اقتصادی

توسعه گردشگری سلامت با بخش خصوصی

معاون امور خارجه اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به شرایط مساعد گردشگری پزشکی، بیماران کشورهای همسایه می توانند در قالب معاینات پزشکی به ایران سفر کنند.-سلامت زمین.

به گزارش ترند روز، در سال های اخیر با توجه به توسعه زیرساخت های بهداشتی، بیماران زیادی از کشورهای همسایه برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر کرده اند.

علاوه بر درآمد این افراد، ایجاد تخت برای افزایش تعداد بیمارانی که ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، از برنامه‌های دولت و بخش خصوصی است.

محمدرضا کرباسی، نایب رئیس اتاق بازرگانی بین‌الملل ایران در نشست برگزاری پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از امکان ارائه خدمات گردشگری پزشکی به مسافران خارجی توسط بخش خصوصی خبر داد و از ارائه خدمات گردشگری درمانی به مسافران خارجی خبر داد. سال ها، ایران اما روند رو به کاهش است.

به گفته وی، از سال 1393 با تشدید اختلافات سیاسی بین ایران و عربستان، کنفرانس پزشکی اتاق بازرگانی به دلیل خطرات احتمالی برخی موضوعات و مدیران اجرایی متوقف شد.

معاون امور خارجه اتاق بازرگانی ایران افزود: امروز خوشبختانه نشانه‌هایی از بازگشت همکاری‌ها بین ایران و عربستان مشاهده می‌شود و فضای کشور آرام و منطقه است و امکان تدوین اسناد جدید وجود دارد. و برگزاری پنجمین همایش گردشگری سلامت.

کرباسی با بیان اینکه مسئولان اتاق بازرگانی در دیدار با مسئولان کشورهای همسایه درباره تخصص ایران در گردشگری سلامت صحبت کردند، تصریح کرد: باید کشورهای همسایه در این منطقه را در اولویت قرار دهیم و با راه اندازی دفاتر انجمن گردشگری سلامت در کشورهایی که تابعیت این کشورها را در ایران ارائه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاجیکستان، افغانستان، عمان، جمهوری آذربایجان و عراق اهداف اصلی این کشور در ایران هستند و در گام بعدی می توان از فرصت های سایر کشورها استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا