عمومی

پوشش سقف ویلا و نکاتی جهت زیباتر شدن آن

جنس ورق پیشانی از فلز می باشد و به خوبی می تواند از زیر به نمای ساختمان و از ناحیه بالا به سقف شیروانی متصل شود و از ریزش باران بر روی نمای ساختمان جلوگیری کند. استفاده می شود. البته در گذشته از روشهای اجرای سقف ویلا و اردواز نیز به این منظور استفاده می شد، اما این ورق ها در کنار مزیت های فراوان، برای ساخت پیشانی مناسب نبودند و از عمر بالایی برخوردار نبودند.

تمام این ورق ها دارای عرض های متفاوت و ضخامت های مختلف هستند. پالرمو نامی ایتالیایی است، این ورق های گالوانیزه می توانند به عنوان پیشانی ساختمان دارای عملکرد و استقامت بالایی باشند. ورق های ژنوا نیز دارای تنوع رنگ زیادی می باشند و از جنس نازک و سبکی همراه با استقامت فوق العاده ای برخوردار هستند.

پیشانی می تواند از نمای ساختمان محافظت کند. نمای ساختمان با گذشت زمان در اثر ریزش برف، باران، جذب گرد و غبار و آلودگی های زیست محیطی کدر می شود و جلوه زیبای خود را از دست می دهد. اما اگر بر روی ناحیه فوقانی نمای ساختمان از پیشانی استفاده شود، این اتفاق برای نما رخ نمی دهد. بلکه ممکن است بعد از مدت ها این پیشانی باشد که مورد آسیب قرار می گیرد و نیاز به تعمیرات داشته باشد.

ورق های طرح سفال هم امروزه نسبت به دیگر ورق ها از استقبال بیشتری برخوردار هستند، چون زیبایی آنها بسیار زیاد است و جلوه خوبی به ساختمان ها می دهند. علاوه بر آن ورق های طرح سفال دارای دو مزیت هستند، این ورق ها هم سبک می باشند و هم از مقاومت خوبی در برابر نور خورشید، باد و باران و برف برخوردار هستند.

ورق های سنگریزه ای هم به خوبی برای اجرای پیشانی ساختمان به کار می روند. این ورق ها هم قابلیت تغییر رنگ دارند و هم از وزن سبک و استقامت خوبی برخوردار می باشند. با توجه به اینکه ساخت و اجرای پیشانی ساختمان در عرض های مختلف صورت می گیرد. دلیل معماران و طراحان این اختیار را به مالکان ساختمان ها می دهند که عرض ورق ها را تعیین کنند. اما این معماران هستند که با توجه به موقعیت ساختمان و میزان ریزش برف و باران، ضخامت ورق های به کار رفته در پیشانی ساختمان را تعیین می کنند.

آلاچیق فضایی است نیمه باز که عموماً عملکردی استراحتی، تفریحی در فضای باز دارد. از آنجایی که در فضاهای لنداسکیپ و محوطه نیاز به فضایی برای استراحت، گفتگو و سکون داریم عموماً از یک سقف استفاده میکنیم تا در عین حفظ دید به محوطه، سایه ای ایجاد شود و فضایی برای سکون. عموما آلاچیق ها یا برای فضای مذکور به طور اختصاصی طراحی میشوند و یا از آلاچیق های پیش ساخته استفاده میشود. مشخص است که در صورت امکان طراحی، فضایی مطلوب تر ایجاد خواهد شد.

در ساخت آلاچیق از چه متریالهایی استفاده میشود؟ بخش مهم آلاچیق، سقف آن است که بسته به نوع طراحی از متریال های مختلف استفاده میشود. چه مواردی را هنگام طراحی آلاچیق در نظر بگیریم؟ اولین نکته همخوانی سبک دیزاین در آلاچیق و فضاهای اطراف است. هارمونی با ساختمان های موجود و همچنین نوع باغ سازی و محوطه سازی از موارد ضروری است.

حفظ دیدهای مطلوب و حذف دیدهای نامطلوب از نکات دیگری است که میبایست مد نظر باشند و در آخر در نظر گرفتن کاربری های جانبی در آلاچیق در صورت امکان است. برای مثال در نظر گرفتن کابینت آشپزخانه، باربیکیو، شومینه، محصولات دکوراتیو محوطه و همچنین نورپردازی کمک شایانی به بهتر شدن فضا خواهند کرد.

از مصالحی است که شما میتوانید آن را برای حفظ نمای ساختمان خود استفاده کنید. در واقع در این روند میتوانید جلوه زیبایی به ساختمان خود بدهید. یک پوشش عالی برای ساختمان به شمار میآیند. بر زیبایی، دوام و امنیت ساختمان خود را نیز دو چندان کنید. در واقع اینطور گفته میشود که شما میتوانید از آردواز برای زیباتر شدن نمای ساختمان خود استفاده کنید. شما در این بخش قادر خواهید بود که از کنیتکس استفاده کنید تا رنگ رویه سیمانی را تغییر دهید.

و به طور کامل آن را پوشش داد. تا مراتب را به جهت خرید سقف فایبر گلاس و نصب آنها در این اماکن نامبرده شده صورت دهند. طیف وسیع تری از مردم رو به خرید سقف پلی کربنات برای کاراییهای مختلف آن آورده اند تا نهایت بهره را از آن ببرند. حفاظ دیوار با مدل هایی از جمله: حفاظ شاخ گوزنی، لیلیوم، بوته ای، نیزار، سرنیزه ای و… ورود هر فرد مزاحمی به درون این ساختمان ها گردند.

چنانچه شما در حال ساخت خانه نوساز هستید طراحی سقف بر عهده طراح خانه است و شما فقط تصویر نهایی و نقشه ها را به سازندگان سقف میدهید و آنها مطابق با آن اجرا میکنند. اگر قصد تعویض سقف خانه قدیمی را دارید با انتخاب تصویر سقف دلخواهتان یا انتخاب کردن نمونه سقف از کارهای انجامشده سازنده سقف، نمونه دلخواهتان را برای ساخت با سازنده در میان میگذارید.

آیا برای طراحی سقف هزینه ای از سوی نصابان شرکت ویلا سقف دریافت میشود؟ به طور معمول هزینه طراحی و محاسبه سقف با اجرا یکی است و هزینه جداگانه ای دریافت نمیشود. هزینه ای که سقف سازان دریافت میکنند بابت چه خدماتی است؟

در نهایت به محیط اطراف خویش روشنایی طبیعی را انتقال دهد. در ادامه در خصوص این نوع از سقف ها موسوم به سقف پلی کربنات برگرفته از ورق پلی کربنات بیش از پیش سخن به میان خواهیم آورد. پس تا پایان ما را همراهی کنید تا با این نوع از سقف ها و ویژگیهای منحصر به فرد آن آشنا گردید. همان طور که یادآور گشتیم؛ از سقف نورگیر بیشتر به جهت نورگیر یا ایجاد سایبان بیشتر استفاده میکنند. گلخانه ها، پاسیو، حیاط خلوت، تراس، پلهای عابر پیاده و…

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا