ویزای کار تضمینی ترکیه

اگر قصد مهاجرت یا اقامت در ترکیه را دارید بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه های شما یافتن کار است و مطمئنا کاریابی در یک کشور خارجی دارای چالش هایی است. یکی از راه های کاریابی در هر کجای دنیا از طریق سایت های کاریابی معتبر است. این صفحات به طور مرتب به روز می شوند.

شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه

همیشه یک قانون کلی را به خاطر داشته باشید: شما می توانید با ویزای کار در ترکیه زندگی کنید، اما نمی توانید در خانه ترکیه کار کنید. به این ترتیب، حتی اگر اقامت متفاوتی داشته باشید، همچنان برای کار به ویزای کار نیاز دارید. اقتصاد ترکیه از نظر تولید، گردشگری و ترکیه اقتصادی تر است. ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان اشتغال زایی و اشتغال در این زمینه ها را دارد.

برای دریافت ویزای کار در ترکیه باید کارفرمای ترکیه ای به شما پیشنهاد کار بدهد. در واقع کارفرمای ترکیه به دولت ترکیه می گوید که به شما نیاز دارد. بنابراین این کارفرما برای شما درخواست ویزای کار می کند، در این صورت کارفرما باید شما را در وزارت کار ترکیه تایید کند یا مستقیما از شورا برای شما ویزای کار درخواست دهد.

چند نکته مهم برای اخذ ویزای کار ترکیه

پس از 5 سال کار رسمی در ترکیه (با ضمانت کارفرما) می توانید برای تابعیت این کشور اقدام کنید و در صورت تایید مقامات، پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

با کار در ترکیه تجربه کاری بین المللی به دست خواهید آورد که می توانید از آن برای مهاجرت به کشورهای دیگر استفاده کنید.

آشنایی با زبان ترکی یکی از مهمترین اولویت های اخذ ویزای کار ترکیه می باشد. اکثر شرکت ها و کارفرمایان ترکیه از شما می خواهند که به زبان ترکی مسلط باشید.

با یادگیری زبان ترکی می توانید مشاغل بسیار خوبی با دستمزد بالا بدست آورید، در غیر این صورت برای یادگیری آرام ترکی باید زمانی را صرف انجام کارهای بسیار سخت با حقوق کم کنید.

در ترکیه، آنها نزدیکتر از حد معمول در کشورهای دیگر (45 ساعت در هفته) کار می کنند. ساعات کاری از 8:30 تا 17:00 دوشنبه تا جمعه است و کارکنان می توانند 14 روز مرخصی با حقوق در سال داشته باشند. تعداد این روزها با توجه به ساعات کاری افزایش می یابد. برای دریافت ویزای کار ترکیه با شرکت مهاجرتی در ارتباط باشید.

مراحل اخذ مجوز کار در ترکیه

ارائه درخواست آنلاین توسط کارمند و کارفرما به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه و ارائه مدارک مورد نیاز (مدارک ارائه شده توسط کارمند و کارفرما متفاوت است).

پس از گذشت 6 روز از ارسال درخواست آنلاین، کلیه مدارک باید به وزارت کار و امور اجتماعی ارائه شود.

مدارک و مجوزهای کار توسط وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (مطابق با قانون 4817 در مورد مجوز کار برای خارجی ها) پردازش می شود.

نتیجه درخواست خود به صورت آنلاین و کتبی به اطلاع شما خواهد رسید.

یک خارجی موظف است ظرف 30 روز از روز دریافت مجوز کار، درخواستی برای اجازه اقامت برای کار ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کاری

مدارک ارسالی کارفرما:

فرم درخواست مجوز کار در وزارت کار و امور اجتماعی.

صورت سود و زیان سال قبل به تایید سازمان امور مالیاتی رسیده است.

مدارک جهت ارسال:

معدل نهایی برای متقاضیانی که تحصیلات خود را در خارج از ترکیه به پایان رسانده اند.

در صورت نیاز کپی مدرک تحصیلی وزارت کشور جهت ترجمه و تایید صلاحیت تحصیلی یا مدرک تحصیلی تایید شود.

ارائه کپی از قراردادهای کاری شرکت های گردشگری به زبان ترکی و به زبان متقاضی و همچنین توصیه نامه به زبان ترکی.

دریافت گواهی صلاحیت برای متقاضیانی که مایل به کار در بخش آموزش از وزارت کشور مربوطه، تحت مجوز وزارت آموزش ترکیه هستند.

کلیه مدارک ذکر شده در بالا باید توسط متقاضی تایید شده و در زمان ثبت نام اینترنتی ارائه شود.

تمدید مجوز کار ترکیه

اولین مجوز کار برای یک دوره 1 ساله صادر می شود. اگر می خواهید به کار در ترکیه ادامه دهید، باید دو ماه و نیم قبل از انقضای مجوز کار برای تمدید درخواست دهید. اگر بعد از یک سال اعتبار برای ویزای کار اقدام کنید، یک اعتبار ۲ ساله به شما تعلق می گیرد. اگر پس از 2 سال دوم برای تمدید مجوز کار خود اقدام کنید، این مجوز کار به مدت 3 سال معتبر خواهد بود.

در ترکیه به کار نیاز است

ساخت و ساز

فناوری اطلاعات

ماشین سازی

فست فود

منسوجات

محیط

مواد شیمیایی

گردشگری

کشت و صادرات فندق

فروشگاه های الکترونیک

شرکت تولیدی پتروشیمی

خدمات مشاوره ای آرابولا

مشاوره تحول کسب و کار

ترمیم آسیب

رزرو هتل و آپارتمان

دکمه بازگشت به بالا