اجتماعیبرترین های ترند روز

پرکاربرد ترین انواع پرده های اداری کدامند؟

بهترین مدل های پرده اداری

شنیده اید که محل کار، خانه دوم آدم است؟ ما به طور معمول یک سوم روز خود را در محیط کار می گذرانیم. لوازم محل کار در روحیه و کیفیت فعالیت کارکنان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و پرده یکی از همین لوازم است. اگر پرده اداری و سایر وسایل محیط کار به درستی انتخاب شوند و در تناسب با یکدیگر باشند، خلاقیت و فعالیت مثبت کارکنان نیز افزایش میابد، به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از ویستاپرده، به معرفی انواع پرده اداری بپردازیم. در انتها نیز لیست قیمت پرده اداری را آورده ایم. پس با ما همراه باشید.

پرده اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در خرید پرده اداری هم مانند پرده منزل باید اندازه، جنس و رنگ بندی آن توجه کنید.

جنس پرده اداری

پرده های اداری باید از جنس های بادوام و با کیفیتی انتخاب شوند تا نگهداری و نظافت آنها بسیار راحت باشد. ابریشم مصنوعی، پنبه و کتان برخی از بهترین پارچه‌هایی هستند که می‌توان برای پنجره های ادارات و شرکت ها در نظر گرفت، زیرا نسبت به سایر پارچه‌ها مانند ابریشم طبیعی و مخمل به نگهداری کمتری نیاز دارند. برای تمیز کردن پرده اداری کتان، پنبه و ابریشم مصنوعی می توانید از وکیوم استفاده کرد و با کمک آن گرد و غبارهای پرده را پاک کرد.

رنگ پرده اداری

رنگ ها تاثیر زیادی روی روحیه، خلق و خو، خلاقیت و بهره مندی از تمرکز انسان دارند، به همین دلیل انتخاب رنگ پرده ای که آرامش بخش و الهام بخش باشد اهمیت زیادی دارد، مثلا در روان شناسی رنگ ها رنگ آبی، آرامش بخش، سبز، به معنای تازگی، زرد به معنای انرژی مثبت و سفید نماد آرامش میباشد.

پرده اداری روشن همانند پرده شید؛ نور بیشتری به فضا وارد میکند. اما در بعضی از فضاها که نورگیر هستند، ممکن است نور بر روی مانیتور بیوفتد و باعث مزاحمت کارمندان شود. برعکس این قضیه نیز امکان پذیر است. اگر کارکنان نمی خواهند که هیچ نوری بر روی مانیتور آنها بیفتد، بهتر است از پرده اداری تیره استفاده نمایید. همچنین پرده های بلک اوت، به طور 100% از ورود نور به فضا جلوگیری میکنند.  یک راه حرفه ای برای انتخاب رنگ پرده اداری، تناسب رنگ آن با رنگ لوگوی برند شماست، همچنین میتوانید از رنگ های روشنی مانند قرمز و زرد برای افزایش انرژی مضاعف محیط کار استفاده کنید.

طرح و الگوی پرده اداری

 طرح پرده اداری یک انتخاب سلیقه ای و شخصی میباشد اما معمولا برای شرکت ها و محیط های اداری از پرده های ساده و تک رنگ استفاده می کنند زیرا پرده های طرح دار ممکن است حواس کارکنان را از کار خود پرت کنند. با این حال ظاهری یکنواخت هم میتواند باعث کسلی و بی حوصلگی کارمندان شوند. مدل پرده زبرا ساده یا پرده زبرا سه بعدی، یکی از بهترین انتخاب های پرده ادرای میباشد.

متناسب با دمای هوا

تحقیقات نشان داده اند که نوسانات دما می تواند به طور جدی روی بازدهی افراد محل کار تاثیر بگذارد، به همین دلیل باید دمای مناسبی در فضا وجود داشته باشد تا کارایی افراد به ماکزیمم خود برسد. بهترین پرده های اداری، پرده های دوجداره و عایق های حرارتی هستند زیرا این محصولات، از افزایش دما در تابستان جلوگیری کرده و اجازه نمیدهند که گرما از فضا خارج شود.

اندازه و قابلیت شستشوی پرده اداری

معمولا پرده های اداری را کوتاه انتخاب میکنند. پرده ای که برای شرکت ها نصب می شود، باید قابلیت شستشو داشته باشد، اما از آنجایی که در بسیاری از مواقع امکان کندن و شستن پرده اداری وجود ندارد، می توان از مدل هایی که در حالت ایستاده قابلیت شستشو هستند استفاده نمایید.

انواع مدل های پرده اداری 2021

پرده کرکره ای

می توان گفت رایج ترین مدل پرده اداری، پرده کرکره ای است. متخصصان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند که برای فضاهای کوچک از پرده کرکره ای استفاده شود و مبلمان کمترین تزئینات خانه باشند. فضاهای اداری معمولا از اتاق های کوچک تشکیل شده اند پس پرده کرکره ای انتخاب بسیار مناسب و به جایی برای پرده اداری میباشد. پرده کرکره ای خیلی راحت می تواند درجه نور را تنظیم کند. یعنی اگر به فضایی تاریک نیاز داشتید، می توانید پرده را به طور کامل بکشید و اگر دلتان خواست نور را وارد اتاق کنید، پرده را بالا بکشید. پرده کرکره ای از نظر جنس به چند دسته تقسیم می شود:

پرده کرکره ای آلومینیومی

کرکره آلومینیومی با قطرهای متفاوت 16، 25، 35 و 50 میلی متری وجود دارد. بسته به محیط کار (اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، آشپزخانه، اتاق کارمندان و غیره) می توانید قطر پرده کرکره ای آلومینیومی را انتخاب کنید. کرکره اداری فلزی به دلیل دوام بسیار بالا، انعطاف پذیری بالای تیغه های آلومینیومی، رنگ خنثی آلومینیوم، تناسب با رنگ سایر وسایل محیط کار و قیمت مناسب آن همیشه مورد توجه کارفرمایان بوده است. تمیز کردن کرکره های آلومینیومی کمی سخت تر از دیگر انواع مدل پرده های اداری است و باید یک دستمال مرطوب را بین لایه های آن بکشید و گرد و خاک آن را پاک کنید.

پرده کرکره ای چوبی

کرکره چوبی هم جزء رایج ترین مدل های پرده اداری است که در انواع چوب طبیعی و چوب مصنوعی تولید و فروخته می شود. جنس کرکره چوبی به طور ناخودآگاه انسان را به یاد طبیعت می اندازد و به همین دلیل نصب پرده اداری چوبی باعث افزایش طراوت و پویایی محیط می شود. چوب بامبو یکی از بهترین جنس ها برای ساخت پرده اداری چوبی است چون دوام و ظرافت بالایی دارد و البته که قیمت آن هم نسبت به بقیه مدل ها بالاتر است. کرکره چوبی در قطر های 25، 35 و 50 ساخته می شود که هر چقدر قطر آنها بالاتر باشد، وزن آنها هم افزایش میابد. سهولت کاربرد، شستشوی آسان و تنوع طرح و رنگ از مزایای این مدل پرده میباشد.

پرده کرکره ای لوردراپه

پرده اداری لوردراپه که به نام کرکره عمودی نیز معروف است،از نوارهای عمودی تشکیل شده اما این نوارها به صورت افقی باز و بسته می شوند. پرده اداری لوردراپه با پارچه هایی که شبیه تیغه هستند ساخته می شود و بر روی یک ریل آلومینیومی قرار می گیرد. معمولا از پرده اداری عمودی برای پنجره های بزرگ استفاده می شود. نمونه این مدل پرده را در منازل دیده ایم اما لوردراپه به عنوان پرده اداری هم انتخاب بسیار مناسب و به جایی است چون قیمت مناسب و دوام بالایی دارد و شستشوی آن هم ساده است علاوه بر این موارد، تنوع رنگ بالای این محصول باعث شده که بتوان هارمونی و تناسب رنگ زیبایی را در محیط کار به وجود آورد.

پرده زبرا اداری

یکی از زیباترین و جدیدترین مدل های پرده اداری، پرده زبرا می باشد. پرده زبرا به طور یکی درمیان از تور و پارچه یا مواد دیگر ساخته می شود، به طوری که یکی از این قسمت ها نور را عبور می دهد و قسمت دیگر مانع عبور نور می شود و همین تضاد، میزان نور در اتاق را تنظیم می کند. پرده زبرا اداری به دو صورت دستی و موتوری در بازار موجود است، در مدل دستی، کرکره ها توسط یک غلطک بالا و پایین کشیده می شوند اما در مدل موتوری، نیازی به تنظیم دستی نیست و شما میتوانید با کنترل از راه دور یا تلفن همراه خود، میزان نور را تنظیم کنید.

مدل پرده زبرا در انواع رنگ و طرح های مختلفی ساخته می شود که یکی از محبوب ترین مدل های آن پرده زبرای چاپی است. تنها نکته ای که وجود دارد این است که در پرده زبرا چاپی، قسمت هایی که روی پارچه می افتد کمرنگ تر و کیفیت پایین تری دارد. بهترین مدل زبرا برای پرده اداری، پرده زبرا ساده می باشد، زیرا در عین سادگی، محیط را از یکنواخت بودن خارج میکند.

پرده سیلوئت

یکی از بهترین مدل های پرده اداری، سیلوئت است. سیلوئت شبیه به پرده های کرکره ای است اما به دلیل ساختار زیبایی که دارد، مقاوم بودن آن نسبت به پرده های پارچه ای و حالت سایه روشنی که به وجود می آورد در ادارات و منازل مسکونی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اگر می خواهید از سیلوئت به عنوان پرده اداری استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که از رنگ های روشن و خنثی مانند سفید یا خاکستری استفاده کنید تا فضای گرم تر و پر آرامش تری به شرکت القا کند.

پرده اداری شید

پرده شید یکی دیگر از انتخاب های خرید پرده اداری است. با آنکه شید از نظر ظاهری شباهت زیادی به زبرا دارد اما تفاوت های عمده ای هم باهم دارند. پرده شید از یک پارچه تشکیل می شود اما همان طور که گفتیم زبرا از تور و پارچه تولید می شود. زبرا امکان تنظیم نور را به خوبی فراهم میکند در حالی که پرده شید به دلیل یکپارچه بودن آن یا به صورت یکسره کشیده می شود و جلوی نور را می گیرد یا اینکه کاملا بالا داده می شود و نور را از خود عبور می دهد. شید از نظر اقتصادی انتخاب بسیار خوبی برای پرده اداری می باشد.

پرده شید رول

پرده شید رول همان طور که از نام آن مشخص است، یکی از انواع مدل های پرده شید است که معمولا برای پنجره های وسیع و بزرگ استفاده می شود. ظاهر این پرده به صورت یک تک پارچه صاف و یکنواخت است که برای ورود نور بیشتر، آن را بالا کشید. پرده شید رول در انواع طرح های ساده و چاپی در بازار موجود است، اگر شما صاحب شرکتی هستید، می توانید نام برند یا لوگوی خود را روی پرده اداری شید رول چاپ کنید. همچنین این مدل پرده، در انواع رنگ های روشن و تیره وجود دارد و با ست کردن وسایل محیط کار با یکدیگر، می توان محیطی جذاب و زیبا در شرکت به وجود آورد.

ابعاد پرده اداری چقدر باید باشد؟

اندازه پرده اداری به جنس و نوع محصولی که در نظر گرفته اید و ابعاد پنجره شما بستگی دارد، اما بعضی از مدل های پرده اداری اغلب اوقات اندازه مشخصی دارند، مثلا کرکره چوبی 25 میلیمتری، دارای تیغه هایی با پهنای 255 میلی متری میباشد.

قیمت پرده اداری

هزینه پرده اداری بر اساس جنس، اندازه و طرح و رنگ آنها متفاوت است. در بین مدل پرده های اداری، شید، کرکره آلومینیومی و فلزی کمترین قیمت ها و کرکره چوبی، بالاترین هزینه را دارد.

سوالات متداول کاربران درباره پرده اداری

  1. بیشترین پرده ای که برای شرکت ها استفاده می شود چیست؟

پرده کرکره ای، پرده شید، لوردراپه و پرده سیلوئت

  1. از کدام مدل کرکره ها می توان به عنوان پرده اداری استفاده کرد؟

پرده کرکره ای فلزی (عمودی)، پرده کرکره ای آلومینیومی، کرکره چوبی و شید رول.

  1. آیا پرده زبرا انتخاب مناسبی برای پرده اداری است؟

بله. مدل پرده زبرا یکی از مناسب ترین و بهترین انتخاب های پرده اداری می باشد.

دکمه بازگشت به بالا