علمی و پزشکی

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، در سراسر جهان ، کشورها محدودیت ها و قوانینی در مورد کار مأموریت های غیر بومی دارند که باید آنها را رعایت کنند ، در غیر این صورت مجوز کار در این کشورها از پیام رسان حذف شد ، نمونه بارز آن پذیرش قانون ترکیه از فیس بوک. چند روز گذشته در رسانه ها امروز اما ، همانطور که مسئله ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم ، در صورت نیاز به پیام رسان ، به قوانین برخی کشورها متوسل می شویم.

ترکیه – انتصاب یک نماینده قانونی

در چند روز گذشته ، فیس بوک اعلام کرد که در حال پیگیری قانونی است که توسط پارلمان ترکیه تنظیم شده و می خواهد شبکه های اجتماعی را بیشتر کنترل کند. به گزارش یورونیوز ، غول های آمریکایی تسلیم قوانین ترکیه شده اند و طبق این قانون علاوه بر داشتن نماینده قانونی در این کشور ، طبق تصمیم دادگاه ترکیه لازم است فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی نیز کلیه مطالب را منتشر کنند. مقامات این کشور از سمت خود برکنار خواهند شد. این رویداد شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام است که متعلق به فیس بوک نیز می باشد. البته توئیتر هنوز تحت این قانون نیست و ترکیه از طریق تحریم ها درآمدزایی توییتر برای تبلیغات در این کشور را ممنوع کرده است.

آمریکا – بزرگترین مرورگر اینترنت در جهان است

اگرچه دولت ایالات متحده اعلامیه مطبوعاتی و پرچم های رایگان در سراسر جهان را اعلام کرده است ، اما در روزهای اخیر و در زمان آشفتگی کنگره آمریکا ، شاهد محدودیت های شدید شبکه ای هستیم. رسانه های اجتماعی و حذف عکس های این رویداد با توجه به اینکه حتی گزارش رئیس جمهور ایالات متحده چهار قانون جنایی را در قانون هوا دنبال می کند که در هر نقطه از جهان منحصر به فرد است و برخلاف روش های رسانه های اجتماعی سنتی جهان ، شامل جزئیات و مضامین اینترنت نیز می باشد. جهان قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) ، که شامل 15 بند است ، در صورت تشخیص مغایر با امنیت ایالات متحده ، کلیه اقدامات در هوا قابل پیگرد است.

اتحادیه اروپا – یک غول فناوری زیر زبان خود

اروپا همچنین مقررات سختگیرانه ای برای محدود کردن شبکه های اجتماعی دارد و هر یک از این قوانین را رعایت نکند ، مجازات های شدیدی را به همراه خواهد داشت. یکی از این قوانین این است که طبق حکم دیوان عالی کشور ، تمام پیام هایی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند باید از شبکه های اجتماعی حذف شوند. دویچه وله همچنین در گزارشی درباره قانون جدید بیش از 45 میلیون سیستم کاربر نوشت که این شبکه ها باید از توزیع غیرمجاز مطالب در شبکه های خود جلوگیری کنند و در صورت لزوم ، IP فردی را برای قضات برای مبارزه یا مقاومت در برابر تهدیدات تروریستی فراهم کنند. اخیراً سیاستمداران اروپایی خواستار لغو پیام های شبکه های اجتماعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی تروریستی و اجازه دادن به کشورهای اروپایی برای کنترل این پیام ها شده اند.

2323

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا