50 ایده بسته بندی برای ظرف عسل
به جدیدترین خرید خود فکر کنید. چرا آن برند خاص را خریداری کردید؟ آیا این یک خرید با تصمیم ناگهانی بود و یا چیزی بود که شما واقعاً به آن احتیاج دارید؟
: اکنون که به آن فکر می کنید، احتمالات ممکن را درک خواهید کرد، شما آن را خریداری کرده اید زیرا طرح بسته بندی شما را علاقه مند کرده است. بله، شاید به شامپو احتیاج داشته باشید، اما آیا به آن مارک خاص نیاز داشتید؟ محصولی با بطری براق و گران قیمت؟ نه، اما شما آن را خریداری کرده اید زیرا فکر می کنید این همان محصولی است که سبب خوشحالی و رضایت قلبی تان می شود، حتی اگر با همان کالایی که در سطل تخفیف وجود دارد یکسان بوده باشد.
چاپینجاآنلاین حامی کسب و کار شماست
این هدف اصلی بسته بندی است. بسته بندی وقتی درست و خلاقانه انجام شود، در نهایت همان چیزی است که سبب فروش محصول شما خواهد شد، منظور از بسته بندی فقط این نیست که آرم خود را روی یک بسته قرار دهید، یک بسته بندی خوب توجه را جلب می کند، پیامی می فرستد و باعث می شود مصرف کنندگان، نسبت به محصول و برند شما احساس خاصی داشته باشند.
بسته بندی نوعی برند سازی است و پی بردن به راه های متمایزکردن محصولاتتان در بین سایر محصولات یک فروشگاه می تواند سخت باشد بنابراین به این 50 ایده خارق العاده بسته بندی خلاقانه و بی نظیر نگاهی بیندازید تا الهام بگیرید و یاد بگیرید که چگونه بسته بندی خود را تهیه کنید و بتوانید به سهم مناسبی از بازار هدفتان دست یابید.
استفاده از الگوها می تواند ساده ترین و اولین قدم برای یک بسته بندی مناسب است. میتوانید طراحی الگو خود را نیز به،طراحی لوگو با لوگو داک بسپارید.به بسته بندی ابزارآلات در تصویر بالا دقت کنید، این بسته بندی از نظر ساختاری ساده است ، اما با وجود نوارهای جالب توجه بر روی پس زمینه، احساس می کنید بسته بندی دارای ساختار و برجستگی هایی است. طرح رنگی به آن احساس کاملاً آمریکایی می دهد و ابزارها داستان خود را تعریف می کنند.
-
از تمام فضای موجود استفاده کنید
هنگام ایجاد یک بسته بندی ، از هر اینچ موجود استفاده کنید. در این جعبه از یک الگوی گل زیبا در قسمت داخلی استفاده شده است. این الگو به جای اینکه داخل را دست نخورده بگذارد، باعث می شود بسته بندی بسیار شیک تر به نظر رسیده و کیفیت بالای آن به خوبی احساس شود، که به نوبه خود باعث می شود کالای داخل آن در بهترین حالت خود ظاهر شود.
-
از سادگی نترسید
گاهی اوقات سادگی مهم است و این مورد در بسته بندی نیز صدق می کند. بسته بندی بالا با ترکیب پس زمینه ای ساده از مواد بازیافتی و پرهایی زیبا تصویری ساده اما جذاب پدید آورده اند از طرفی رنگ های روشن تر روی لیبل سبب شده اند تا بسته بندی در عین ساده بودن، مدرن و نوعی ظرف عسل شیک به نظر برسد.
-
ویژگی کاربران هدف را در نظر بگیرید
مهم است که عکس العمل خریداران را نسبت به محصول پیش بینی کنید. به عنوان مثال بسته بندی یک کالای لوکس مثل یک کفش را در نظر بگیرید، کاربر هزینه بیشتری برای خرید محصول لوکس شما پرداخت کرده بنابراین توقعات بیشتری هم خواهد داشت.
در این بسته بندی کاربر ابتدا جعبه محصول را باز کرده و سپس شاهد بسته بندی اضافه دیگری خواهد بود و پس از باز کردن آن کفش های خریداری شده را می بیند، این عمل ساده لایه بندی، جنبه لوکس بودن محصول را افزایش داده و پرداخت هزینه بیشتر را برای کاربر منطقی می سازد علاوه بر این به کاربر این حس را منتقل می کند که در حال استفاده از یک محصول لوکس و فوق العاده است.
-
استفاده از طراحی مکمل
اطمینان حاصل کنید که طراحی مورد استفاده در بسته بندی شما، مکمل کالای موجود در بسته باشد و خریدار می تواند بدون نیاز به جعبه گشایی، محتویات آن را ببیند. به تصویر بالا توجه کنید، این بسته بندی ساده و طبیعی به نظر می رسد؛ درست مانند محتویات درون بسته، از طرفی شما می توانید تمام محتویات بسته را قبل از خرید، مشاهده کنید. این امر شفافیت شما در ارائه محصول را به کاربر نشان داده و به کاربر این حس را منتقل می کند که شما به چیزی که می فروشید افتخار می کنید.
-
بازیگوش باشید
از فرصت های موجود برای بازیگوشی و خلاق بودن در بسته بندی استفاده کنید، بسته بندی بالا فوق العاده زیبا و سرزنده و در عین حال ساده است، تصویر روی محصول در حال تعامل با محتویات آن بوده و اجازه می دهد تا محصول برجسته تر به نظر برسد، رنگ های استفاده شده در بسته بندی با محتویات آن تناسب دارند و حالت شخصیت روی تصویر به کاربر حس لذیذ بودن تمشک ها را منتقل می کند.
-
جسور باشید
استفاده از چندین رنگ و شکل در یک الگوی جالب راهی عالی برای دیده شدن می باشد. به عنوان مثال بسته بندی این نوشیدنی از این پارامترها استفاده می کند و ظاهری بی نظیر دارد از طرفی شادابی رنگ ها و طرح های مختلف بسته بندی آن، حس سپری اوقاتی خوش در کاربر را تقویت می کند.
-
متفاوت ظاهر شوید
اگر محصولی دارید که توسط رقبای زیادی تولید می شود، سعی کنید در نحوه نمایش آن ابتکاری داشته باشید. بسته بندی عسل در تصویر بالا قدمی در جهت مخالف با شیشه های معمولی یا شیشه های پلاستیکی برداشته و ظرف آن از موم زنبور عسل ساخته شده است، چه بهتر، هنگامی که از این محصول استفاده کردید، می توانید ظرف را برعکس کرده و با استفاده از یک فیتیله از آن به عنوان شمع استفاده کنید، ایده ی فوق العاده ای به نظر می رسد.
-
فرآیند استفاده از محصول را در نظر بگیرید
اگر محصول شما چیزی است که به نظر شما میتوان از آن به عنوان هدیه استفاده کرد، آن را به این روش نمایش دهید. این نوشیدنی برای هدیه دادن در مهمانی ها ساخته شده است، کاغذ سفید از بطری شیشه ای محافظت می کند، وقتی جعبه استوانه ای را باز می کنید، می توانید کاغذ را از بطری جدا کنید، که یادآور باز کردن هدایای معمولی بسته بندی شده است.
-
از سبک سازی استفاده کنید
الزامی برای استفاده از تصاویر واقعی و گرافیک های واضح وجود ندارد، می توانید از یک الگوی خاص از گرافیک ها استفاده و آن را به سبک و امضای خود تبدیل کنید. در بسته بندی بالا در نگاه اول فقط خطوطی را می بینید که در سرتاسر بسته بندی امتداد یافته اند اما زمانی که بیشتر دقت کنید متوجه خواهید شد این خطوط در حال نمایش یک چهره و موهای آن هستند، این طرح با وجود سادگی سبب سبک سازی و سر ذوق آمدن مصرف کننده خواهد شد.
-
خودتان را محدود نکنید
نیازی نیست که شیوه بسته بندی خود را با سایر رقبا در بازار وقف دهید، خود را محدود نکنید، می توانید شیوه بسته بندی محصول را خودتان انتخاب کنید به عنوان مثال اکثر صابون های موجود با بسته بندی هایی یکسان ارائه می شوند اما در تصویر بالا بسته بندی صابون به صورت یک جعبه ساده، انجام شده که سبب متفاوت شدن آن با سایر صابون های موجود در بازار شده است، علاوه بر این با این نوع بسته بندی می توانید از جعبه آن به عنوان یک جا صابونی استفاده کنید.
-
مدرن باشید
طرح های مدرن و براق و ساده سبب برجسته شدن محصول خواهند شد، برای دستیابی به ظاهری مدرن از خطوط تمیز، رنگ های ساده و فونت های بدون دندانه استفاده کنید. این بسته بندی از یک رویکرد بسیار مدرن استفاده کرده، همچنین جنس مورد استفاده در بسته بندی سبب شده تا شیک تر و مدرن تر به نظر برسد. طرح های اینچنینی به هیچ وجه ضعیف نبوده و مصرف کنندگان را به کنجکاوی در مورد ماهیت آن وادار می کنند.
-
از بسته بندی بافت دار استفاده کنید
بافت های برجسته می توانند به اندازه تصاویر جذاب باشند، مصرف کنندگان در نهایت به صورت فیزیکی با محصول شما تعامل برقرار می کنند پس استفاده از بافت های برجسته می تواند ایده ی خوبی باشد. به بسته بندی محصول بالا توجه کنید، این محصول یک اسپره ی دفع حشرات است، بافت های موجود در آن نه تنها سبب پایداری بیشتر محصول هنگام در دست نگه داشتن شان می شوند بلکه حس خوبی و متفاوتی به کاربر منتقل می کنند.
-
از رنگ ها برای معرفی محصول استفاده کنید
اگر محصول شما رنگ خاصی دارد می توانید از آن رنگ در بسته بندی محصول نیز استفاده کنید. به عنوان مثال بسته بندی آبنبات را در نظر بگیرید، با هماهنگ کردن رنگ بسته بندی با آب نبات های موجود می توانید نوع هر آبنبات را به مصرف کننده معرفی کنید بدون اینکه نیاز باشد به محتوای بسته دقت نمایند، به این ترتیب بسته بندی آبنبات های پرتقالی نارنجی و آبنبات های توت فرنگی قرمز خواهند بود.
-
یک داستان تعریف کنید
با تعریف کردن یک داستان در بسته بندی هایتان می توانید طرفداران زیادی بدست آورید، مردم عاشق داستان و کشف اطلاعاتی هستند که می توانند جالب باشند. به عنوان مثال زمانی که این جوراب را بسته بندی خارج می کنید شاهد گلوله ای از پنبه و اشکالی از دودکش لوکوموتیو خواهید بود که شما را به سال های دور و کارخانه های جوراب بافی قدیمی خواهد برد.
-
به ریشه ها پایبند باشید
چیزی که محصول تولیدی شما با آن شناخته می شود را در بسته بندی خود نشان دهید، به عنوان مثال در بسته بندی یک کرم پوست می توانید از پس زمینه ای با رنگ پوست استفاده کنید و در صورتی که بر روی طبیعی بودن محصول تاکید دارید، می توانید از عناصر موجود در طبیعت برای انتقال حس ارگانیک بودن محصول به مصرف کننده، استفاده نمایید.
-
خلاق باشید
شما همیشه قادر هستید با استفاده از ترفندهای مختلف یک بسته بندی جذاب درست کنید اما وقتی واقعا موفق خواهید بود که محصولتان هم به همان اندازه جذاب باشد. به عنوان مثال به این صابون که از شیر ساخته شده نگاه کنید، برند سازنده این محصول به راحتی می توانست آن را به صورت قالبی مستطیل شکل عرضه کند، در عوض صابون را به شکل یک بستنی درآورده تا علاوه بر جلب توجه به ماهیت مواد تشکیل دهنده صابون نیز اشاره کند.
-
اهمیت فضای داخلی بسته بندی
قسمت بیرونی بسته بندی شما باید جالب باشد، اما فضای داخلی چطور؟ اگر چندین محصول و قطعه درون بسته بندی شما وجود دارد بهتر است آنها را جداگانه نمایش دهید. این بسته بندی yoyo دارای بریدگی های کوچکی برای هر قطعه yoyo است و همه آنها به زیبایی در داخل جای می گیرند. رنگ های محصول به رنگ های قطعات موجود در جعبه مربوط می شود و آن را به زیبایی در کنار یکدیگر قرار می دهد.
-
از بسته بندی سازگار با محیط زیست استفاده کنید
سازگاری و حمایت از محیط زیست یک روش عالی برای این است که مردم عاشق برند شما باشند. یکی از راه های دوستانه سازگار با محیط زیست این است که از بسته بندی های سازگار با محیط زیست در محصول استفاده کنید. این بطری ها در نگاه اول مانند مواد تمیز کننده معمولی به نظر میرسند، اما هنگامی که با آنها تعامل برقرار می کنید متوجه می شوید که آنها از پلاستیک کرکی ساخته نشده اند بلکه آنها بطری های چینی هستند و پس از تمام شدن محصول داخل آن، می توانند به عنوان گلدان استفاده می شوند.
-
بازی با حواس چندگانه
تا می توانید از هر یک از حواس چندگانه انسان برای جلب توجه استفاده کنید، حس لامسه یکی از مهم ترین آن هاست. در بسته بندی شکل بالا هوای موجود در بسته بندی، پس از قرار داده شدن قطعات در آن، خارج شده و سبب پدید آمدن جلوه ای زیبا و سه بعدی شده که علاوه بر چشم ها برای دست ها نیز جالب خواهد بود.
-
بگذارید محصول صحبت کند
اگر محصولی باکیفیت در اختیار دارید، اجازه دهید خودش صحبت کند، به عبارت ساده تر کیفیت یک محصول گویای همه چیز است و گاهی بهتر است در بسته بندی اینگونه محصولات از یک پوشش شفاف و لوگوی خود استفاده کنید. جوراب های تصویر بالا را در نظر بگیرید، ظاهری عالی دارند و کیفیت شان کاملا مشخص است، پس بهتر است به جای مخفی کردنشان زیر یک پوشش، در معرض دید مستقیم کاربر باشند.
-
منابع مورد استفاده را محدود کنید
بسته بندی محصولات امر هزینه بر است، پس اگر به بسته بندی اضافی نیازی ندارید آن را محدود نمایید. خیلی از اوقات الزامی برای پوشش کل محصول وجود ندارد. این تارهای موسیقی بسیار ساده و در عین حال بطور موثر بسته بندی شده اند. کاغذ مورد استفاده در بسته بندی با زیبایی طراحی شده، و فونت طلایی روی پس زمینه مشکی جلوه ای زیبا و مناسب به محصول بخشیده اند.
-
نمایش غذا در بسته بندی
زمانی که موضوع بسته بندی غذا و تنقلات پیش می آید بسیار مهم است تا مصرف کننده بتواند دقیقا چیزی که درون بسته بندی وجود دارد را مشاهده کند، به عنوان مثال بسته بندی غذای سگ در تصویر بالا را که دارای یک پوشش شفاف پنجره مانند است را نگاه کنید، در هنگام خرید، کاربر در مورد چیزی که خواستار آن است مطمئن خواهد شد.
-
بسته بندی های لوکس جذاب هستند
اگر فقط یک چیز باشد که افراد حاضر باشند برای آن بهای گزافی بپردازند، آن مواد الکلی است. رقابت شدیدی در این دسته بندی از محصولات وجود دارد پس اگر می خواهید سهم مناسبی از این بازار کسب کنید باید توجه ویژه ای به بسته بندی آن ها داشته باشید، بسته بندی محصول بالا را در نظر بگیرید، رنگ زرد بطری، رنگ مشکی و بسیار شیک جعبه و شات هایی عینکی، همگی در کنار هم گرد آمده اند تا حس لوکس بودن را در کاربر تقویت کرده و اوقات خوش را برای آن ها تداعی کنند.
-
از رنگ های محدود استفاده کنید
رنگ های مورد استفاده خود در بسته بندی محدود کنید تا ظاهری منسجم ایجاد کنید. رنگ های مورد استفاده در بسته بندی کیک برنج در تصویر بالا، از چاشنی ها، نمک دریایی و سرکه بالزامیک الهام گرفته شده اند، این موضوع سبب شده تا بسته بندی یک تم دریای جذاب به خود بگیرد. پس زمینه آبی تیره و رنگ نارنجی نیز سبب به وجود آمدن کنتراستی زیبا شده اند.
-
از محصول به عنوان بخشی از بسته بندی استفاده کنید
اگر می توانید از محصول خود به عنوان بخشی از بسته بندی استفاده کنید، حتما این کار را انجام دهید. این کفش ها، جعبه های پرنده ای شکل بسیار جذابی دارند و به جای اینکه تمام اجزای کفش داخل جعبه قرار بگیرند، بندهای آن ها از درون سوراخ ها بیرون آمده تا کرم های درون دهان پرنده را تداعی کنند.
-
مد را دنبال کنید
از مدهای روز استفاده کنید تا بسته بندی هایتان مدرن تر و بروز تر به نظر برسند. این نوشیدنی از یک فونت پرطرفدار برای قلم و نام تجاری خود استفاده کرده تا مصرف کنندگان پیرو مد را راضی نگه دارد، بسته بندی استفاده شده ی بسیار ساده و در عین حال شیک و مدرن به نظر می رسد بنابراین همیشه ترند ها را دنبال و از آن در بسته بندی های خود استفاده کنید.
-
سنت شکنی کنید
الزامی برای پیروی از سنت ها و عرف های موجود وجود ندارد به عنوان مثال معمولا آب آشامیدنی در یک بطری پلاستیکی ارائه می شود اما ارائه آن درون یک بسته بندی مقوایی می تواند ایده ای جذاب و متفاوت باشد.
-
از تصاویر جالب استفاده کنید
از تصاویر متفاوت و کمتر استفاده شده در بسته بندی های محصولاتتان استفاده کنید، تصاویری که مصرف کنندگان انتظارش را نداشته باشند، همین موضوع به تنهایی می تواند سبب جلب توجه افراد شود. تصویر نوشیدنی بالا می تواند مثال خوبی برای بیان این موضوع باشد، تصویری که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما به دلیل چاپ مناسب روی شیشه جلوه ای سه بعدی به خود گرفته و به خوبی جلب توجه می کند.
-
فرآیند تولید محصول را به نمایش بگذارید
اگر محصول شما به روش خاصی تولید شده است ، سعی کنید آن را در بسته بندی خود بکار بگیرید. به عنوان مثال این کوکی ها در فر پخته می شوند، پس چرا آنها را در جعبه به شکل اجاق بسته بندی نکنیم؟ یک جعبه نانوایی معمولی اما جذاب که حس حضور در یک شیرینی پزی را به مصرف کننده منتقل می کند.
-
ارتباط برقرار کنید
آیا در مورد نوع محصول شما ایده و طرز تفکر مشترکی وجود دارد؟ سعی کنید از آن در بسته بندی خود استفاده کنید تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید این بطری مواد الکلی نه تنها دارای یک برچسب فوق العاده است، بلکه یک کاغذ قهوه ای خنده دار روی بطری را پوشانده تا با نشان دادن ماهیت غیرقانونی بودن استفاده از مواد الکلی در مکان های عمومی سبب ایجاد یک ارتباط خلاقانه با مصرف کننده شود.
-
از بسته بندی تعاملی استفاده کنید
مصرف کنندگان عاشق بسته بندی هایی هستند که بتوان با آن ها تعامل برقرار کرد. به عنوان مثال به بسته بندی این بطری نگاه کنید، برای مصرف ابتدا باید نوار گیاه مانندی که کل شیشه را در برگرفته جدا کنید. این بسته بندی حس نزدیکی به طبیعت و تازه بودن و ارگانیک بودن محصول را در کاربر تقویت می کند.
-
عجیب و غریب بودن عیب نیست
مشکلی نیست اگر سبکی عجیب و غریب را برای بسته بندی محصولاتتان انتخاب کنید، عجیب بودن می تواند سبب جلب توجه و افزایش فروش شود. این جعبه های آبمیوه بسیار چشمگیر به نظر می رسند و شباهت آن ها با میوه واقعی غیر قابل توصیف است و دیدن آن به شکل جعبه آبمیوه باعث جلب توجه زیادی می شود، از طرفی این احساس را به شما می دهد که شما مستقیم از میوه می نوشید و باعث می شود سالم تر به نظر برسد.
-
شوخ طبع باشید
استفاده از شوخ طبعی در بسته بندی بسیار جذاب است. اگر می توانید بسته بندی محصولات را به شکلی انجام دهید که کاربران با دیدن آن لبخند بزنند، حتما این کار را انجام دهید. در قلموهای نمایش داده شده از تصویر از صورتک هایی استفاده شده که در ترکیب با برس های انتهایی، شکل فردی سیبیلو را تداعی می کنند، چنین ایده ای به حتم یقین سبب تمایز محصول شما در مقابل محصولات رقبا خواهد شد.
-
از اغراق در طراحی بسته بندی محصول نترسید
زمانی که میتوانید شکل های اغراق آمیزی در طراحی بسته بندی محصولات خود استفاده کنید این کار را انجام دهید. اغراق در شکل ها، رنگ ها و تصاویر میتواند جذاب باشد. منظور از اغراق این است که مثلا این مارک غلات از یک خرس به عنوان شخصیت خود استفاده کرده است و به جای اینکه فقط تصویر یک خرس بامزه را روی بسته بندی قرار دهد آن را طوری به کار برده که دهانش باز و درون آن پر از غلات خوشمزه است.
-
می توانید محصول را به چیز دیگری تبدیل کنید
شما میتوانید بسته بندی محصول خود را شبیه چیز دیگری بسازید، حتی اگر کاملا با آن بی ربط باشد! این مارک به جای اینکه بسته بندی آن را شبیه بسته بندی های معمولی و قدیمی چای بسازد آن را شبیه پیراهنی که بر روی چوب لباسی آویزان است درست کرده. این ایده علاوه بر زیبایی و خلاقیت باعث کارایی بیشتر آن می شود زیرا با استفاده از چوب لباسی، چای در بالای لیوان به راحتی قرار میگیرد و داخل آن نمی افتد.
-
بسته بندی را مطابق با خود محصول طراحی کنید
محصول خود را در بسته بندی آن نشان دهید. این عطر (به نام ذن) با بامبو ساخته شده است و به جای اینکه در طراحی بسته بندی آن از تصویر بامبو استفاده کند، خود شیشه ی عطر را شبیه بامبو طراحی کرده است. این طراحی شبیه قسمتی از طبیعت است و باعث میشود اشخاص بسیار به آن علاقه مند شوند.
-
از نهایت زیبایی استفاده کنید
مردم زیبایی را دوست دارند و خریدن محصولات زیبا به آن ها حس بسیار خوبی القا میکند. اینجا یک کیسه چای جالب دیگر می بینیم، هرچند کاملا طراحی آن متفاوت است .این کیسه چای مانند یک پرنده است و به طوری در لیوان شما شناور می شود که انگار دارد در آن پرواز میکند و حس آرامش و زیبایی بسیاری به شما هدیه می کند.
-
طراحی مضحک و خنده دار
-
با محصول خود چیز دیگری بسازید
می توانید طراحی را طوری انجام دهید که به چیز دیگری اشاره کند. اما در این مورد مطمئن شوید که چیزی که به آن اشاره می کنید مربوط به محصول خودتان است. در این تصویر هدفون ها طوری طراحی شده اند که نتهای موسیقی را نشان می دهند. این نت ها روی کاغذ چاپ نمی شوند، آنها سه بعدی هستند، و واقعاً چیز دیگری را به تکه تخت کارتن اضافه می کنند.
-
متفاوت باشید
متفاوت بودن بسته بندی شما می تواند مخاطبان متفاوتی را نسبت به افراد معمولی تحت تاثیر قرار دهد. این محصول فقط یک نان معمولی است، اما بسته بندی آن کاملا با محصول متفاوت است. این بسته بندی در واقع برای افزایش آگاهی از سرطان سینه است و توجه بسیاری را به خود جلب می کند.
-
مرموز باشید
مشتریان خود را شوکه کنید. این بسته بندی سیگار واقعا شوکه کننده است. این بسته بندی واقعا ریشه در حقیقت دارد، زیرا افراد سیگاری می دانند هنگامی که سیگاری را روشن میکنند چه خطراتی آنها را تهدید میکند. اگرچه ممکن است بهترین راه حل برای بازاریابی و فروش آن نباشد، اما مطمئناً توجه را به خود جلب می کند.
-
با بسته بندی محصول استفاده از آن را آسان کنید
تا زمانی که مصرف کنندگان بتوانند از محصولی که داخل بسته است به راحتی استفاده کنند شما یک قدم جلو هستید. این ژل ودکا در لوله ای بسته بندی شده است که شباهت زیادی به قلاب دارد و یک راه جالب برای بیرون کشیدن این محصول است، همچنین بسیار جالب و سرگرم کننده است.
-
کاربرد محصول را نشان دهید
سعی کنید طرح بسته طوری باشد که مصرف کننده بفهمد که کاربرد محصول چیست. این گوش گیر ها دقیقا همین کار را انجام می دهند. درپوش مانند دکمه کم و زیاد کردن صدا در استریو (ضبط) است و چرخاندن درپوش برای باز کردن آن به کم کردن “صدا” اشاره دارد. این درپوش نیست که مانع از سر و صدا می شود، بلکه گوش گیر ها این کار را انجام میدهند، اما این ایده ی بسیار جالبی است.
-
بسته بندی را با هدف مرتبط کنید
این بسته بندی برای کمک به دستگاه گوارش افرادی است که رژیم گیاه خواری دارند. و وقتی قرص از بسته آن بیرون آورده می شود، طوری نشان می دهد که انگار به گوشت حیوانات شلیک شده است و با شعار “غذای سنگین را هدف قرار دهید” این تصور را ایجاد می کند که این محصول بسیار قدرتمند است.
-
آن را به چیزی تبدیل کنید که نیست
محصول خود را مانند چیز دیگری جلوه دهید البته در این کار زیاده روی نکنید. قوطی آبجو ارزان قیمت است، اما در بسیاری از اوقات، بسته بندی خیلی خوبی ندارد. این یک قوطی آبجو است، اما به نظر می رسد که یک لیوان مخصوص آبجو است. تضاد بین درب و بقیه قسمت های “قوطی” اثر جالبی ایجاد می کند و از آن یک طراحی بی نظیر می سازد.
-
از محصول به نفع خود استفاده کنید
از بافت، رنگ یا شکل محصول به نفع خود استفاده کنید. این بسته بندی گوشت از گوشت واقعی به عنوان یک عنصر طراحی استفاده کرده است. و تضادی بین شکل اولیه محصول و چیزی که الان از آن به دست آمده ایجاد می کند.
-
طراحی فشرده و جمع و جور
-
فراتر از محصول خود را نشان دهید
می توانید در طراحی بسته بندی محصول خود چیزی فراتر از خود آن محصول را نشان دهید. آدامس Trident از شکل محصول خود یعنی آدامس برای نشان دادن دندان استفاده کرده است و علاوه بر دندان ها به آن قسمت های دیگری که نزدیک به دندان هستند مانند لب های قرمز و انواع ریش و سبیل های بامزه هم اضافه کرده است. این ایده بسیار منحصر به فرد است.
-
از شبیه سازی استفاده کنید
می توانید بسته بندی محصول خود را به چیزی که از آن تولید شده است شبیه سازی کنید. مثلا به جای اینکه فقط یک جعبه کوچک آب پرتقال معمولی داشته باشید، جعبه ها را شبیه تکه های پرتقال بسازید. در این تصویر جعبه ها توسط یک کیسه پیچیده شده اند که از این کیسه ها برای بسته بندی خود میوه ی پرتقال استفاده می شود و باعث شده اند که این بسته بندی کاملا شبیه پرتقال باشد.
پس از آشنا شدن با راه های نامحدودی که برای بسته بندی خلاقانه محصولات وجود دارند، باید بتوانید بسته بندی محصول خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. بسته بندی محصول می تواند کاربردی، هدفمند، سرگرم کننده و یا کاملاً عجیب و غریب باشد و مطمئن باشید که هرچه بسته بندی شما خلاقانه و الهام بخش باشد، احتمال فروش محصول بیشتر است.