برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

چرا ارایش رو صورتم نمیمونه

علل مختلف اینکه چرا ارایش روی صورتم نمیمونه

۱لوازم آرایش نامناسبی انتخاب میکنید

تاریخ تولید و انقضاء

پیش از خرید لوازم ارایش‌تان از اصل بودن کالا، مناسب بودن رنگ محصول با رنگ پوست خودتان و تاریخ ساخت و انقضای محصول مطمئن شوید.

محصولات آرایش پایه چرب

یکی از مواردی که  برای خرید کرم دور چشم لاکچری کوین  به آن توجه کنید این است که لوازم آرایش بدون چربی استفاده کنید، چرا که این محصولات زودتر روی صورت می‌ماسند و پاک می‌شوند. لوازم ارایش دارای پایه روغن با شروع تعریق صورت شروع به پاک شدن می‌کنند و روی صورت نمیمونه. لوازم آرایش فیک و تقلبی و نامرغوب علاوه بر مضراتی که برای پوست دارند، ماندگاری کمی هم دارند و بعد از گذشت زمانی پاک می‌شوند.

رنگ متناسب با پوست صورت

از متناسب بودن رنگ محصول (کرم پودر لاکچری کوین دکتر بیز، رژ، کانسیلر) با پوستتان اطمینان حاصل کنید زیرا حتی اگر از برندهای معتبر نیز خرید کنید ولی با رنگ پوستتان مغایرت داشته باشد ناهمگونی و جلوه‌ی بدی به آرایش‌تان می‌دهد. همچنین فرمولاسیون کرم پودر هم موثر است.

کرم پودر مات ماندگارترند که برای پوست های چرب و براق مناسب است، کرم پودرهای نیمه مات برای پوست‌های خشک و مختلط است و اگر پوست خیلی خشکی دارید از کرم پودرهای چرب استفاده کنید.

۲به طرز درستی آرایش نمیکنید

اگر شما در هنگام ارایش کردن از طریق روش‌ درست و اصولی استفاده نکنید ماندگاری آرایش کم می‌شود. به طور مثال اگر هنگام زدن کرم  لاکچری کوین روز و شب مقدار خیلی زیادی کرم پودر روی پوستتان بزنید، پوست مقدار اضافی را پس می‌زند و کرم پودر روی صورت می‌ماسد. یک لایه نازک از کرم پودر متناسب با رنگ پوستتان برای داشتن آرایشی زیبا کافی‌ست.

۳با استفاده از ابزارهای کثیف و نامناسب آرایش میکنید

اگر با انگشت‌هایتان کرم پودر می‌زنید منتظر ارایش نامرتب و کثیف باشید. کرم پودر زدن باید توسط براش مخصوص تمیز این کار انجام شود. براش باعث می‌شود کرم پودر شما یک دست پخش شود و آلودگی‌های محیطی را به صورت‌تان منتقل نکند. برای سالم نگه داشتن براش‌ها یا اسفنج‌های ارایشی خود مرتبا آن‌ها را بشویید و در نور آفتاب یا کنار شوفاژ خشک کنید. در غیر این صورت براش شما محل تجمع باکتری‌ها می‌شود و باعث بروز ناراحتی‌های پوستی می‌گردد.

۴روی پوست کثیف ارایش میکنید

قبل از آرایش حتما پوستتان را با شوینده‌های مخصوص پوست صورت بشویید تا تمام منافذ صورتتان از باکتری‌ها و آلودگی‌ها پاک شود. این کار باعث می‌شود زیر آرایشتان پوستی تمیز و یک دست داشته باشید و آرایش یک دست در کل صورتتان پخش شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین به علت اینکه عاری از میکروب‌ها و چربی‌ها می‌شود از بروز جوش‌های زیر پوستی جلوگیری می‌شود.

۵روی خطها و چروکها مقداری زیاد کرم پودر میزنید

یکی دیگر از اشتباهات همین است. بر عکس تصورتان نباید خط‌های عمیق صورت‌تان را با کرم پودر‌ها و پنکیک‌ها پوشاند، بلکه باید در آخر بعد از اتمام کاور کردن کل پوست صورت با کرم پودر مقدار کمی از کرم پودر را با پدی تمیز به آرامی روی این خطوط بکشید.

۶پوستتان کم آب است

از دیگر علت‌های ماسیدگی آرایش روی صورت خشکی پوست یا دهیدراته بودن پوست می‌باشد. هنگامی که پوست شما خشک و کم آب باشد، پوست آب موجود در کرم پودر را جذب می‌کند تا خودش را مرطوب کند، بنابراین کرم پودر خشک می‌شود و روی پوستتان می‌ماسد.

۷شرایط آب و هوایی

اگر در مکانی قرار بگیرید که باعث تعریق پوستتان بشود، دیگر ارایش روی صورت ثابت نمی‌ماند چرا که تعریق باعث شره کردن و حرکت کردن مواد ارایشی روی صورت می‌شود. دو عامل گرما و رطوبت در محیط سبب ناپایدار بودن میکاپ خواهد بود.

آلرژی و حساسیت به لوازمهای آرایشی دارید

حساسیت نشان دادن به لوازم آرایشی‌ یکی دیگر از عوامل نماندن آرایش روی صورت می‌باشد. پوست صورت با پس زدن مواد ارایشی آلرژی‌زا باعث ترک خوردگی کرم پودر روی پوست می‌شود.

۹چربی بیش از حد پوست

چرب بودن بیش از حد پوست آرایش را روی صورت پس می‌زند و ماندگاری آرایش را کم می‌کند‌.

اگر چرب بودن پوست آزارتان می دهد بهتر است از ژل های کنترل کننده چربی پوست استفاده کنید. ژل کنترل چربی پوست رومینا یا Sebum control میتواند به خوبی پوستتان را از شر چربی های اضافی خلاص کند

۱۰لمس صورت

دست زدن بیش از حد به صورتتان باعث می‌شود هر چه زودتر آرایش پاک شود و هم موجب میکروب گرفتن پوستتان بشود، پس سعی کنید تا میزان ممکن از دستمالی کردن آرایش‌تان بپرهیزید. نه این که همانند یک مجسمه باشید، خیر بلکه سعی کنید به خاراندن صورت و مالیدن چشم‌ها یا خوردن پوست لبتان نپردازید.

صدردصد همه خانم‌ها دوست دارند آرایشی که انجام می‌دهند مدت‌ها روی صورتشان بماند و تکان نخورد و مانند همان ساعات اولیه آرایش زیبایی و طراوتش را حفظ کرده باشد. این موضوع هم باعث زیبا نبودن می‌شود و هم این که در اکثر مواقع زمان کافی برای احیای دوباره میکاپ وجود ندارد. با توجه به دلایلی که برایتان شرح دادیم حال به راهکار‌های می‌پردازیم که به تثبیت هر چه بیشتر آرایش شما کمک کنیم.

راهکارها برای سوال چرا ارایش روی صورتم نمیمونه

۱قبل از ارایش پوست صورتتان را آماده کنید

اگر از بهترین لوازم ارایش‌های دنیا هم استفاده کنید ولی قبل از میکاپ پوست آماده‌ایی نداشته باشید این آرایش دوام زیادی نخواهد داشت. سعی کنید در هفته ۱ الی ۲ بار صورتتان را با کرم‌های لایه بردار اسکراب کنید تا پوست‌های مرده و میکروب‌های تجمع کرده روی پوستتان از بین بروند. این کار به طور مداوم باعث می‌شود پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید. تجمع لایه مرده روی پوست موجب به وجود آمدن چین و چروک و تیرگی می‌شود. سعی کنید قبل از میکاپ صورتتان را شیو کرده باشید تا موهای زائد وجود نداشته باشد. موهای زائد صورت موجب می‌شوند آرایش به خوبی روی پوستتان نشیند .

۲قبل از زدن کرم پودر به صورتتان از مرطوب کننده آبرسان استفاده کنید

مرطوب کننده‌ها امر آبرسانی به پوست را انجام می‌دهند و از جذب آب کرم پدر توسط پوست جلوگیری می‌کند و باعث ترک خوردگی کرم پودر‌ها نمی‌شود. در زدن مرطوب کننده، کرمی را انتخاب کنید که نفوذ زیادی به عمق پوست داشته باشد. همچنین مرطوب کننده‌ها پوست را در مقابل نور افتاب به میزان کمی محافظت می‌کنند البته نه به اندازه ضد آفتاب‌ها.

۳پرایمر بزنید

در دومین مراحله از پرایمر استفاده کنید. پرایمرها منافذ باز صورت را می‌پوشانند و پوست را یک دست می‌کنند. در این حالت کرم پودر دیگر نمی‌تواند روی پوست حرکت کند. همچنین پرایمر‌ها باعث می‌شوند جلوی تعریق پوست را بگیرند. پرایمر صورت بافتی سبک و همانند مخمل دارد. پرایمر باعث پر کردن چین و چروک‌ها و جای جوش‌ها نیز می‌گردد.

۴از کرم پودر مناسب استفاده کنید

در هنگام خرید کرم پودرتان به دو نکته توجه کنید. اول اینکه از نظر ساختارب با پوستتان ساختار یکسانی داشته باشد، مثلا اگر پوست چربی دارید کرم پودر مناسب پوست‌های چرب بزنید. دوم رنگ کرم پودرتان با رنگ پوستتان یکنواخت باشد. یک دست نبودن رنگ پوست و رنگ کرم پودر باعث ناهمگونی ارایش می‌شود.

۵از ابزار ارایشی مناسب برای زدن کرم پودر استفاده کنید

استفاده از پدهای اسفنجی برای پخش کرم پودر مناسب است. پد باید بافتی یک دست و سطحی بزرگ داشته باشد تا بتواند کرم پودر را بطور یکنواخت پخش کند. برای ارایش بخش‌های دیگر مثل رژ گونه زدن و یا سایه زدن نیز از براش‌های مخصوص استفاده کنید و از ارایش کردن با دستتان جدا خودداری کنید. پدهای تخم مرغی یا برس‌های مسواکی با برس‌های پهن از جمله این ابزارها هستند. این پدها یا براش‌ها باعث می‌شوند کرم پودر بطور یکنواخت کل صورت را در برگیرد بدون اینکه هیچ گونه میکروبی بگیرد.

۶استفاده از لوازم آرایشی فاقد چربی

اگر پوست چربی یا مختلطی دارید سعی کنیداز لوازم ارایشی فاقد چربی استفاده کنید. چون ممکن است منافذ باز داشته باشید و مستعد جوش باشید و چربی لوازم ارایش این دو موضوع را تحریک می‌کند. این محصولات ویژگی ضد میکروبی دارند و با توجه به بافت سبکی که دارند احساس سنگینی روی پوست ایجاد نمی‌کند. در فرمولاسیون آن‌ها چربی بکار نرفته است تا میزان چربی صورتتان را افزایش ندهد. این محصولات جلوه‌ایی مات و مخملی میدهند و در مقابل تعریق، گرما، رطوبت و یا تحرک مقاوم هستند.

۷از ریملها و خط چشمهای ضد اب استفاده کنید

معمولاً بعد از گذشت مدتی ریمل یا خط چشم شروع به ریزش می‌کند اما استفاده از ریمل‌ها و خط چشم‌های ضدآب ویژگی ماندگاری بالا و عدم ریختگی دارند.

۸از پرایمر دور چشم استفاده کنید

استفاده از پرایمر دور چشم به یکدست ماندن آرایش چشم‌هایتان کمک می‌کند و باعث می‌شود چین و چروک‌های دور چشم نیز صاف شوند. البته به صورت مقطعی نه دائمی!

۹از اسپری فیکساتور استفاده کنید

این اسپری‌ها اخرین مرحله آرایش است که مواد تشکیل دهنده ان‌ها اب دیونیزه، الکل(از نوع فرموله شده بدون ضرر) و ترکیبات ماندگارکننده است، باعث می‌شوند ارایش روی صورت شما ثابت بماند. اسپری را کمی از صورتتان فاصله دهید، چشم‌ها را ببندید و اسپری را به شکل حرف T یا X روی صورتتان اسپری کنید. معمولاً به افرادی که پوسک‌های خشک‌تری دارند توصیه می‌شود از اسپری فیکساتور استفاده کرد. این اسپری‌ها سبک‌ و بی‌رنگ‌اند و در مقابل تغییرات اب و هوایی مقاوم می‌باشند.

۱۰برای ارایش کردن از روشهای صحیح استفاده کنید

بطور مثال برای زدن کرم پودر پدتان را روی صورت نکشید و آن را به صورت ضربه‌ایی به پوست بزنید. این روش به شما کمک می‌کند تا کرم پودر به عمق پوست نفوذ کند و خوب جذب پوست بشود. همچنین باعث افتادگی پوست نمی‌شود.

۱۱به ارایشتان زمان بدهید

آرایش کردن سریع و انجام دادن پشت سرهم مراحل ارایش باعث می‌شود تا خوب تثبیت نشود. بطور مثال بعد از زدن مرطوب کننده چند دقیقه زمان بدهید تا خوب جذب پوست بشود یا بعد از زدن کرم پودر ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کامل به خورد پوستتان برود و بعد مرحله بعد را انجام دهید.

۱۲از اسپری آب استفاده کنید

قبل از شروع اولین مرحله آرایش استفاده اسپری آب روی صورتتان توصیه می‌شود.این اسپری سلول‌های پوست را فعال می‌کند تا پوست برای ارایش اماده شود. اگر اسپری اب در دسترستان نبود مقداری گلاب به سطح پوست اسپری ‌کنید. این اسپری برای کسانی که پوست‌های خشک دارند بیشتر توصیه می‌شود. اسپری اب منافذ باز پوست را می‌بندد و اگر پوست التهابی داشته باشد آن را برطرف می‌کند

 

دکمه بازگشت به بالا