برترین های ترند روز

مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی مضر است؟

تمام شوینده های لباسشویی، چه برای دست، مو، لباس یا ظروف طراحی شده باشند، بر اساس یک اصل عمل می کنند: مواد شوینده چربی و کثیفی را از بین می برد و آنها را با آب شستشو می دهد. با این حال، هر محصول برای یک موقعیت خاص طراحی شده است و معمولا در موارد دیگر قابل استفاده نیست. سافتلان در این مقاله به بررسی تفاوت های بین شوینده لباس شویی و مایع ظرفشویی می پردازد و به سوالات متداول در مورد استفاده از این دو شوینده به جای یکدیگر پاسخ می دهد.

تفاوت بین مایع دستشویی و صابون ظرفشویی

مایع ظرفشویی حاوی نرم کننده هایی است که در مایع ظرفشویی یافت نمی شود. این شرکت افزودنی های ملایمی را به مایع ظرفشویی اضافه می کند تا از سایش یا تحریک پوست جلوگیری کند. این افزودنی ها ممکن است شامل مرطوب کننده ها، روغن ها و ترکیبات پروتئینی باشند. از آنجایی که مایع ظرفشویی بر خلاف مایع لباسشویی برای تماس مکرر با پوست انسان طراحی شده است، اما این ماده در مایع لباسشویی وجود ندارد.

بسیاری از مواد شوینده ظرفشویی حاوی مواد آنتی باکتریال برای محافظت از پوست دست شما هستند. این مواد به طور ویژه برای تماس با پوست انسان طراحی شده اند و در بیشتر شوینده های لباسشویی یافت نمی شوند.

از سوی دیگر، مواد زیادی در مواد شوینده وجود دارد که در ماشین ظرفشویی یافت نمی شوند. این اضافات عبارتند از:

• موادی که با خنثی سازی مواد معدنی آب سخت، کارایی سورفکتانت ها را افزایش می دهند.

• پلیمرها (مواد ضد تعلیق) رنگ را در الیاف پارچه جذب و حفظ می کنند و از رسوب لکه های آب روی پارچه جلوگیری می کنند.

• اکسیژن شیمیایی موجود در برخی مواد شوینده نیز خاصیت سفید کنندگی دارد، به رنگ لباس آسیبی نمی رساند.

• مفصل نرم که اصطکاک نرم و سطوح ساکن را کاهش می دهد.

• عناصر محافظ در برابر خوردگی ناشی از شستشوی قطعات داخلی ماشین لباسشویی.

تفاوت pH بین مواد شوینده و مایع ظرفشویی

تفاوت اصلی بین مواد شوینده لباسشویی و صابون ظرفشویی وجود یا عدم وجود سفید کننده و سورفکتانت است که باعث تفاوت در سطوح pH مواد می شود. سورفکتانت ها مولکول هایی هستند که از یک طرف آب و از طرف دیگر روغن را جذب می کنند. این مولکول ها در ترکیب مواد شوینده با شکستن فاصله بین آب و روغن موجود در لکه ها، اثر پاک کنندگی را در فرآیند شستشو نشان می دهند.

بسیاری از شوینده هایی که در ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید دارای فرمولاسیون قوی برای از بین بردن لکه هستند. عملکرد این فرمولاسیون برای از بین بردن لکه های غذا بسیار چشمگیر است. اما در عین حال ترکیبات به کار رفته در این پاک کننده ها PH آنها را بسیار بالا می برد که برای پوست بسیار مضر است. بنابراین نباید از آنها برای شستشوی دستی ظروف استفاده کرد. شوینده های ظرفشویی مناسب دست فاقد مواد سفید کننده بوده و دارای مواد فعال در سطحی هستند که PH آن تقریباً خنثی است.

PH آب لباسشویی بالاتر از مایع ظرفشویی دستی است، اما در عین حال این مقدار برای آسیب رساندن به رنگ و الیاف پارچه کافی نیست. PH مایع لباسشویی که به پودر تبدیل می شود نزدیک به pH ماده شوینده ای است که در ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید. در این میان، مواد شوینده لباسشویی دارای pH بسیار خنثی است. این شوینده ها همچنین حاوی آنزیم هایی هستند که لکه های پروتئین، نشاسته و چربی را تجزیه می کنند و به تجزیه مولکول های چربی و انواع لکه ها کمک می کنند. همچنین آب دوش نسبت به سختی آب حساسیت کمتری دارد و به راحتی در آن حل می شود.

آیا می توانید از مایع شوینده برای شستن ظروف استفاده کنید؟

از مایع ظرفشویی می توان برای شستن ظروف استفاده کرد. اما روش کامل نیست. بنابراین، بهتر است از پیامدهای انتخاب این روش آگاه باشید:

برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی باید از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید. در صورت تعویض مایع لباسشویی، انتظار نداشته باشید که نتیجه شستشوی نهایی رضایت بخش باشد.

مواد شوینده حاوی موادی است که در صورت استفاده در ماشین ظرفشویی، داخل ماشین گرم شده و در اثر حرارت دادن گازهای سمی تولید می کند. استنشاق این گازها می تواند خطرناک باشد. این مواد شیمیایی از بین برنده لکه ها، عطرها و جلا دهنده های لباس هستند.

اگر هنگام شستشو با دست از مواد شوینده استفاده کنید، می توانید از انتشار مواد شیمیایی مضر جلوگیری کنید. با این حال، هنگام شستن ظروف، این مواد به طور کامل شسته نمی شوند و می توانند به موهای شما سرازیر شوند که می تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

اکثر مواد موجود در مایع لباسشویی به گونه ای انتخاب شده اند که اثر ماندگاری روی لباس داشته باشند. به همین دلیل، عطر و مولکول های براق ماندگاری طولانی دارند و به راحتی شسته نمی شوند. شما مطلقاً نمی خواهید در ظرفی پر از مولکول های شیمیایی مضر غذا بخورید. این درست نیست؟

اگر صابون قابل شستشو در ماشین ظرفشویی ندارید و ترجیح می دهید از چیزی موثرتر از مایع ظرفشویی استفاده کنید، از صابون مایع یا ژل دوش استفاده کنید. اما پس از اتمام کار، ظروف را بیرون آورده و دوباره با دست در سینک می شویید.

آیا می توان از مایع شوینده در ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟

بسیاری از ما می دانیم که ریختن مرتب مایع ظرفشویی در چوب، شیره زیادی تولید می کند. به گونه ای که بتواند از دستگاه خارج شده و کف آشپزخانه را بپوشاند. همین مشکل ممکن است باعث شود ما به فکر استفاده از مایع ظرفشویی برای شستن لباس ها در لباسشویی باشیم تا با تولید خوک بیشتر، لباس های تمیزتری داشته باشیم.

اما استفاده از این روش بدتر از استفاده از صابون ظرفشویی در ماشین ظرفشویی است که در طولانی مدت باعث ایجاد مشکل می شود.

یکی از مشکلات مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی این است که کف کردن بیش از حد مایع لباسشویی می تواند به ماشین آسیب برساند. در شرایط مشابه، این همان چیزی است که در ماشین ظرفشویی اتفاق می افتد. در واقع این مقدار فوم فقط برای شستن ظروف با دست مناسب است.

شاید فکر کنید که قرار دادن مقدار زیادی مایع ظرفشویی برای تمیز نگه داشتن لباس‌هایتان کار بسیار خوبی می‌کند، اما واقعیت این است که نه تنها ماشین لباسشویی شما با پمپ و تخلیه آن مشکل دارد، بلکه لباس‌هایتان آنقدرها هم تمیز نمی‌شوند. همانطور که شما دوست دارید آنها باشند. بودن! آثار مایع ظرفشویی روی لباس های شما باقی می ماند و آنها را کدر می کند.

تفاوت بین مایع لباسشویی و مایع ظرفشویی به این معنی است که هنگام شستن لباس نمی توانید این دو ماده را با هم عوض کنید. مایع ظرفشویی در از بین بردن میکروب های میکروسکوپی موثر است زیرا پس از شستن با آب، مولکول های آنها را در خود فرو می برد. از طرفی مایع شستشو به طور مستقیم بر عملکرد آب تأثیر می گذارد و در شستن لباس بهتر عمل می کند. مواد شوینده دارای عناصر فعال کننده ای هستند که کشش سطحی آب را کاهش داده و باعث توزیع مناسب آب روی لباس می شوند. ایجاد این رطوبت یکنواخت به راحتی لکه ها را از روی لباس پاک کرده و از بین می برد. اما مایع ظرفشویی این گروه از عناصر فعال کننده را ندارد و در نتیجه لباس ها را به درستی تمیز نمی کند.

با توجه به مواردی که تاکنون ذکر شد، تفاوت بین مایع لباسشویی و شوینده بسیار زیاد است و نحوه عملکرد آنها تفاوت چشمگیری دارد. بنابراین بهتر است آنها را در جای مناسب استفاده کنید و نه همه آنها را با هم.

سوالات متداول در مورد تفاوت مایع ظرفشویی و مایع ظرفشویی

مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی مضر است؟

مایعات ظرفشویی حاوی عناصر موجود در مایعات پاک کننده نیستند و به تمیزی لباس ها کمک می کنند، بنابراین به دلیل تفاوت زیاد بین این دو مایع توصیه می شود از آنها به جای هم استفاده نکنید.

فرمول مایع شستشو چیست؟

غیرفعال کردن مواد معدنی آب سخت، پلیمرها، عناصر اکسیژنی که خاصیت سفید کنندگی دارند، عناصر نرم کننده و عناصر لازم برای جلوگیری از زنگ زدگی ماشین لباسشویی.

قیمت مایع ظرفشویی 20 لیتری چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت و خرید میتوانید به باباسلمان مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا