برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

برای منافذ باز صورت چی بخرم؟

بسیاری از افراد از منافذ پوست صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع تر است و راه حل اساسی درمان آن استفاده از سرم منافذ باز لاکچری کوین است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می شوند. در این مطلب قصد داریم راهکارهای علمی برای بستن منافذ باز پوست و بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست را معرفی کنیم.

در سطح پوست بدن به ازای هر یک تار مو یک منفذ نیز وجود دارد. در بسیاری از موارد موها بسیار نازک بوده لذا منافذ آنها نیز قابل رویت نمی باشد. چنانچه به هر دلیل ترشحات غدد سباسه کنار تار موها زیادتر شود می تواند منجر به بازتر شدن و قابل مشاهده تر شدن این منافذ گردد.

علت باز شدن منافذ پوست

در سطح پوست بدن به ازای هر یک تار مو یک منفذ نیز وجود دارد. در بسیاری از موارد موها بسیار نازک بوده لذا منافذ آنها نیز قابل رویت نمی باشد. چنانچه به هر دلیل ترشحات غدد سباسه کنار تار موها زیادتر شود می تواند منجر به بازتر شدن و قابل مشاهده تر شدن این منافذ گردد.

علت باز شدن منافذ پوست

شایع ترین مناطقی که منافذ باز در آنها دیده می شود، روی بینی و پوست اطراف آن و روی گونه هاست. غدد سباسه (چربی) پوست که در کنار فولیکول های مو وجود دارند، از طریق لوله‌ای، ترشحات چربی خود را به سطح پوست انتقال می دهند. این ترشحات علاوه بر چربی، حاوی سلول‌های مرده جدار لوله نیز هستند.

اگر مسیر خروج ترشحات به هر دلیل بسته شود، مشکلاتی مانند گشادشدن منافذ خروجی این لوله ها در سطح پوست ایجاد می شود و جوش های سرسیاه و سرسفید و گاه بروز خواهند کرد. رنگ سیاهی که اغلب روی منافذ باز دیده می‌شود، گاه به دلیل رنگ موهای کرکی خارج شده و گاه به دلیل اکسیدشدن چربی محتویات منافذ است.

درمان منافذ پوست صورت همواره جزء درخواست های بسیاری از افراد به خصوص جوانان می باشد. بسیاری از افراد از منافذ باز صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع تر است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می شوند.

– درمان غیر دارویی منافذ باز پوست

استفاده از مواد لایه برداری مثل سرم لاکچری کوین می تواند نقش مهمی در باز کردن راه خروجی چربی پوست و بسته شدن منافذ داشته باشد. یک راهکار عملی برای بسته شدن منافذ باز این است که هر روز در پایان استحمام، زمانی که پوست تحت تاثیر بخار گرم قرار دارد، صورت را با آب سرد شست. این کار باعث لایه برداری سطحی و پاک کردن منافذ می شود. مصرف ضدآفتاب ملایم و بدون چربی در طول روز نباید فراموش شود. برای این جنس پوست بهترین انتخاب محصولات لاکچری کوین است که پس از استفاده متوجه تغییرات عالی پوستتان خواهید شد.

– درمان دارویی و پزشکی منافذ پوست

یکی از از راه های درمان منافذ پوست صورت، استفاده از کرم های لایه بردار در شب است.

غیر از داروها، از روش های درمانی دیگر درمان منافذ پوست صورت نیز می توان برای بهبود و کاهش منافذ باز پوست استفاده کرد.   یا لیزر نیز نقش مهمی در کاهش منافذ باز پوست و جوانسازی دارند. درنهایت با به کارگیری ترکیبی از روش های دارویی و غیردارویی افراد می توانند تا حد قابل توجهی منافذ باز پوستشان را کاهش دهند.

– بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست

بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست حتما باید زیر نظر پزشک و به صورت کنترل شده مصرف شود. با این حال در ادامه چند کرم خوب برای بستن منافذ پوست را معرفی می‌کنیم:

  • کرم بستن منافذ پوست استادرم
  • کرم بستن منافذ پوست لیراک
  • کرم بستن منافذ پوست بایودرما
  • کرم بستن منافذ پوست گینو

– بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز

از نکته های مهم مراقبت از پوست در افرادی که پوستشان منفذ دارد و در واقع نکته اساسی درمان منافذ پوست صورت این است که در برابر اشعه مضر آفتاب از خود مراقبت کنند. آفتاب می تواند به تشدید این علامت یا نمای پوستی منجر شود، بنابراین استفاده از پوشش مناسب پوست و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب به ویژه در ساعت های 10 تا ۴ بعدازظهر و استفاده از کرم ضدآفتاب توصیه می شود.

از آنجا که منافذ باز پوست در افراد با پوست چرب شایع تر است، حتما لازم است از ضدآفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنند.

جلوگیری از باز شدن منافذ پوست

راه های متعددی برای پیشگیری و درمان منافذ پوست صورت وجود دارد. یکی از راهکارهای ابتدایی، شستشوی مناسب پوست با شوینده های ملایم و متناسب با نوع پوست است. برای پوست های چرب و مختلط، استفاده از شوینده ای که بتواند چربی اضافه سطح پوست را پاک کند، توصیه می شود.

شستشوی ۲ بار در روز؛ یک بار صبح و یک بار بعد از ظهر یا شب برای پوست های چرب مناسب است. افرادی که پوست خشک دارند، باید از شستشوی بیش از حد پرهیز کنند و شوینده ای که استفاده می کنند، بسیار ملایم و ترجیحا غیرصابونی باشد.

اگر در راه خروج چربی پوست (سبوم) از طریق لوله های مربوطه به سطح پوست انسدادی ایجاد شود، غدد چربی که به ترشح چربی ادامه می دهند، باعث تجمع ترشحات در لوله ها و گشادشدن آنها و درنتیجه منافذ خروجی می شوند. استفاده از محلول هایی که چربی ها و ترشحات را از داخل منافذ خروجی این غدد پاک کند، می تواند به خروج آسان تر ترشحات و در نتیجه کوچک تر شدن تدریجی منافذ کمک کند.

به هیچ عنوان نباید این زوزنه ها و منفذها را برای همیشه از بین برد و اصولا چنین چیزی نیز امکان ندارد اما می توان با راهکارهای متعددی از شدت آنها کاست و منفذها را غیر قابل رویت نمود.

انواع منافذ پوست:

منافذ باز پوست صورت علاوه بر ظاهر نازیبایی که ایجاد می‌کنند دارای انواع و اشکال مختلفی هستند که با توجه به نوع پوست به شکل‌های متفاوتی بر روی پوست نمایان می‌شوند که ما در اینجا به آن اشاره می‌کنیم:

منافذ O شکل

این منافذ گرد مانند به طور کلی در منطقه T صورت شما یعنی در پیشانی، بینی، چانه و ناحیه اطراف دهان ظاهر می‌شوند و اگر پوست شما چرب و دارای آکنه باشد؛ این شکل از منافذ بیشتر بر روی پوست صورت دیده می‌شود.

منافذ U شکل

این نوع از منافذ بیشتر در افرادی که دارای پوست خشک و کم آب هستند دیده می‌شود که با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان تا حدودی می‌توان از پدید آمدن آنها جلوگیری کرد.

منافذ Y  شکل

این منافذ معمولاً بر روی گونه‌ها و به شکل قطره آب دیده می‌شود و به دلیل کاهش تولید کلاژن در نتیجه افزایش سن، رخ می‌دهد. بهترین راه برای کوچک به نظر رسیدن ظاهر منافذ استفاده از کرم‌های مخصوص و مرتبط است، اما پیش از آن باید کارهای مهم دیگری را نیز انجام دهید.

همان گونه که عنوان شد چربی پوست مهمترین عامل باز شدن این منافذ است، پس استفاده از مواد آرایشی حاوی چربی می‌تواند این اتفاق را تشدید کند. بنابراین توصیه ما به شما این است که از کرم پودرهای روغنی استفاده نکنید و پنکیک و کرم پودرهایی با بیس آب و ضد آفتاب‌های فاقد چربی را جایگزین کنید.

یکی دیگر از راه‌ها برای کنترل منافذ، شستشوی مرتب صورت است که البته که باید در این کار هم متعادل بود چرا که با شستشوی بیش از حد پوست نیز فضا را برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌کنیم. و راه دیگر قرار نگرفتن در معرض مستقیم اشعه مضر نور خورشید و استفاده از محصولات ضد آفتاب جهت پیشگیری از منافذ باز پوستی است.

کرم کاهش دهنده منافذ باز پوست لکسیون

این کرم برای پوست‌های چرب و مختلط بسیار مناسب است و به رفع آلودگی از منافذ پوستی کمک می‌کند. عصاره آناناس، پشن فروت و کشمش درون این کرم، در کنار پاکسازی و بازسازی پوست، آن را صاف و تمیز می‌کند. ترکیبات موجود در کرم کاهش دهنده منافذ باز پوست لکسیون چربی پوست را می‌گیرد و پوست را مات می‌کند. این کرم برای از بین بردن منافذ باز پوست و به ویژه افراد دارای پوست چرب، یک راه درمانی بسیار مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا