اقتصادیبرترین های ترند روزعمومی

کتاب کاربرد ورزش درمانی و فیزیوتراپی در جراحی ها

فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی

فیزیوتراپی شیراز: فیزیوتراپی (Physiotherapy) عبارت است از درمان فیزیکی یا جسمی که توسط فیزیوتراپیست انجام می گیرد. فیزیوتراپیست ازطریق عوامل فیزیکی و مکانیکی، کاربرد تکنیک های خاص و تمرینات طبی با آگاهی از آناتومی عضلات و مفاصل، فیزیولوژی اعصاب، حرکت شناسی و الکتروتراپی به درمان بیماری ها و اختلالات عصبی-عضلانی-اسکلتی (نوروماسکولواسکلتال) می پردازد.

مهمترین عوامل فیزیکی و مکانیکی، تکنیک ها و روش ها در درمان توسط فیزیوتراپیست ها عبارتنداز:

# گرما

# سرما

# جریان های الکتریکی با فرکانس پایین (مانند تنس، فارادیک و اینترفرنشیال)

# عوامل الکترومغناطیسی (مانند مادون قرمز، ماورای بنفش، لیزر و دیاترمی)

# امواج ماورای صوتی

# ماساژ

# آب

# حرکات مفصلی

# کشش

# تمرینات طبی

# تمرینات ویژه ورزشکاران حرفه ای

 اهداف فیزیوتراپی

بهترین فیزیوتراپی شیراز: با توجه به اینکه فیزیوتراپی در بسیاری از اختلالات و بیماری های دستگاه عصبی-عضلانی-اسکلتی (Neuromusculoskeletal system) کاربرد دارد، اهداف فیزیوتراپی با توجه به نوع بیماری یا اختلال زمینه ای متفاوت است.

# کاهش دردهای عضلانی و مفصلی

# کاهش اسپاسم عضلانی

# کاهش التهاب و تورم

# تسریع در پروسه ترمیم بافتی

# بهبود دامنه حرکتی (ROM) مفاصل

# جلوگیری از ضعف و آتروفی عضلانی

# تقویت عضلات

# افزایش انعطاف پذیری

# بهبود (Motor control) ازطریق افزایش تعادل، هماهنگی و آموزش برنامه هایی جهت ایجاد مهارت های حرکتی

# استقلال هرچه سریع تر بیمار جهت برگشت به فعالیت های روزمره

# پیشگیری از آسیب مجدد ازطریق آموزش به بیمار، خانواده و جامعه

# بهبود فعالیت دستگاه تنفسی

# افزایش کارایی دستگاه قلبی-عروقی

# حمایت های روحی، تقویت اراده و افزایش انگیزه

بخش های فیزیوتراپی

یک مرکز فیزیوتراپی می تواند شامل دو یا سه بخش زیر باشد:

# بخش الکتروتراپی

# بخش تمرین درمانی (مکانوتراپی)

# بخش آب درمانی (هیدروتراپی)

کاربردهای فیزیوتراپی

# فیزیوتراپی در ارتوپدی

# فیزیوتراپی در بیماری ها و اختلالات دستگاه عصبی مرکزی (CNS)

# فیزیوتراپی در بیماری ها و اختلالات دستگاه عصبی محیطی (PNS)

# فیزیوتراپی در میوپاتی ها و گروه میاستنی

# فیزیوتراپی در بیماری های روماتیسمی

# فیزیوتراپی در بیماری های تنفسی

# فیزیوتراپی در بیماری های قلبی-عروقی

# فیزیوتراپی در سوختگی ها

# فیزیوتراپی در جراحی ها

# فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی

# فیزیوتراپی در مشکلات زنان و زایمان

# فیزیوتراپی در اطفال و کودکان

فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی

امروزه انجام فیزیوتراپی در ورزشکاران آسیب دیده (به ویژه ورزشکاران حرفه ای) از اهمیت خاصی برخوردار است. بازگرداندن ایمن و هرچه سریع تر یک ورزشکار حرفه ای به مسابقات ورزشی معمولا توسط یک فیزیوتراپیست قابل و مجرب امکان پذیر است. آشنایی فیزیوتراپیست از علم کنترل حرکت (Motor control) به وی این امکان را می دهد که در بازگرداندن یک ورزشکار حرفه ای به سطح مطلوب، مسئله پیشگیری از آسیب های مجدد را نیز درنظر داشته باشد. زیرا بدون درنظرگرفتن تمریناتی جهت بهبود (Neuromusculoskeletal coordination) پروسه درمان کارا و موثر نخواهد بود.

*ضایعات لیگامانی یا پیچ خوردگی ها (اسپرین)

*ضایعات تاندونی

*پارگی منیسک های زانو

*کشیدگی های عضلانی (استرین)

*دررفتگی مفاصل

*شکستگی ها

*بورسیت (التهاب بورس)

*آسیب های مفصلی (به خصوص در زانو، مچ پا و ستون فقرات)

*استفاده از مطالب فقط درصورت ذکر منبع وبلاگ یا لینک آن مجاز است

 راهنمای درخواست کتاب

پرتال نشر دانشگاهي (پند) با هدف تسهيل در معرفي، انتخاب و خريد كتاب از ناشران معتبر دانشگاهي طراحي شده است. لازمه اين كاركرد آن است كه كاربران بتوانند با كمك سيستم هاي جستجو با وارد كردن كليد واژه هايي از عنوان، نويسنده يا ناشر كتاب به منابع متعدد از ناشران مختلف دسترسي داشته و خريد نمايند.
در جستجوي پيشرفته علاوه بر امكان وارد كردن اطلاعات بيشتر و جداسازي خاص تر مي توان از تقسيم بندي و رده بندي حوزه هاي مختلف علمي نيز استفاده كرده و به نتايج مطلوب تري رسيد.
مثلا كاربر مي تواند يا استفاده از جستجوي پيشرفته و موضوع بندي موجود به اطلاعات كتاب هاي يك موضوع خاص كه براي نخستين بار در سال جديد منتشر شده دسترسي داشته و براي خريد انتخاب نمايد.
براي شروع انتخاب و خريد كتاب، ابتدا لازم است در سايت ثبت نام صورت گيرد. فرايند ثبت نام بسيار ساده و دقيق طراحي شده و تكميل بعضي از فيلدهاي آن اجباري مي باشد. اهميت صحت اطلاعات ارائه شده براي آن است كه كتاب هاي خريداري شده به نشاني و كد پستي اظهار شده، ارسال مي گردد و مسئوليت آن با كاربر است.
در اين ثبت نام، كاربر براي خود رمز عبور تعيين مي كند و از آن به بعد با كد كاربري (شماره تلفن همراه) و رمز عبور تعيين شده، مورد شناسايي قرار مي گيرد.
پيشنهاد مي گردد كاربر در بدو ورود از آيكون (ورود كاربر) در بالاي صفحه اصلي، استفاده كرده تا در حين خريد نيازي به وارد كردن كد و رمز خود نداشته باشد.
كد و رمز كاربر با يك دفعه وارد كردن، امكان ضبط و يادآوري داشته و نيازي به وارد كردن مجدد نيست.
كاربر با هر بار ورود مي تواند اطلاعات خود را به روز رساني كرده و تثبيت نمايد.
در زير تصوير كتاب، قيمت پشت جلد و قيمت خالص بعد از اعمال تخفيف، اعلام شده و با ورود به داخل هر كتاب، كاربر مي تواند علاوه بر اطلاعات شناسنامه اي، به چكيده كتاب، فهرست مطالب و موضوع هاي آن دسترسي داشته باشد. در ذيل اين اطلاعات، فهرست كتابفروشي هاي ناشر كه كتابهاي وي را در تهران و شهرستانها به فروش مي رسانند همراه با نشاني و تلفن، ارائه شده و كاربر مي تواند كتاب خود را از كتابفروشي هاي محلي تهيه نمايد.
در صورتي كه كتاب موجود باشد، كاربر مي تواند تعداد مورد نياز خود را وارد كرده و كليد (اضافه به سبد خريد) را بزند.
كتاب خريداري شده در سبد خريد پرتال كه در گوشه سمت چپ صفحه اصلي طراحي شده، ضبط گرديده و بعد از اتمام خريد، قابل رجوع براي تكميل فرآيند خريد مي باشد.
با ورود به سبد خريد، كاربر مي تواند ضمن كنترل اطلاعات خود، توضيحاتي براي سفارش خود داده و نحوه ارسال كتاب را مشخص نمايد.
با زدن كليد (ثبت سفارش) وارد درگاه پرداخت اينترنتي شده و فرايند پرداخت وجه انجام مي پذيرد.
تا قبل از پرداخت وجه، سبد خريد موجود با عنوان (در حال بررسي) در فهرست سفارشات كاربر نمايش داده شده و از طريق آيكون (پرداخت) امكان نهايي شدن خريد وجود دارد.
بعد از پرداخت وجه توسط كاربر، سيستم ادمين پرتال، بطور خودكار، سفارشات هر ناشر را براي وي ارسال كرده و ناشران مي توانند از طريق آيكون (ورود ناشر) به سفارشات خود دسترسي داشته باشند.
ناشر با ارسال كتاب يا كتاب هاي خريداري شده، اطلاعات پستي مربوطه را اعلام داشته و در صورتي كه به هر دليلي امكان ارسال كتاب نداشته باشد، آيكون (برگشت وجه) را علامت مي زند.
همه عمليات انجام شده توسط ناشر براي ادمين پرتال و كاربر نمايش داده شده و قابل پيگيري است.
مسئوليت وجه پرداخت شده توسط كاربر با مديريت پرتال بوده و در صورتي كه كتاب براي كاربر ارسال شده و مشكلي نباشد، وجه كتاب به ناشر پرداخت خواهد شد در غير اين صورت تا تعيين تكليف نهايي، وجه كتاب در حساب انجمن باقي مانده و چنانچه كاربر ذي حق باشد، وجوه پرداختي به حساب كاربر برگشت داده خواهد شد.

درصورتي كه حداكثر ظرف ده روز از تاريخ خريد، اعلامي مبني بر عدم دريافت يا عدم رضايت از كتاب خريداري شده از طرف كاربر به پرتال اعلام نگردد، خريد مذكور از طرف پرتال، صحيح و كامل تلقي مي گردد.

كاربران توجه داشته باشند كه گاهي سيستم هاي بانكي دچار اختلال شده و عمليات پرداخت به خوبي انجام نمي گردد. در اين صورت، از طرف بانك ظرف 72 ساعت، وجه به حساب خريدار واريز خواهد شد.

از كاربران تقاضا مي گردد انتقادات و احياناً شكايات خود را به دفتر انجمن اعلام دارند

دکمه بازگشت به بالا