یاهو از چین خارج شد

یاهو از چین خارج شد

یاهو خدمات خود را در سرزمین اصلی چین به دلیل چالش‌های فزاینده در بخش‌های تجاری و قانونی چین به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش ترند روز، این شرکت در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد که از اول نوامبر ارائه محتوا به کاربران در سرزمین اصلی چین را متوقف کرده و کاربران یاهو و AOL را از وب سایت خود به لینک دیگری منتقل کرده است. رسانه های چینی روز سه شنبه یاهو را گزارش کردند.

یکی از سخنگویان یاهو به رویترز گفت که به دلیل رشد تجارت و محیط قانونی در چین، خدمات یاهو از اول نوامبر در سرزمین اصلی چین در دسترس نخواهد بود. یاهو متعهد به حقوق کاربر و اینترنت رایگان است و از پشتیبانی کاربران تشکر می کند.

اقدام یاهو در پی اقدام مایکروسافت برای بستن لینکدین، شبکه اجتماعی حرفه ای چین در ماه گذشته صورت گرفت. لینکدین دلیل بسته شدن خود را محیط پیچیده و الزامات قانونی بیشتر در چین عنوان کرد.

یاهو در سال های اخیر حضور خود در چین را تنظیم کرده است. قبل از دوشنبه، این شرکت از یک برنامه هواشناسی چند صفحه ای در چین استفاده می کرد که مقالات جدیدی به زبان های خارجی را ارائه می کرد.

یاهو در سال 1998 وارد چین شد و در سال 2012 با گروه علی بابا برای فروش سهام خود در غول تجارت الکترونیک به توافق رسید. بر اساس این قرارداد، علی بابا مجاز به مدیریت یاهو چین به مدت چهار سال تحت برند یاهو بود.

یاهو چین بعدا خدمات ایمیل و پورتال وب خود را تعطیل کرد، اما این برند مرکز تحقیقات و توسعه جهانی را تا سال 2015 در پکن نگه داشت، اما در همان سال نیز تعطیل شد.

خروج یاهو از چین همزمان با اعمال محدودیت های جدید برای شرکت های اینترنتی در حوزه های مختلف از محتوا گرفته تا حفظ حریم خصوصی مشتریان و اعلام قوانین جدید بود.

Verizon Communications یاهو و دیگر شرکت‌های رسانه‌ای آن را در ماه می به مبلغ 5 میلیارد دلار به Apollo Global فروخت.

به گزارش رویترز، وب‌سایت چینی Angjet Technology Blog که تحت این قرارداد فروخته شده بود، روز سه‌شنبه از کار افتاد که تنها بیانگر بیانیه یاهو مبنی بر عدم ارائه مجدد محتوا به کاربران در سرزمین اصلی چین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا