علمی و پزشکی

بزرگترین دنباله‌دار تاریخ نجوم به طرف خورشید در حال حرکت است/ آیا باید نگران بود؟

اما نگران نباشید. این جرم تا سال 2031 به خورشید نزدیکتر از 20 میلیارد و 600 میلیون کیلومتر نخواهد بود. زمین 150 میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد، بنابراین به زمین نزدیک نیست.

این دنباله دار اولین بار در سال 2010 شناخته شد، اما هابل به تازگی اندازه واقعی آن را تایید کرده است.

این بزرگترین ستاره ای است که ستاره شناسان تا به حال دیده اند.

دیوید جویت، استاد علوم سیاره‌شناسی و نجوم در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) گفت: “ما همیشه نگران این بودیم که این سیاره باید بزرگ باشد زیرا از فاصله دور می‌درخشد. ما اکنون این را تأیید کرده‌ایم.” . “

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که پدرو برناردینلی و گری برنشتاین این شی را در یک تصویر “مطالعه انرژی تاریک” از رصدخانه بین آمریکایی سرووس در شیلی مشاهده کردند.

فضاپیمای ناسا هابل را می سازد

دنباله دار ماده ای از یخ است که از اولین روزهای شکل گیری سیاره باقی مانده است.

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: این اجرام در ماه اوت در یک مسابقه قلاب بین سیارات بیرونی از منظومه حذف شدند.

دنباله دار برناردینی-برنشتاین

دنباله دارها به همین شکل پرتاب شدند و در مکانی به نام ابر آشکار، منطقه بزرگی که دنباله دارها دور منظومه شمسی می چرخند، نشسته بودند.

Man-to-Hui از دانشگاه علم و صنعت ماکائو که دنباله دار را “شگفت انگیز” توصیف کرد، گفت: “ما فکر می کردیم خیلی بزرگ است، اما برای تایید آن به داده های سطح بالا نیاز داریم.”

این دنباله‌دار که “برناردینلی-برنشتاین” نام دارد، سه میلیون سال پیش به دور زمین چرخید و در دورترین نقطه به نیم سال نور خورشید رسید.

این جرم اکنون 3 میلیارد و 200 میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد و تقریباً به صورت عمودی به سمت سطح منظومه شمسی در حال حرکت است.

46

دکمه بازگشت به بالا