اقتصادی

لزوم تسهیل راهیابی تولیدکنندگان ایران به بازارهای جهانی

رئیس مرکز توسعه صادرات یکی از راه های تحقق این شعار را حفظ بازار خارجی و رسیدن به بازار بین المللی دانست.

به گزارش ترند روز، دکتر ذاکری: اکنون نقش قدرت نخبگان در کشور بیشتر نمایان شده و موسسه توسعه صادرات با اتکا به توان نسل نخبگان در نظر دارد وارد عمل شود. گامی اساسی در توسعه صادرات کشور است.» با توجه به اینکه شعار امسال تولید، کار و دانش است، خاطرنشان می شود بخشی از راه رسیدن به این شعار حفظ بازارهای خارجی و رسیدن به بازارهای بین المللی است.

وی درباره موضوع تولید داخلی نیز گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولیدی کشور با ظرفیت تولید کمتر از ظرفیت اولیه خود فعالیت می کنند. از سوی دیگر مشکلات تولید آنقدر کار را برای تولیدکنندگان سخت می کند که وقت و نیروی کار برای پرداخت هزینه صادرات و بازارهای خارجی را ندارند. از این رو لازم است با کمک سیاستمداران کلیدی در این زمینه، برای تسهیل دسترسی تولیدکنندگان ایرانی به بازار جهانی گرد هم آییم.

مدیرعامل موسسه توسعه صادرات ضمن دعوت از دستگاه های دولتی برای حمایت همه جانبه خاطرنشان کرد: توسعه صادرات می تواند نقش مهمی در رشد و توسعه کشور داشته باشد و منجر به افزایش درآمدها شود. صادرات دیگر محدود به شرکت‌های بزرگ با منابع مالی و انسانی نیست.» در عوض، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و حتی مبتدیان از بازارها و فرصت‌های موجود استفاده می‌کنند. فرصت‌های موجود در بازار بین‌المللی با دسترسی به شبکه‌های ارتباطی مختلف.

ذاکری در پایان افزود: نمایشگاه اینوتکس فرصت مناسبی است تا مجموعه «اتیسا» دستاوردها و مهارت های خود را با سیاستمداران مسئول در عرصه تجارت و تولیدکنندگانی که دغدغه تولید دارند به اشتراک بگذارند و در حوزه کاری خود به آنها کمک کنند. مهارت ها. ” این گروه امیدوار است که این خدمات را به یک سیستم مشاوره آنلاین برای شرکت های صادراتی برای انجام تحقیقات بازار تبدیل کند.

دکتر. مهدی علیزاده; مدیر تحقیق و توسعه تانک گفت: امروز با پیروی از چشم انداز 20 ساله کشور باید از تمام توان خود برای اعتلای نام ایران استفاده کنیم و از این رو صادرات یکی از نکات کلیدی است. کشور می تواند با سرمایه گذاری مناسب درآمد زیادی داشته باشد.»

وی ادامه داد: در حال حاضر ممکن است بسیاری از سرمایه یک کشور برای انتخاب محصولات و کشورهایی که نروند هدر می‌رود یا انتخاب بهتر می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری بیشتر از حد انتظار شود که بهترین زمان برای آن است. به دلیل فقدان دانش یا تجربه. “از بین رفته است. تیم فعلی که شامل نخبگان این مطالعه است، مایل است ساعت های زیادی را صرف بررسی و ارزیابی اقدامات مختلف صادراتی کند تا این رویداد اتفاق بیفتد. بزرگ با شرکت های دولتی و خصوصی.

به گزارش ترند روز، موسسه توسعه صادرات ایران (اتیسا) در دهه 1400 در دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف ایجاد شبکه ای از دانشگاهیان، فعالان و سیاستمداران مستعد در بخش صادرات کشور تأسیس شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا