برترین های ترند روزعمومی

کلید اتوماتیک چیست؟

کلیدهای اتوماتیک و غیر اتوماتیک چه ویژگی هایی دارند؟ انواع و اقسام هر کدام چیست؟ لوازم جانبی و کنترل برای هر پروژه چیست؟

یک قطع کننده مدار اتوماتیک یا فشرده به نام MCCB که مخفف عبارت Molded Case Circuit Breaker است، در واقع وسیله ای برای قطع و وصل ایمن جریان و ولتاژ است.

اصولا بحث صرفه جویی و قطع برق مهمتر از پیکربندی آن است. به همین دلیل همیشه راه حل های مدرن توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. در نهایت محصولات مختلفی برای وصل و قطع برق در بازار وجود دارد.

تجهیزات قطع و وصل فقط قابلیت قطع ولتاژ و یا قطع جریان را دارند. البته این وضعیت عمدتاً در ولتاژ بالا افزایش می یابد، جایی که بسیاری از کلیدها فقط عملکرد ایزولاتور دارند و نمی توانند مدار را تحت بار ببندند.

آموزش سیم کشی کلید خودکار:

موضوع دیگر اتوماسیون یا فشرده بودن کلید برای برش در صورت بروز خطا است. آن سوئیچ بسته به مکانیزم طراحی، مدار را به طور خودکار قطع می کند و در صورت بروز ایرادهایی مانند اضافه بار یا اتصال کوتاه در بارهای مختلف، از آسیب جلوگیری می کند.

نکته دیگر این است که کلید را می توان از راه دور و بر اساس سیگنال های ارسالی کنترل کرد. در برخی از محصولات، این ویژگی در کلید تعبیه شده است.

کلیدهای مختلف به ویژگی های فوق و یک سری پارامترهای الکتریکی مانند سطح اسمی جریان قابل تحمل، مقاومت شکست، سطح ولتاژ عایق و غیره بستگی دارد. بر اساس نیاز پروژه دسته بندی و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کلید اتوماتیک و کلید غیر اتوماتیک:

در زیر انواع مختلف کلیدها را مشاهده خواهیم کرد:

فیوزد سوئیچ کاوشگر:

این نوع کلیدها از انواع غیر اتوماتیک هستند و در واقع دارای یک نگهدارنده فیوز هستند که می تواند به صورت دستی مدار را قطع کند.

به طور کلی، این نوع فیوزها در جریان های 160، 250، 400، 630، 800، 1000 و 1250 آمپر موجود هستند. فیوزهای مناسب بسته به اندازه و آمپر پروژه در جعبه فیوز قرار می گیرند.

سوئیچ مینیاتوری MCB:

ابتدایی ترین نوع کلید اتوماتیک موجود در بازار در انواع تک پل و سه پل برای پروژه های مختلف به ویژه مسکونی، آمپر عریض و قطع کننده مدار 6 کیلو آمپری یا 10 کیلو آمپری و حفاظت از اضافه جریان و جریان کوتاه را انجام می دهد. طرح.

مدار شکن فشرده MCCB:

رایج ترین کلید اتوماتیک در صنعت برق با محدوده جریان 16 آمپر تا 1600 آمپر. در ساده ترین شکل، حفاظت از جریان اضافه و اتصال کوتاه از طریق مکانیسم های حرارتی و مغناطیسی به دست می آید. در تولید شرکت های مختلف با توجه به نیاز مشتری با محدودیت جریان مشخص برای هر کلید فشرده می توان میزان جریان حفاظت حرارتی یا مغناطیسی را ثابت یا تنظیم کرد. انعطاف پذیری کلید بر اساس تغییرات بار در پروژه در نظر گرفته می شود.

یک کلید فشرده ممکن است سیستم های حرارتی و مغناطیسی نداشته باشد و حفاظت گذرا و اتصال کوتاه مبتنی بر رله های الکترونیکی است که باعث بلندتر شدن کلید و در نتیجه گران تر شدن آن می شود.

قطع کننده مدار سقفی ACB:

با تغییر ساختار مکانیزم خاموش کننده قوس در زمان خاموش شدن در کلیدهای الکترونیکی فشرده وارد مبحث کلیدهای هوا می شویم. این مدارشکن ها از 1600 آمپر تا بیش از 5000 آمپر را کنترل می کنند. طیف گسترده ای از لوازم جانبی برای این سوئیچ های سیگنالینگ و کنترل از راه دور موجود است.

دکمه بازگشت به بالا