برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

پوست گردو معجزه ای برا ی عفونت لثه

خواص گردو، این خوشمزه، بی نظیر و شگفت انگیز است. هر چقدر از خواص گردو برایتان بگوییم کم گفتیم. گردو یک دانه ی پر روغن و پر خاصیت است که علاوه بر اینکه یکی از تنقلات خوشمزه و مقوی است، به عنوان مواد اولیه ی خیلی از غذاها نیز به حساب می آید. طبع گرم گردو، همیشه آن را به یک گزینه ی مهم در بین مواد اولیه تبدیل کرده است. اکنون درباره خواص گردو صحبت می کنیم.

درباره گردو

هر صد گرم گردو دارای3/5 گرم آب، 14/8 گرم پروتئین، 65 گرم مواد چربی، 13 گرم مواد نشاسته ای، 100 میلی گرم کلسیم، 380 میلی گرم فسفر ، 2 میلی گرم سدیم، 50 میلی گرم پتاسیم ، 30 واحد ویتامین آ، 0/35 میلی گرم ویتامین ب 1، 0/12 میلی گرم ویتامین ب 2، 1 میلی گرم ویتامین ب 3، 2 میلی گرم ویتامین ث وجود دارد.

علاوه بر این موارد، پیشگیری از سرطان،  کاهش بیماری های قلبی و بهبود عملکرد مغز از دیگر فوایدی است که گردو به بدن افراد می رساند. فواید گردو برای پوست و مو هم باعث شده تا بهترین برندهای آرایش و بهداشتی برای تولید محصولات خود از این مغز خوشمزه و مفید استفاده کنند.

گردو یکی از مغزهایی است که نه تنها خودش، بلکه فرآورده های زیادی می توان از آن به دست آورد. پودر مغز گردو، روغن گردو، پوست گردو،حریره ی گردو و … همگی از فرآورده های مختلفی هستند که از گردو می تواند دریافت نمود. البته که خوردن گردو و نگهداری از آن دارای آداب خاصی است.

منبع مقاله https://www.nahalarghavan.com/

خواص گردو برای سلامتی چیست؟

خواص گردو برای قلب

اولین چیزی که همیشه ممکن است ما را به فکر سلامتی بیندازد، قلب انسان است. گردو سرشار از امگا 3 است و به همین دلیل برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید است. البته که کلسترول بد یکی از مضرترین مواد غذایی برای قلب انسان هاست اما کلسترول موجود در گردو برای بدن بسیار مفید است و به همین دلیل خوردن یک عدد از آن به صورت روزمره پیشنهاد می شود.

یکی دیگر از خطراتی که قلب ما انسان ها را تهدید می کند، فشار خون بالاست. خوردن گردو فشار خون شما را تا حد خیلی زیادی کاهش می دهد. به همین دلیل افرادی که فشار خون بالا دارند، بهتر است که گردو را در مصرف روزانه ی خود قرار دهند.

خواص گردو برای سیستم دفاعی بدن

دومین چیزی که می توان درباره ی خواص گردو برای بدن گفت، مسئله ی کمک به سیستم دفاعی بدن است. آنتی اکسیدان موجود در گردو باعث می شود که سیستم دفاعی بدن قوی شده و این موضوع در سلامت بدن و جلوگیری از بروز بیماری ها بسیار تاثیرگذار باشد.

خواص گردو برای اعصاب و مغز

امگا 3 موجود در گردو باعث می شود که سیستم عصبی شما آرام بوده و همین موضوع به سلامت مغز شما و جلوگیری از زوال عقل کمک زیادی می کند.

 

خواص گردو برای استخوان

اسید آلفا لینولنیک موجود در گردو به سلامت استخوان های شما بسیار کمک می کند. خوردن گردو باعث می شود که شما استخوان هایی سالم و قوی داشته باشید.

خواص گردو برای خواب

ملاتونین موجود در گردو باعث می شود که شما خواب بهتری داشته باشید، همچنین امگا 3 موجود در گردو باعث کنترل فشار خون شما شده و استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

خواص گردو برای خانم های باردار

فولات، ریبوفلاوین، تیامین موجود در گردو آن را به یکی از مهم ترین مغزها برای خانم های باردار تبدیل کرده است.

خواص گردو برای گوارش

همه می دانیم که بهترین گزینه برای عملکرد درست دستگاه گوارش بدن ما، فیبر است. گردو پر از فیبر بوده و همین موضوع باعث می شود که دستگاه گوارش شما به خوبی کار کند.

خواص گردو برای کاهش وزن و لاغری

سه واحد چربی، چهار گرم پروتئین و دو گرم فیبر موجود در یک انس گردو، آن را به یک گزینه ی غذایی خیلی خوب برای مصرف روزانه تبدیل کرده است. خوردن گردو به عنوان میان وعده و قبل از غذا باعث می شود که تمایل زیاد شما نسبت به غذا و شیرینیجات تا خیلی زیادی کنترل شود.

گردو سرشار از فیبر است و به همین دلیل تا مدت ها شما سیر خواهید ماند و احساس گرسنگی نمی کنید. فیبر موجود در گردو باعث می شود که گردو در معده آب را به خود جذب کند و باعث احساس سیری شود و به روده هایتان برای دفع غذا کمک کند. چربی سالم موجود در گردو باعث می شود که کلسترول کافی و سالم به بدن تان برسد و همین موضوع از چاقی های شکمی تا حد خیلی زیادی جلوگیری می نماید.

سایر خواص گردو

اسید چرب موجود در گردو برای کنترل بیماری های التهابی مانند آسم، ورم مفاصل و اگزما بسیار مفید است. گردو دشمن انگل و عفونت های قارچی است. برای دریافت لیست قیمت نهال گردو با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

فواید برگ گردو برای بدن چیست؟

یکی از مهم ترین فراورده های گردو که شاید شما کم تر شنیده باشید، جوشانده ی برگ گردو است. کافیست مقداری از این برگ داخل کمی آب جوش برای یک ربع دم بیاورید و آن را میل کنید. این جوشانده یکی از مفید ترین جوشانده هایی است که شما می توانید داشته باشید. خواص این جوشانده کم از خواص گردو نیست،برخی از آنها عبارتند از:

  • این جوشانده ورم روده و معده و مفاصل را می گیرد و شما را سبک می کند.
  • کمی از این جوشانده را در آب وان بریزید و در آن استراحت کنید. این کار باعث از بین بردن عفونت ها و قارچ های پوستی بوده و همچنین التهاب بدن شما را تا حد خیلی زیادی می گیرد و بدنتان آرام می گردد.
  • اگر لوزه و لثه هایتان التهاب دارد، کافیست کمی از این جوشانده را با آب ترکیب کنید و به صورت دهان شویه از آن استفاده نمایید.
  • اگر سردرد دارید، کمی از این جوشانده را میل کنید. چرا این جوشانده تمام سرمازدگی و التهاب بدن شما را می گیرد.
  • این جوشانده برای خانم ها بسیار مفید است. خانم هایی که ترشح واژینال دارند، می توانند از این جوشانده برای درمان مشکل خود استفاده کنند.
  • این جوشانده درمان کننده ی سل نیز می تواند باشد.

 

خواص گردو خیس تازه

همان طور که می دانید گردو ابتدا به صورت تر چیده می شود و پس از جدا شدن از پوست سبز اولیه، گذاشته می شود تا رطوبت آن کشیده شود. گردوی خشک معمولا بیشترین طرفدار را دارد چرا که نگهداری از آن بسیار آسان تر از گردوی تر است. گردوی تر باید زود خورده شود و معمولا برای وعده های صبحانه یک مکمل عالی می باشد. البته که به نظر خیلی ها گردوی تر از گردوی خشک خوشمزه تر و لذیذ تر هم هست.

خواص گردو خیس تازه با خواص گردو خشک شده مجزا نیست و تنها تفاوت این نوع گردو در میزان رطوبتی است که در گردوی خیس تازه وجود دارد و طعم آن را لذیذ تر کرده است. البته گفته می شود که از خواص گردو خیس تازه می توان به پرچرب تر بودن آن نیز اشاره کرد.

طبیعی است که این مغزهای خوشمزه بر اثر ماندن و خشک شدن و گاهی اوقات بو داده شدن، ممکن است یک سری از خواص ابتدایی خود را از دست بدهند اما این موضوع تاثیری در کل ماجرا که خواص بی نظیر گردو است نخواهد داشت؛ پس نتیجه می گیریم در کنار این موضوع که هر چیزی تازه و نوبرانه اش مفیدتر و خوشمزه تر و سالم تر است اما گردو در هر شرایطی یک دانه ی خوشمزه و مقوی و سرشار از خواص برای بدن ما خواهد بود.

اگر به دنبال خرید نهال بادام پربار و زود بازده هستید، به شما پیشنهاد می کنیم از ارقام بادام موجود در نهالستان ارغوان دیدن کنید.

خواص گردو با عسل

یکی از ترکیبات خیلی پرطرفدار در مصرف گردو، ترکیب کردن آن با عسل است. ترکیب گردو و عسل با یکدیگر باعث ایجاد خواص جدیدی می شوند و فواید خاص خودشان را برای بدن دارند. خواص گردو با عسل آنقدر زیاد است که علاوه بر مزه ی بهشتی که دارد، یک داروی معجزه آسا برای بدن نیز محسوب می شود.

یکی از خواص گردو با عسل، درمان آنمی است. با خوردن این ترکیب شما می توانید آنمی خود را تا حد خیلی زیادی کنترل نمایید. عسل به تنهایی باعث بالا بردن تستسترون و استروژن در بدن مردان و زنان شده و همین موضوع باعث می شود که میل جنسی آن ها تا حد قابل توجهی بالا برود.

ترکیب طبع گرم گردو در کنار عسل برای تقویت قوای جنسی در مردان و زنان بسیار مفید خواهد بود. این ترکیب سطح انرژی بدن را تا حد خیلی زیادی بالا نگه می دارد گردش خون را افزایش می دهد و همین موضوع باعث می شود که انرژی فرد در طول رابطه نیفتد.

درمان زخم معده، گرفتن التهاب بدن، تامین ویتامین های مورد نیاز بدن، تقویت اعصاب، درمان سرد مزاجی کلیه ها، کاهش فشار خون و کنترل آن، از دیگر خواص گردو با عسل می باشد. علاوه بر این ترکیب گردو و عسل و نان یکی از معجزه آسا ترین صبحانه ها و میان وعده ها برای زنان باردار و کودکان محسوب می شود. این ترکیب با ایجاد سیری بلند مدت در عین رساندن ویتامین های مورد نیاز بدن، یک مواد غذایی عالی برای مصرف روزانه خواهد بود.

مهمترین گردو های موجود دردنیا معروف به گردوی ایرانی است، زیرا ابتدا از ایران به خاور میانه و از آنجا به یونان و روم و سپس به انگلستان و بعد به آمریکا برده شده است. گردو ی ایرانی تنها گونه‌ای از این خانواده است که مغز آن از نظر خوراکی مصرف اقتصادی دارد.

مغز گردو نوعی خشکبار مقوی است که با خارج کردن آن از پوسته سخت گردو قابل استفاده‌است. مغز گردو را با نام غذای مغز نیز بیان کرده‌اند، زیرا مغز گردو سرشار از امگا۳ است که باعث کارکرد بهتر مغز می‌شود. ۱۵ درصد از چربی‌های مغز گردو از نوع غیر اشباع است که برای سلامتی بدن بسیار مفید و سودمند هستند.یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸٫۹۰ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می‌ کند.

خواص در بالا بردن قدرت باروری مردان

آمار جهانی نشان می‌ دهد که از هر شش زوج یک زوج با مشکل ناباروری روبه رو هستند و ۴۰ درصد مشکل از طرف مردها می‌باشد.پیش از این نیز محققان ثابت کرده بودند که مصرف گردو روی باروری مردها معجزه می‌کند. این ماده‌ی غذایی مفید سرشار از اسید های چرب امگا ۳ می‌باشد که کیفیت اسپرم را بهبود می‌بخشد. پس اگر قصد پدر شدن دارید حتماً گردو میل کنید.

خواص ضد پیری گردو

اگر برای داشتن پوستی جوان و شاداب به دنبال انواع کرمهای ضد چروک هستید بهتر است این آیتم را با دقت بیشتری بخوانید. اگر نمی‌خواهید دست روزگار به این زودی‌ها پوست شما را پر از نقش و نگار کند گردو میل کنید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را جوان نگه می‌دارند.
گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.باید بدانید که مصرف ۲۵ گرم گردوی تازه حدود ۱۵ درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین E را تأمین می‌کند. حتماً هم می‌دانید که ویتامین E ویتامین جوانی است. یعنی چین و چروک را از پوست دور می‌کند. علاوه بر این گردو حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می‌باشد که اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود.

ویتامین B موجود در آن، کاهش دهنده استرس است که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند.روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.استفاده منظم از روغن گردوی کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است.روغن گردو نیز برای محافظت از پوست و خشکی آن توصیه می‌شود.

در پیشگیری از سرطان پروستات

تحقیقات نشان می دهد اکسیداسیون چربی‌ ها در جریان خون به سلامت فرد آسیب می‌ زند و منجر به آترواسکلروزیس (‌تصلب شرائین) می‌شود و رژیم حاوی گردو اکسیداسیون لیپیدهای­خون را کاهش می‌دهد. به علاوه گردو حاوی فلاونوئیدی بنام اسید الاژیک است که این ماده می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مسدود کند.یک مطالعه جدید از محققان در دانشگاه کالیفرنیا دیویس نشان می دهد رژیم غذایی غنی از گردو یا روغن گردو می تواند رشد سرطان پروستات را کند نماید.آقایان با مصرف روزانه چند عدد گردو می توانند از این سرطان پیشگیری کنند.

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه

استروژن رشد برخی از تومورهای سینه را تحریک و تشدید می کند. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مارشال در امریکا نشان می دهد که مصرف روزانه گردو خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و همچنین رشد تومور را در بیماران مبتلا به این سرطان مهار می کند مصرف روزانه دو مشت گردو احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.بر اساس این مطالعات استرول های گیاهی موجود در گردو، گیرنده های استروژن را مهار نموده و از طریق این مکانیسم از سرطان سینه پیشگیری می نمایند، زیرا استروژن رشد برخی از تومورهای سینه را تحریک و تشدید می کند.متخصصان علم تغذیه معتقدند که گردو به عنوان بخش سالمی از رژیم غذایی روزانه نه تنها خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد، بلکه از بیماری های شایعی همچون بیماری های قلبی- عروقی و دیابت نیز پیشگیری می نماید.در این تحقیق مشخص شد که با مصرف روزانه گردو، سرعت رشد سرطان سینه ۵۰ درصد کاهش می یابد. این مطالعه همچنین نشان داد که رشد و پیشرفت تومورهای سینه در موش های آزمایشگاهی حداقل ۳ هفته به تاخیر می افتد که این زمان برای انسان ۹ سال تخمین زده شده است.

خواص گردو برای درمان کم خونی

جوشانده برگ یا پوست سبز گردو برابر تجویز فوق درمان کم خونی و ضعف است . ۲۰ تا ۳۰ گرم از پوست سبز گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید و صاف کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

سایت extension.purdue.edu مرجع مناسبی برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع نهال می باشد.

گردو خوراکی بسیار مفید برای دوران شیردهی و بارداری

در دوران بارداری برای سلامت اعصاب جنین لازم است.اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.مادران شیرده در برنامه غذایی خود حتما از گردو استفاده کنند.

برای از بین بردن موهای زائد

موهای صورت در ابتدا به ندرت رشد می کنند و بعد از یک مدت به طور کامل ناپدید می گردد. این را می توان با دنبال کردن تمریناتی طی چندین ماه به دست آورد. این راه درمانی بر روی هر نقطه از بدن قابل امتحان است. روش آماده سازی و درمان : تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).اجازه دهید مخلوط به دست آمده ۱۲ ساعت استراحت کند. یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار ۱۵ دقیقه) تکرار کنید.

بسیار مفید برای مو

منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ است که همه این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است.مصرف منظم روغن گردو از طاسی پیشگیری می کند.خاصیت مرطوب کننده دارد و در نتیجه ضدشوره است.از بروز عفونت بر اثر کچلی پیشگیری می کند.

خواص گردو : درمان یبوست

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد رودهها و در نتیجه درمان یبوست می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌ شود.

دکمه بازگشت به بالا