علمی و پزشکی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند قیمت بازخرید نرم افزار به شرکت های فناوری در ایالات متحده حمله می کند. طبق اطلاعات FBI که به کاربران ارائه شده ، شرکت تسلا است. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شد و با یک کارگر روسی در تسلا در تماس بود.

این کارمند که اجازه اقامت در ایالات متحده را نداشت ، در شرکت تسلا Gigafactory در نوادا کار می کرد. وقتی این دو ملاقات کردند ، کریچکو خواستار توافق شد. وی در ازای جابجایی مجدد سیستم های رایانه ای تسلا با باج افزار موجود ، 1 میلیون دلار به کارمندان پیشنهاد داد.

هدف Krychko گرفتن اطلاعات تسلا است و اگر مبلغ مورد نیاز را به شرکت پرداخت نکنند ، تمام اطلاعات به دست آمده را در اختیار کاربران سایبری قرار می دهند. این شرکت با FBI تماس گرفت. پس از این مشکلات ، FBI موفق شد کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کند.

حمله آنلاین به تسلا

شیوع سو abuse استفاده از شرکتها در ایالات متحده

مقامات FBI گفتند که کریچکو به چندین شرکت حمله کرده است اما اسامی این شرکت ها را اعلام نکرده است. طبق FBI ، شرکت دیگری که به طور مشابه مورد حمله قرار گرفت ، 4.5 میلیون دلار برای متقاعد کردن کلاهبردار روسی Krychko پرداخت کرد. اگر کارگران روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار نمی دادند ، این اتفاق برای قدرتمندترین کشور جهان در زمینه اتومبیل های برقی نیز رخ می داد.

حملات آنلاین با استفاده از باج افزار در ایالات متحده معمول است ، زیرا شرکت هایی مانند Carnival و Garmin در اوایل ماه جاری راه اندازی شدند. تراولکس همچنین برای جلوگیری از انتشار اطلاعات ، 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرده است. براساس FBI مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان بیشترین تعداد حملات سایبری را طی سالهای اخیر داشته اند.

2323

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا