیلتر میشوند و روغن پاک، روان و خالص بهسمت موتور جریان مییابد. برای حفظ کیفیت روغن، فیلتر آن نیز در سرویسهای دورهای تعویض میشود تا فعالیت خود را بهخوبی انجام دهد. بنابراین فیلتر روغن موتور وظایف زیر را برعهده دارد:
تصفیه روغن و حفظ تمیزی و خلوص آن و همچنین حفظ سلامت قطعات موتور؛
افزایش طول عمر روغن و کارایی آن در کنار افزایش راندمان موتور؛
باز نگه داشتن مدار روغن با تمیز کردن آن و پیشگیری از رسوب ذرات در مسیر؛
حفظ حجم و فشار روغن در شرایط مطلوب موتور؛
تعویض نکردن بهموقع فیلتر روغن ضمن کاهش فشار روغن در مسیر، آلودگی بیشازحد مجاز آن را نیز بههمراه دارد.