علمی و پزشکی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش روزافزون بیماران مبتلا به اومیترونس گفت: در حال حاضر هر بیماری که به دلیل سرماخوردگی مراجعه می کند، اولین نفری است که دچار سکته قلبی می شود و مجبور به گذراندن حبس خانگی می شود.

وی گفت: افراد مبتلا به سرماخوردگی نیازی به آزمایش کرونا ندارند. همه سرماخوردگی ها باید به عنوان اومیکرون در نظر گرفته شوند و برای حبس گرفته شوند.

شکوهی با اشاره به اینکه کیسه اومیکرون هیچ تفاوتی با دلتا ندارد، افزود: تست کرونا برای بیماران مبتلا به اومیکرون هیچ تفاوتی با سایر انواع کرونا ندارد و با همان تست کرونا تشخیص داده می شود، بنابراین این اشتباه است که بگوییم اومیکرون به اومیکرون نیاز دارد. تست ویژه.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: افزایش تعداد بیماران در روز در آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که بسیار زیاد است، شیوع اومیکرون و اگر وضعیت عادی تلقی شود. با افزایش روزانه تعداد بیماران مواجه خواهیم شد.

وی گفت: نباید Omicron را دست کم گرفت و این ساده سازی ها باعث شده است که تعداد بیماران در روز از 3 هزار نفر به 9 هزار نفر برسد.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه واکسن تاثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: واکسن کرونا درصد مرگ و میر را کاهش می دهد اما باید گفت که مرگ و میر کاهش می یابد و قطعا اگر وجود داشته باشد. این یک مشکل است. به نظر نمی رسد، یک ایده منطقی نیست و در نهایت تأثیر افزایش بیماران را می بینیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron جدا بافته نمی شود و باید مانند طناب کرونای قبلی با آن رفتار کرد و خیلی کشنده نیست.

مدت زمان حبس برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا به دلیل حضور بیش از یک میلیون نفر در روز تعداد روزهای حبس با علائم 5 روز ضعیف و 10 روز با علائم خفیف اعلام شده است. علائم. علائم شدید می توانند کار را مدیریت کنند، اما در ایران ما نمی توانیم روزهای کافی برای حبس داشته باشیم، بنابراین برای جلوگیری از شیوع این بیماری و شکستن زنجیره انتقال، مجبوریم مانند گذشته تا بهبودی کامل در خانه بمانیم. بیماری.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: درصد کمی از مبتلایان به سرماخوردگی ممکن است Omicron نداشته باشند، اما برای گسستن این زنجیره به همه توصیه می‌کنیم که با علائم کمی از سرماخوردگی حبس کنند و نیازی به آزمایش نداشته باشند. من ندارم

وی ادامه داد: تعداد افراد مبتلا به بیماری قلبی چندین بار گزارش شده است، زیرا این آمار مربوط به افرادی است که از نظر اعتبار تست خوبی داده اند و با توجه به خطای 50 درصدی آزمون می توان گفت که آمار بسیار بالاتر از آن است.»

شکوهی تاکید کرد: در یکی دو هفته آینده با انفجار تعداد بیمارستان ها مواجه خواهیم شد و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم افزود: تعداد فوتی‌ها در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران مبتلا به دلتا چندین برابر خواهد شد، بنابراین تعداد بیماران و بیمارستان‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت. “

تکرار محدودیت ضروری است

شکوهی در خصوص کودکان می گوید: کودکان و دانش آموزان بزرگ ترین منبع عفونت در خانواده ها هستند، بنابراین این اشتباه است که می گویند دانش آموزان باید به مدرسه بروند. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بسیار بهتر از مجازی است، اما در این صورت باید بد یا بد را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: کودکان از سوی والدین به واکسینه شدن تشویق می شوند زیرا نسبت به سایرین بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

استاد علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: اگر در آمریکا و اروپا هیچکس واکسینه نشود! آنها هم واکسینه شده اند، اما تعداد بیماران امیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و آینده ما باید با اقدامات، پیشگیری و محدودیت های لازم به آن آینده دست پیدا کند تا نظام پزشکی آسیب نبیند. نمی توان تعداد بیماران را متوقف کرد، اما می توان فاصله را کاهش داد.

شکوهی در خصوص ماموریت ششم گفت: در ماموریت چهارم و پنجم همه اینها را قبل از آمدن به ماموریت گفتیم و سخنرانی های علمی لازم را برای ماموریت انجام دادیم، ماموریت ششم و امیدوارم مسئولان تصمیم خوبی بگیرند. در مورد آن محدودیت‌های سریع‌تر، زیرا در غیر این صورت، در مواجهه با ساده‌سازی، ماه بدی را پیش رو خواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا