برترین های ترند روزعمومی

نکات قابل توجه در خرید توری مرغی؟

راهنمای خرید توری مرغی اطلاعات مفیدی را به سوله داران و مالکین دامداری ها ارائه می دهد. راهنمای خرید توری مرغی، هم برای فعالین ساخت و ساز و هم در ساخت دامپروری به کار می آید.

توری مرغی سبک ترین نوع توری فلزی است. توری مرغی هم از مفتول گالوانیزه گرم و هم از مفتول گالوانیزه سرد ساخته می‌شود و چشمه‌هایی به شکل شش ضلعی دارد. ضخامت مفتول‌ها و اندازه چشمه‌های توری مرغی با یکدیگر متفاوت است و بر همین اساس، انواع مختلفی از این نوع توری فلزی برای مصارف گوناگون، تولید می‌شود.

توری مرغی علاوه بر استفاده برای حصارکشی محیط زندگی حیوانات در مزارع و به خصوص دام و طیور، و نیز مراقبت از محوطه پرورش انواع گل و گیاهان، مراتع، زمین‌های کشاورزی و باغچه‌ها، در ساخت و ساز نیز کاربرد دارد. ضمن اینکه توری مرغی بهترین نوع توری فلزی برای ساخت قفس های نگهداری حیوانات است.

توری مرغی توسط یک آهنگر ایتالیایی در دهه ۸۰ اختراع شد؛ چارلز برنارد، مخترع توری مرغی بر اساس طرز کار دستگاه‌های بافندگی، این توری را طراحی و تولید نمود.

این توری‌ها در جنگ جهانی دوم برای حفاظت از رادارها در برابر صدمات ناشی از انفجار، استفاده می‌شد.

راهنمای خرید توری مرغی

توری مرغی برای عایق‌بندی سقف سوله‌ها و دام داری‌ها کاربرد دارد؛ در واقع برای عایق‌بندی صوتی و حرارتی  سقف این مکان‌ها، از پشم شیشه استفاده می‌شود، و توری مرغی به جهت نگهداری پشم شیشه در سقف به کار می‌رود و با توجه به گالوانیزه بودن مفتول‌های این نوع توری، و در نتیجه مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و زنگ زدگی، به عنوان کاربردی‌ترین گزینه با قیمت مناسب، به حساب می‌آید.

همچنین از توری مرغی برای دور ستون‌ها و نگهداری و سفت‌کاری برای مرحله گچ‌کاری، به جهت افزایش مقاومت گچ و جلوگیری از ترک خوردگی آن استفاده می‌شود.

توری مرغی برای آماده کردن زیرسازی جهت کاشی‌کاری، برای مقاوم‌سازی و یکنواختی سطح زیرین به کار می‌رود.

راهنمای خرید توری مرغی

راهنمای خرید توری مرغی، ویژگی های کاربردی مختلفی را برای آن برمی‌شمارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های توری مرغی، این است که این توری فلزی بسیار منعطف بوده و در عین حال مقاومت بالایی دارد و در صورتی که قسمتی از آن پاره شود یا آسیب ببیند، بر قسمت های دیگر اثری ندارد و بافت شبکه‌ای آن، باعث می‌شود که ساختارش ثابت باقی بماند.

اجرای راحت و سریع

سبک بودن وزن

مقاومت بالا

خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی

دوام و ماندگاری طولانی

کمتر بودن میزان کربن به کار رفته در ساخت آن که موجب افزایش کیفیت شده است

و ساختار منعطف

از جمله ویژگی‌های ممتاز توری مرغی به حساب می‌آید.

شکل ۲: توری مرغی برای حصارکشی محیط نگهداری دام و طیور به کار می‌رود.

توری مرغی مقرون به صرفه بوده و به خاطر ویژگی‌هایی که دارد، به خصوص برای شرایط جغرافیایی شرجی و هوای مرطوب، مانند شهرهای شمال کشور، بهترین گزینه است.

انواع توری در راهنمای خرید توری مرغی

مفتول گالوانیزه به کار رفته در توری مرغی هم به صورت سرد و هم به صورت گرم تولید می‌شود که هر دو نوع آن، در ایران وجود دارد.

توری مرغی با مفتول گالوانیزه سرد که در بازار داخلی وجود دارد، عمدتا وارداتی و ساخت کشور چین است و نسبت به نوع ایرانی آن سبک وزن تر بوده و مقاومت پایین تر و نیز کیفیت ساخت کمتری دارد و توری مرغی با مفتول گالوانیزه گرم که در بازار داخلی عرضه می‌شود، تولید ایران بوده که از کیفیت بالاتر در ساخت و وزن بیشتر و البته مقاومت بالاتر برخوردار است.

راهنمای خرید توری مرغی عواملی مانند وزن، کیفیت ساخت، نوع مفتول(گرم یا سرد) ضخامت مفتول و نیز اندازه چشمه‌های توری را در تعیین ، موثر می‌داند.

برای اطلاع از قیمت توری پرسی، ، می‌توانید به صفحه هرکدام مراجعه نمایید و از قیمت روز آنها مطلع شوید.

 

دکمه بازگشت به بالا