اقتصادی

صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۴

ترند روز/اصفهان وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامداران و مرغداران فداکاری های بزرگی در کشور کرده اند، امسال اصلاحات اقتصادی بزرگی انجام دادیم و این قشر بالا برای مردم ایستاده است.

سید جواد ساداتی نژاد بعدازظهر امروز (پنجشنبه 10 دی ماه) در دیدار با نمایندگان انجمن کشاورزی شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: گلپایگان شهری خاص در استان اصفهان است که نام گلپایگان در آن ذکر شده است. کشور، جاذبه طبیعی می آید. ذهن

وی افزود: در گلپایگان هم صحبت از کم آبی بود. هیچکس بهتر از کشاورزان ایرانی کمبود آب را احساس نمی کند و می داند که تامین آب شرب اولویت اول آنهاست. بودجه جدید آبیاری گلپایگان امسال حدود 7 میلیارد تومان است که امسال به بودجه این اداره کل اضافه می کنیم و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

ساداتی نژاد با بیان اینکه گلپایگان ظرفیت کشاورزی دارد و باید از آن استفاده کنیم، ادامه داد: باید موضوع مدیریت آب در گلپایگان و خوانسار را جدی بگیریم و برای حفظ و حراست از آب و زمین اقدامات جدی انجام دهیم. در پاسخ به این امر امسال 5 میلیارد تومان برای این منطقه اختصاص می یابد. برای کاشت یک میلیارد نهال برنامه داریم و در اسفندماه نهال هایی را از منابع طبیعی خود برای کاشت در دشت های شمال اهدا می کنیم.

به گزارش ترند روز؛ وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان ما هویت بدون سند ندارند، گفت: یکی از برنامه ها ارائه 100 درصد اسناد زمین های کشاورزی تا پایان نظام فعلی است. میزان اسناد صادر شده یکی از شاخص های ارزیابی مدیر اداره جهاد کشاورزی است. قبل از دولت فعلی 4 درصد از زمین های کشاورزی سنددار بود اما اکنون به 10 درصد رسیده است. تا پایان سال آینده تداخلی که مانع از انتشار اسناد می شود را به صفر می رسانیم و تا پایان سال 1404 تمام زمین های کشاورزی را ثبت می کنیم. تا پایان شهریور 1402، قرار بود تمام زمین های کشاورزی شهر گلپایگان که اولین شهر استان اصفهان بود، به طور کامل ثبت شود.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: کشاورزان و مرغداران فداکاری های زیادی در کشور کرده اند. امسال اصلاحات اقتصادی عظیمی انجام دادیم و این طبقه بالا سر سفره مردم ایستاد. برای حمایت از کشاورزان و مرغداران تا پایان خرداد 10 هزار میلیارد در قالب دومدار کارت در اختیار کشاورزان قرار داده ایم.

وی ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان دیگر از هفته گذشته پرداخت شده که 3200 میلیارد تومان آن به استان های تحت پوشش سامانه سیتا اختصاص یافته و همچنین طبق دستور رئیس جمهور بسته های کمکی ویژه دام و طیور بررسی شد. این 10 میلیارد تومان برای تامین اعتبارات عشایری و دامداری برای اعطای وام دام در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه بازار را به اصناف بسپاریم و مداخلات دولت را کاهش دهیم، گفت: تا دو هفته گذشته کنترل بازار را به اتحادیه مرغداران 31 استان کشور واگذار کرده ایم. مرغ های مازاد را متوقف کنید و سردخانه شرکت از کسب و کار پشتیبانی می کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در صورت وجود تفاوت قیمت در هنگام انتشار در بازار نسبت به خرید مصوب، زیان صنفی به دولت پرداخت می شود و در این باره با اتحادیه توافق می کنیم. . هزینه تجهیزات لازم توسط بانک کشاورزی و صندوق طیور برای سندیکا پرداخت می شود.

ساداتی نژاد یادآور شد: هر سرمایه گذاری که بخواهد سردخانه، صنایع تبدیلی و تبدیلی در گلپایگان بسازد از تبصره 18 تجهیزات تهیه می کند و این درخواست منطقی است که در صورت انتقال به شهر دیگری از آب شرب، منبع آب در این حوزه باید سرمایه گذاری های لازم را در بخش کشاورزی انجام دهد. همچنین امسال اعتبار احیای کانال گلپایگان را از 6 به 10 میلیارد تومان افزایش می دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا