علمی و پزشکی

قارچی که جایگزین گوشت خواهد شد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، صنعت دام مسئول 15 درصد از گازهای اشک آور جهانی و 80 درصد استفاده از زمین است. قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و می توانند جایگزین حداقل یک گوشت شوند. امروزه تعداد کمی از کشاورزان و کارآفرینان مایل به پرورش قارچ نیستند. اما بسیاری از آنها خانه های خوبی ندارند و برخی دیگر که خانه های خوبی ندارند به فکر ساختن سیستم های هوشمند هستند. این امر باعث شد تا استارت آپ های ATTA دانش خود را در زمینه ساخت مزارع گیاهی مناسب و توسعه سیستم های پرورش قارچ هوشمند ارتقا دهند. اولین نمونه اولیه در حال حاضر راه اندازی شده است و آنقدر ساده است که هر خرده فروش بزرگی می تواند از آن برای پرورش قارچ استفاده کند. در ادامه داستان یکی از بنیانگذاران این استارت آپ به نام “سباستین مدل” (سباستین مدل) است که یک پرورش دهنده قارچ است.

اجزای مرتبط با ATTA
اجزای مرتبط با ATTA

نام ATTA از کجا آمده است؟

ATTA نام لاتین مورچه برگ است که بیش از 30 میلیون سال در پرورش قارچ فعال بوده است. آنها الگوهای بزرگی برای ما هستند. این حشرات در طول سیر تکاملی رژیم غذایی خود را تغییر دادند و آن را به قارچ تبدیل کردند و آن را در لانه خود روی برگ های جمع آوری شده رشد دادند. این غذا بسیار سالم است و مورچه های ATTA یکی از بزرگترین و قدرتمندترین کلونی مورچه های امروزی هستند.

مزرعه قارچ چگونه است؟

مزرعه قارچ یک سیستم مدولار است و می توان آن را در اتاق اصلی و خارج از منزل یافت. برای محافظت از برداشت، یک پلت فرم نظارت از راه دور راه اندازی کردیم. ضروری است که این دستگاه ها تولید پراکنده را امکان پذیر کرده و نیاز به حمل و نقل از راه دور را از بین ببرند. همچنین حمل و نقل به شهرهای بزرگ را تسهیل می کند. طراحی ماژولار یا مدولار بودن در طراحی، یک اصل طراحی است که یک سیستم را به قطعات کوچکتر به نام ماژول تقسیم می کند. ماژول ها را می توان به طور مستقل ایجاد کرد، تغییر داد، جایگزین کرد یا با حالت های دیگر یا بین سیستم های مختلف منتقل کرد.

چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟

قارچ ها انتخاب خوبی برای گوشت هستند. ما قارچ‌های زیادی را امتحان کردیم تا اینکه بهترین نوع، یعنی Lion’s Mane را پیدا کردیم. قارچ ها دارای تعدادی خواص مانند گوشت هستند که دی اکسید کربن کمتری از خود ساطع می کنند و از منابع کمتری استفاده می کنند. در آسیا، این قارچ به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود و اغلب با مرغ یا خرچنگ مقایسه می شود. همچنین به عنوان یک خلبان واقعی مغز شناخته می شود.

آینده کسب و کار خود را در پنج سال آینده چگونه می بینید؟

تا دو هفته دیگر اولین محصول را دریافت خواهیم کرد که به رستوران ها و شرکت های فرآوری فروخته می شود. اگر به عنوان تولید کننده کار کنیم و درآمد خوبی داشته باشیم، سرمایه گذاری در ساخت سیستم را ادامه خواهیم داد. طی پنج سال آینده، ما می‌خواهیم تجهیزات خود را در سراسر اروپا بفروشیم تا افراد بیشتری بتوانند قارچ‌ها را به روشی حرفه‌ای و کارآمد پرورش دهند و همچنین مواد غذایی خود را سالم‌تر و پایدارتر کنیم.

چه چیزی نوآوری شما را بهتر یا متفاوت می کند؟

سیستم‌های مدولار ما این مزیت را دارند که به مشتریان اجازه می‌دهند با سیستم‌های کوچک شروع کنند و آنها را به عنوان سرمایه‌گذاری اضافی گسترش دهند. در عین حال، سیستم ما بسیار کارآمد است زیرا می تواند دما، رطوبت، دی اکسید کربن و نور را کنترل کند و قارچ ها بهترین شرایط رشد را خواهند داشت.

دکمه بازگشت به بالا