علمی و پزشکی

پیامدهای گرمای هوا برای زنان باردار

زنان باردار در معرض تغییرات آب و هوایی هستند، بنابراین به ازای هر یک درجه سانتیگراد افزایش دما، میزان زایمان زودرس حدود پنج درصد یا بیشتر افزایش می یابد.

به گزارش ترند روز، گرم شدن هوا به دلیل تغییرات اقلیمی، زنان باردار در جنوب پاکستان و میلیون‌ها زن دیگر در سراسر جهان را در برابر اثرات این بحران آسیب‌پذیر کرده است. مروری بر 70 مطالعه انجام شده از اواسط دهه 1990 نشان داد که زنان باردار که برای مدت طولانی در معرض گرما بودند بیشتر در معرض خطر این عوارض بودند.

سیسیلیا سورنسن، مدیر کنسرسیوم جهانی اقلیم و آموزش بهداشت در دانشگاه کلمبیا گفت: «تاثیر گرمایش زمین بر سلامت زنان به خوبی ثبت نشده است. زیرا گرمای بیش از حد باعث تشدید بیماری های دیگر می شود.

زنان، به ویژه در کشورهای فقیر، در برابر گرمایش جهانی آسیب پذیرتر هستند، زیرا بسیاری از آنها چاره ای جز کار در دوران بارداری و بلافاصله پس از زایمان ندارند.

به گزارش رویترز، در ماه های اخیر منطقه جنوب آسیا گرمای شدیدی را تجربه کرده است. به گفته کارشناسان، موج گرمای شدیدی که در ماه آوریل پاکستان و هند را درنوردید 30 برابر بیشتر از تغییرات اقلیمی بود. دمای کره زمین در مقایسه با قبل از صنعتی شدن حدود 1.2 درجه افزایش یافته است. در صورت تداوم افزایش دما، انتظار می رود دما افزایش یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا