اقتصادی

افزایش هزینه اپراتورها، امکان سرمایه‌گذاری زیرساختی را کاهش می‌دهد

مجریان، درآمد برآوردی سه اپراتور دارای شبکه تلفن همراه در کشور در دهه 1400 را 50 هزار میلیارد تومان اعلام کردند و افزایش قیمت این اپراتورها ناشی از افزایش است و عوارض دولتی توانایی این شرکت ها را کاهش می دهد. سرمایه گذاری. بهبود زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری این کار در ناحیه کم بازگشت صرفه جویی می کند.

به گزارش ترند روز، در جریان بررسی نحوه توزیع درآمد لایحه بودجه 1401 که در جلسه علنی استفساریه اسلامی عصر برگزار شد، برخی از نمایندگان نسبت به مزایای فروش اپراتورهای تلفن همراه ابراز نگرانی کردند. در مقابل این مسئول صداوسیما گفت که اطلاعاتی ارائه کرده است که می تواند به روشن شدن موضوع و تصمیم گیری دقیق تری از سوی نمایندگان کمک کند.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، بر اساس گزارش‌های مالی تایید شده سه اپراتور حافظ شبکه تلفن همراه در کشور (همراه اول، ایرانسل و رایتل)، درآمد این سه شرکت در سال 1399 حدود 42 میلیارد تومان بوده است. درآمد برای سال 1400. بالغ بر 50 میلیارد پیش بینی شده است. تومان است. همچنین سود کارآفرین پس از کسر مشارکت های دولتی، سرمایه گذاری ها و هزینه های عملیاتی و در نهایت مالیات به کمتر از 20 درصد درآمد عملیاتی می رسد که در سایر بخش ها سود کمتری دارد. دلیل تصویب افزایش دو درصدی عوارض دولتی در مجلس، برابر با سود کارآفرینان است که امیدواریم تعدیل شود.

همچنین در این بیانیه آمده است که سود اپراتورهای تلفن همراه در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ ارز برای این شرکت‌ها و همچنین عدم افزایش کرایه‌ها کاهش چشمگیری داشته است. همچنین افزایش قیمت تمام شده این شرکت ها در پی افزایش حقوق دولتی در شرایط فعلی، احتمال استفاده از این شرکت ها برای ارتقای زیرساخت ها و نرم افزارهای لازم را به ویژه در مناطق با بازده اقتصادی پایین کاهش می دهد و در نتیجه کاهش می یابد. کیفیت مواد خدمات در این مناطق

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان از آگاهی و توجه شخصی نمایندگان به توسعه زیرساخت های ارتباطی و توسعه شبکه های فیبر نوری ثابت به عنوان نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر کرد. آماده توسعه این زیرساخت ها بدون هزینه مضاعف اقشار آسیب پذیر و توسعه متوازن خدمات سرعت ثابت در تمامی مناطق کشور است تا نمایندگان مجلس تصمیم شفاف تری بگیرند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا