برترین های ترند روزعمومی

چرا بعد از پاکسازی صورت جوش میزند؟

آکنه بعد از پوست صورت یکی از آن اتفاقات ناخوشایندی است که هم فرد و هم متخصص پوست را نگران می کند. در این مقاله می خواهیم به علل ایجاد جوش بعد از صورت بپردازیم و به شما توضیح دهیم که چرا پوست ما بعد از انجام جوش صورت می گیرد و برای رفع این مشکل چه باید کرد. از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با نحوه درست پاکسازی پوست همراه باشید.

چه چیزی باعث ایجاد جوش بعد از پوست صورت می شود؟

عوامل زیر در ایجاد آکنه بعد از پوست صورت موثر هستند:

وجود باکتری روی پوست

· التهاب پوست

· انسداد غدد چربی پوست

این سه مورد از عوامل اصلی ایجاد جوش بعد از درمان پوست صورت هستند. اما خبر خوب این است که ما می توانیم عوامل ایجاد کننده آکنه را برای جلوگیری از بروز آکنه کاهش دهیم. با انجام کارهایی مانند بخارپز کردن صورت قبل از شروع پاکسازی پوست، تمیز کردن کامل پوست قبل از صورت و استفاده نکردن از محصولات و کرم های روغنی، میزان جوش ها و آکنه های بعد از پوست صورت به حداقل می رسد.

نکاتی که باید در مورد آکنه بعد از صورت بدانید!

ممکن است در مورد آکنه بعد از انجام عمل صورت نگران باشید، اما دانستن نکات زیر به شما کمک می کند آن را بهتر مدیریت کنید:

آکنه بعد از پوست صورت یک مشکل طبیعی است

بسیاری از افراد بعد از انجام کارهای صورت دچار جوش یا آکنه می شوند. به همین دلیل است که درمانگران پوست و متخصصان پوست از شما در مورد آخرین باری که صورت خود را انجام داده اید می پرسند تا بفهمند چه مدت از آخرین صورت شما گذشته است. هر چه فاصله بین دو صورت شما بیشتر باشد، پوست شما بیشتر مستعد جوش و جوش است. افرادی که بعد از پاکسازی پوست دچار جوش می شوند، احتمال بیشتری دارد که بعد از پاکسازی صورت دچار جوش شوند. به عنوان مثال، پوست این افراد ممکن است به شستشو و شستشو واکنش نشان دهد و جوش های بسیار ریز روی صورت ظاهر شود. اما بهتر است نگران نباشید و مطمئن شوید که این جوش ها موقتی هستند و می توانید به خوبی آنها را درمان کنید.

برای جلوگیری از آکنه از آرایش زیر پوست صورت استفاده نکنید.

گاهی اوقات آرایش شما عامل اصلی بیماری شماست! به عنوان مثال، برس ها و برس های آرایشی می توانند باکتری ها را در خود جای دهند و باعث قرمز شدن پوست شوند. وقتی پوست شما تمیز است، همه چیز به سرعت پاک می شود و همچنین باکتری ها و ویروس ها را هدف قرار می دهد. به همین دلیل بهتر است از استفاده از لوازم آرایش خودداری کنید و به مدت 48 ساعت از برس و پوست آرایشی استفاده کنید تا پوست شما تحت تاثیر باکتری های جدید قرار نگیرد. استفاده از روغن درخت چای بعد از صورت به محافظت از پوست شما در برابر جوش‌های آکنه کمک می‌کند و می‌توانید از آن در تونر یا پاک‌کننده آرایش خود استفاده کنید.

· بارداری روی پوست باعث ایجاد آکنه بعد از صورت می شود

یکی از کارهایی که روی صورت خود انجام می دهید لایه برداری است. پوست خشک و پوست چرب مراحل سیگار کشیدن کاملا متفاوت است. برای افرادی که پوست چرب دارند، لایه برداری صورت باید در فضای کمتر و زمان بیشتری انجام شود. اما افرادی که پوست خشک دارند باید برای مدت طولانی و برای مدت کوتاهی سیگار بکشند. سیگار کشیدن بیش از حد و قرار گرفتن در اطراف پوست خشک می تواند پوست خشک را حساس تر و مستعد جوش ها کند! اگر مشتری اغلب جوش و آکنه دارد، پوست صورت باید به آرامی و با ملایمت انجام شود.

· جوش بعد از لایه برداری شدید اجتناب ناپذیر است!

زمانی که به جلسه پاکسازی و صورت می روید، پوست شما لایه برداری می شود تا پوست شما عمیقاً تمیز شود. برای پاکسازی پوست از اسکراب ها یا لایه بردارهایی مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسید استفاده می شود. اگر لایه برداری خیلی شدید باشد، ممکن است پوست متورم و ملتهب شود. در نتیجه این التهاب باعث ایجاد آکنه روی پوست می شود. بسیاری از افراد بعد از لایه برداری متوجه قرمزی پوست خود می شوند که کاملا طبیعی است. اما به دلیل تحریک بیش از حد پوست ناشی از لایه برداری، افراد شاهد بروز جوش و جوش بر روی پوست خود خواهند بود!

ماساژ قدرتمند به از بین بردن جوش ها کمک می کند!

یکی از مهم ترین مراحل در پاکسازی صورت و پوست، ماساژ دادن پوست است. برخی از متخصصان پوست پوست صورت را محکم ماساژ می دهند که باعث فشار روی پوست و التهاب و تحریک پوست می شود. گاهی وقتی صورتتان را ماساژ می دهید و پوستتان را تمیز می کنید، جوش های پنهان زیر پوست ظاهر می شوند! یعنی باکتری و چربی در منافذ پوست فرد جمع شده و به مرور زمان این باکتری ها رشد کرده و با یک بار لایه برداری یا پاکسازی این عوامل بالا می روند و فرد شاهد جوش های زیادی روی پوست خواهد بود.

· ضد آفتاب شما در بروز آکنه نقش دارد!

درست است که استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست بسیار مفید است و به محافظت از آن در برابر اشعه های خورشید کمک می کند. اما زمانی که ضد آفتاب را به درستی از روی پوست خود پاک نمی کنید، باید منتظر جوش و آکنه باشید! برای جلوگیری از جوش زدن پس از پاکسازی، بهتر است پوست خود را با ضد آفتاب و سایر محصولات کاملاً تمیز کنید تا هیچ ماده ای روی پوست شما باقی نماند.

واقعیت این است که با لایه برداری و پاکسازی، پوست ما در برابر نور خورشید بسیار حساس و آسیب پذیر است. در نتیجه، حتما باید بعد از پاکسازی روزانه خود از ضد آفتاب استفاده کنید. بهترین رویکرد برای مصرف کنندگانی که پوست حساس دارند، تنظیم برنامه پاکسازی افراد به گونه ای است که پس از تکمیل صورت نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نداشته باشند. به عنوان مثال، این شیفت را می توان در شب تنظیم کرد تا مجبور نباشند بعد از کار از ضد آفتاب استفاده کنند. و به آنها بگویید تا دو روز آرایش نکنند.

استفاده از محصولات روغنی باعث ایجاد جوش در صورت می شود

یکی دیگر از نکات مهم برای جلوگیری از ایجاد جوش بعد از درمان صورت، عدم استفاده از محصولات روغنی و چرب است. زیرا استفاده از محصولات روغنی باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود و این امر منجر به رشد باکتری های مولد آکنه می شود. بنابراین بهتر است استفاده از کرم ها، روغن های معدنی و گیاهی و سایر روغن ها را قطع کنید و اجازه دهید پوست تنفس کند.

به درمانگر پوست خود دستور دهید از دستگاه های فرکانس روی پوست شما استفاده کند

دستگاه های فرکانس بهترین گزینه برای از بین بردن التهاب و میکروب های روی پوست هستند. پوست شما را بدون ماساژ یا فشار دادن پوست تمیز و تمیز می کند.

دکمه بازگشت به بالا