اقتصادی

۳ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی اصفهان پیش‌بینی شد

ترند روز/ اصفهان وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: در سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی، سه هزار و 200 میلیارد روپیه برای وام پیشنهاد شد و تلاش شد تا نیازها و مطالبات استان اصفهان از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

سید جواد ساداتی نژاد امروز (چهارشنبه 26 خرداد) در حاشیه سفر به کاشان اظهار داشت: امیدواریم با اعتبار پیش بینی شده، اصلاحاتی بر اساس سیستم کشاورزی و گیاهان زیرآبی در استان صورت گیرد. استان اصفهان یکی از قطب‌های تولید دام و غذا در کشور است، بنابراین زیرساخت‌ها و سازمان‌دهی در حوزه دام بازنگری شده است تا این منطقه بتواند با قدرت پیشروی کند تا مشکلات وی کاهش یابد.

وی افزود: در این سفر در حوزه کشاورزی 3200 میلیارد تن پیشنهاد ارائه شده و همه چیز با توجه به نیاز استان اصفهان در زمینه های مختلف از جمله آبیاری نوین، انتقال آب، آب مورد آزمایش قرار گرفته است. . استخرهای ذخیره‌سازی، باغ‌ها و نوسازی‌ها، ابزاری برای بهسازی سکونتگاه‌ها به‌ویژه در شرق استان، مدیریت آب و تحکیم آب در منطقه با توجه به منبع آب در استان‌ها، روش‌های کشاورزی، حمایت از مهاجران در استان‌ها هستند. تامین، روشنایی، ساخت جاده بین مزارع و … قابلیت تحلیل.

ساداتی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع ایران در قبال امنیت غذایی گفت: بر اساس برنامه سال 1401 بر اساس قانون وزارت جهاد کشاورزی در نظر داریم تا پایان شهریور ماه روش های کشاورزی را بر اساس قوانین بین المللی تمدید کنیم. استانداردها.» بر اساس برنامه به ویژه در بخش کشاورزی که این توافق از شهریور ماه آغاز می شود، پیش بینی می شود با کمک کشاورزان، عرضه غلات در کشور تا 30 درصد افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مدل کشاورزی مذکور، قرار است از تولید داخلی، کشاورزی و غلات اساسی و کالاهای اساسی حمایت کنیم و همچنین پیش بینی می شود مسیر آبزیان به گیاهان زیرآبی تغییر کند.

به گزارش ترند روز، ساداتی نژاد درباره نیازهای تامین کالاهای اساسی گفت: بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور داریم که بیشتر آنها طبق قرارداد انجام می شود، یعنی مشکلی با عرضه و صادرات لوازم حیوانات خانگی به سراسر کشور. این کار هر روز انجام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیاز به کمک و اتحاد تولید و مصرف کننده داریم، تصریح کرد: ببینید مصرف کننده محصول را نداشته باشد.

ساداتی نژاد ادامه داد: تاریخ نشان داده است که مردم کمک کرده و عرضه مواد غذایی را حفظ کرده اند و تولیدکنندگان نیز تولید را به خوبی حفظ کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت های واردات برنج برداشته شده و مقررات خوبی در زمینه تامین کالاهای اساسی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا