علمی و پزشکی

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان گفتند که نتایج بر اساس مطالعه روی مغز 60 نفر نشان می دهد که این دارو ممکن است افسردگی را به روشی منحصر به فرد درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان انواع بیماری های روانی در حال بررسی و مطالعه هستند.

به بیماران افسرده هشدار داده شد که به صلاحدید خود سیلوسایبین مصرف نکنند.

در آزمایشات علمی، شکل مصنوعی این دارو در شرایط سخت پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه از مشاوره روانشناس بهره مند شدند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده این مطالعه و رئیس مرکز تحقیقات روانگردان در دانشگاه کالج لندن، گفت که تحقیقات جدید روی سیلوسایبین “مهیج” و “مهم” است.

او می‌گوید افسردگی می‌تواند باعث شود مغز به افکار خاصی «چسبیده»، بنابراین نمی‌تواند از چارچوب بد خارج شود.

اما به گفته وی، این بیماران با مصرف سیلوسایبین، سوراخی را در مغز خود تجربه کردند که تا سه هفته بعد “نرم تر و محکم تر” شد.

این مشکل در اسکن های مغز به شکل افزایش ارتباط بین نواحی مختلف مغز تشخیص داده می شود. این بیماران چندین ماه بعد به احتمال زیاد خلق و خوی بهتری داشتند.

تغییرات مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این فرضیه اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلوسایبین ممکن است یک گزینه واقعی در درمان افسردگی باشد.”

عملکرد نورون های مغز

عملکرد مغز

روانگردان ها گروهی از مواد توهم زا هستند که کل ذهن را تحت تاثیر قرار می دهند. اینها ظاهر، احساس لحظه و حال و هوا را تغییر می دهند.

اگرچه داروهای ضد افسردگی معمولی باید روزانه مصرف شوند، اما تنها یک یا دو دوز سیلوسایبین ممکن است برای رسیدن به نتایج یکسان کافی باشد. البته پرداختن به این موضوع مستلزم تحقیقات بیشتر روی بیماران بیشتر در مدت زمان طولانی تر است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه جداگانه استخراج شده است. در مطالعه اول، همه شرکت‌کنندگان سیلوسایبین دریافت کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند، در حالی که به برخی دیگر نوع متفاوتی از داروهای ضد افسردگی داده شد.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند شدند. غربالگری مغز در سه مورد قبل از مصرف دارو، یک روز پس از مصرف دارو و سه هفته بعد انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، رهبر این مطالعه گفت: ما هنوز نمی دانیم که عملکرد مغز چه مدت پس از مصرف سیلوسایبین تغییر می کند و برای درک این موضوع باید مطالعات بیشتری انجام دهیم.

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود می کند و این احتمالاً به این دلیل است که عملکرد مغز به حالت خشکی که در افسردگی می بینیم باز می گردد.

46

دکمه بازگشت به بالا