همه چیز درباره استفاده از مازوت در ایران

همه چیز درباره استفاده از مازوت در ایران

امروزه ، مازوت اساس آلودگی هوا است. بنزین که در اکثر کشورهای پیشرفته سوختی پرهزینه محسوب می شود ، شناخته شده است که باعث آلودگی در ایران می شود و روزانه مارک می شود.

به گزارش ترند روز ، وقتی روغن تصفیه شده وارد پالایشگاه می شود ، محصولاتی مانند بنزین ، گازوئیل ، بنزین و روغن جت و محصولات سنگین به نام روغن کوره از آن خارج می شود. در انتهای ساختمان نظافت. این فرآورده نفتی در نیروگاه ها ، لوکوموتیوها و سوخت کشتی ها مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون به عنوان روغن محبوب در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت ، زغال سنگ و روغن کوره بزرگترین تولید کننده های برق در جهان هستند.

روغن تخم مرغ در نیروگاه ها چقدر است؟

با توجه به اینکه در هیچ جای جهان گاز وجود ندارد ، عمده ترین سوخت در تولید برق زغال سنگ و کوره است. کشورهایی مانند ایالات متحده ، استرالیا ، روسیه ، چین و هند که به عنوان کشورهای پیشرفته شناخته می شوند ، از نفت و زغال سنگ برای تأسیسات تولیدی خود استفاده می کنند. اما س isال این است که چرا گفته می شود این محصول نفتی در ایران کثیف است؟

در حال حاضر ، روزانه 190 میلیون لیتر فرآورده و گاز به نیروگاه های برق کشور حمل می شود که از این میزان حدود 13 میلیون لیتر آن نفت است که در فصل سرما قرار دارد ، همانطور که اکنون اتفاق افتاده است ، این تعداد به 35 میلیون لیتر می رسد و در تابستان ممکن است به صفر برسد. اگر این محصول را در مقایسه با 190 میلیون لیتر محصول توزیع شده در نیروگاه ها بررسی کنیم ، باید ششمین محصول باشد و این در شرایطی است که به گفته مقامات ، مازوت در مناطق شهری توزیع نمی شود.

با این حال ، در می یابیم که کلانشهرها از جمله تهران بسیار آلوده هستند. بنابراین ، باید علت اصلی آلودگی شناسایی و سپس به دنبال راه حل آن بود. برای دیدن این موضوع توجه به نکات خاصی ضروری است. با مراجعه به وب سایت aqms.doe.ir ، می توان دریافت که شرایط آب و هوایی در تمام شهرهایی که از نیروگاه های اطراف آن از نفت و گاز استفاده می کنند ، در یک منطقه سالم قرار دارد. و گاهی تمیز اما وضعیت در شهرهایی که حتی کوچکترین ذره ای روغن در نیروگاه ها مصرف نمی شود ، در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

نکته دوم فناوری بکار رفته در نیروگاه ها است. در کشورهای پیشرفته ، آلودگی و فیلتراسیون در محل های خروجی نیروگاه ها نصب می شود و این مشکل گازهای احتراق را از نیروگاه ها تمیز و فیلتر می کند و از گسترش آلودگی ناشی از ذغال سنگ و نفت در محیط زیست. در ایران چون چنین سیستمی وجود ندارد ، نفت و گاز به تمام نیروگاه ها صادر می شود. فقط در زمان های سردتر سال ، به دلیل کمبود سوخت و گازوئیل ، در برخی از نیروگاه های برق ، دور از پایتخت ، به صورت محدود توزیع می شود. روغن اجاق گاز ، که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست ، اما به دلیل کمبود سیستم های جدید است. شرکت های برق ، کشور باید این ضرر اقتصادی را متحمل شود و اگر این کشور بخواهد اقتصاد را اداره کند ، نیروگاه باید استاندارد شود.

صادرات 1.5 تا 2 میلیون لیتر روغن فر در ماه

به گفته کارشناسان انرژی ، سوخت های گوگردی با مقاومت بالا به راحتی به نیروگاه های سراسر دنیا فروخته می شوند ، اما مسئله این است که بیشتر انرژی مصرف کننده آنها استاندارد و کاهش می یابد. قطعات پس از احتراق گازهای احتراق توسط فرآیند فیلتراسیون معلق می شوند. با استفاده از این روغن ، عامل اصلی آلودگی هوا در ایران شناخته شده است. با نگاهی به محل سیستم کنترل کیفیت هوا ، متوجه می شویم که شاخص دی اکسید گوگرد زیر 100 است و موقعیت آن واضح است. این بدان معناست که مشکل آلودگی هوای تهران فقط گوگرد نیست.

از طرف دیگر ، همانطور که مقامات بارها اعلام کرده اند ، مشعل های نفتی تهران نمی سوزند و گوگرد در سمت پاک است و مشکل وجود آوارهای معلق است. نفت کوره به عنوان یکی از محبوب ترین سوخت ها در جهان شناخته می شود و در شرایط فعلی ایران این محصول نفتی را به کشورهای دیگر صادر می کند.

مخزن ذخیره مخزن روغن حدود 2.5 میلیارد لیتر است

حجم صادرات مازوت ایران از 1.5 تا 2 میلیون لیتر در ماه است. البته از سال گذشته بحث استقرار سوخت غیر دیزلی وجود دارد اما باید توجه داشت که نقش نفت خام در بازار نفت خام بسیار ناچیز و قسمت عمده ای از بازار است. سوخت سوختی است که از نیروگاه ها گرفته می شود.

در همین حال ، شایعاتی در مورد کمبود ظرفیت ذخیره سوخت وجود دارد که به گفته مقامات سوخت درست نیست و در حالت فعلی حدود 2.5 میلیارد لیتر است مخزن بدون سهام در کشور و تولید روزانه. حدود 57 میلیون لیتر است. این بدان معناست که اگر از امروز تا دو ماه دیگر هیچگونه مازوت فروخته نشود ، مخازن همیشه خالی خواهند بود.

چرا طرح فیلتر انرژی اجرا نشد؟

در همین رابطه ، ساناز جعفرزاده ، رئیس شعبه HSE شرکت های نفتی ، درباره اقدامات انجام شده تاکنون برای سانسور نیروگاه ها به ترند روز گفت: در یک سال و نیم گذشته که یک پروژه تحقیقاتی بین وزارت انرژی و شرکتهای انرژی و آژانس همکاری بین المللی ژاپن (آژانس بین المللی انرژی هسته ای) برای شناسایی فناوریهای سازگار با محیط زیست در صنعت برق است که نه تنها در بخش تولید بلکه در بخش هستند دیگران نیز هست.

وی با بیان اینکه جنبه های مختلف مقابله با مشکل آلودگی باید شناسایی شود و باید مشخص شود که این پروژه در کدام مناطق تأیید فنی می شود و به طور کلی امکان پذیر است ، گفت: باید در نظر گرفته شود که همه نیروگاه ها از سوخت دیزل استفاده نمی کنند. و فقط 14 ژنراتور برق در کشور از این فرآورده نفتی برای تولید برق استفاده می کنند.

14 نیروگاه می توانند از سوخت دیزل استفاده کنند

رئیس دپارتمان قدرت والدین HSE توضیح داد: “وقتی این نیروگاه ها از سوخت های فسیلی استفاده می کنند ، مسئله آلودگی فراتر از حد معمول است و به همین دلیل است. باعث می شود سوخت شرکت های نفتی به نیروگاه ها برود. ” از همان ابتدا آلودگی گوگرد وجود دارد و وقتی مواد اولیه با آلودگی گوگرد بدست آید ، در هنگام احتراق آلودگی ایجاد می شود و این باعث می شود گیاهان نتوانند حد طبیعی را برآورده کنند.

جعفرزاده ، اظهار داشت که یکی از اولویت های ما بررسی راه حل این مشکل است ، بنابراین ما این مشکل را به همراه تیم ژاپن قرار داده ایم و تحقیقات مختلفی در این مورد انجام شده است این مشکل ، وی گفت: “همانطور که در آخرین گزارش بیان شد ، زمان نصب سانسور نیروگاه ها اثبات اقتصادی دارد که بیش از 72٪ از ساعت کار ایستگاه های دیزل ، و این در مورد این واقعیت است که 14 مرکز تولیدی که از سوخت دیزل استفاده می کنند فقط یک ماه یا یک ماه و نیم تأخیر دارند.

وی افزود: از طرف دیگر ، روغن حاوی آلودگی گوگرد ، هنگام خروج از نیروگاه ها ، دما کاهش می یابد و باعث ایجاد مزاحمت سرما می شود و تجهیزات نیروگاه در خیابان آسیب دیده و لگدمال می شود. اسید سولفوریک. ” به عبارت دیگر ، وقتی یک جایگاه سوخت دیزل کار می کند ، همیشه آسیب می بینیم.

رئیس بخش HSE شرکت برق ، گفت: تجهیزات فیلتر نیروگاه ها دو دسته هستند که پس از احتراق و تجهیزات قبل از احتراق ، تجهیزات پس از احتراق در دسترس هستند. وی می تواند در نیروگاه ها مورد استفاده قرار گیرد ، وی گفت: تجهیزات نصب شده عملکرد ژنراتورهای برق ایستاده است ، اما میزان آلودگی را می توان به نوعی تغییر داد. یک گونه از این گونه به آب زیادی احتیاج دارد. در طول مطالعه ، دسترسی به منابع زیر آب بررسی شد.

به گفته جعفرزاده ، با توجه به اینکه ایران کشوری نسبتاً خشک است ، اعلام شده است که در مناطقی که 14 نیروگاه برق وجود دارد ، چنین آبی وجود ندارد ، اما برای جلوگیری از گسترش آلودگی می توان تجهیزات تصفیه را نصب کرد و سرانجام مشکلی که به ما گفتند هیچ یک از نظر اقتصادی ، مهارت ، فنی و کارآیی نبود و این مشکل توسط متخصصان خارجی نیز تأیید شد.

وی با بیان اینکه وقتی این آلودگی از معدن برداشته می شود ، محصول حاصله مخلوط گوگردی با ارزشی بر جای می گذارد که می تواند به عنوان محصول دیگری فروخته شود ، افزود: اما اگر بعد از سوزاندن روی گیاه تصفیه در نیروگاه ها ، محصول باقیمانده گچ است که در مقادیر زیادی به خاک این منطقه آسیب می رساند هر کجا که بخواهد جمع شود.

پمپ بنزین در صف بازنشستگی

رئیس بخش HSE یک شرکت نفت حرفه ای اظهار داشت: نتیجه گیری این بود که وزارت نفت باید آلودگی اولیه را برطرف کند. زیرا نیروگاههایی که از روغنهای سوخت استفاده می کنند ، لوازم الکتریکی قدیمی و نیروگاههایی هستند که تجهیزات تمیز کننده ندارند. از طرف دیگر ، به دلیل اینکه این پروژه یک پروژه بزرگ است ، هزینه آن نیز برابر با یک پنجم تولید برق است.

به گفته جعفرزاده ، 9 پالایشگاه نفت سوخت تولید می کنند و می توان از 14 انرژی استفاده کرد. همچنین صنایعی وجود دارند که می توانند از سوخت دیزل استفاده کنند.
وی با تأکید بر اینکه مشتریان تا 9 مورد تمیزکاری تمیز نشوند ، مشکلی نخواهند داشت ، افزود: برنامه های بازنشستگی از نیروگاه های دیزلی طبق برنامه است و با حرکت به سمت چرخه ترکیبی طرح توسعه. با این حال ، بازده آن نیز حدود 60٪ افزایش می یابد ، که بر آزاد شدن اکسیدهای گوگرد ، اکسیدهای نیتروژن و گازها تأثیر می گذارد.

به گفته کارشناسان ، به نظر می رسد از بین تمام مزایا و معایب سوخت های فسیلی یا سوخت های فسیلی ، آلودگی هیچ ارتباطی با استفاده از این محصول سوختی در نیروگاه ها ندارد. اکنون در تهران و شهرهای دیگر است. از آنجا که از نفت خام در نیروگاه های برق در پایتخت استفاده نمی شود و شاید بهتر باشد که مسئولان برای یافتن ریشه مشکل و حل گرد و غبار سیاه آسمان کلانشهرها با هم همکاری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا