طرز تهیه سبزی مرغ ترش

مرغ ترش یکی از خوراکی های معروف گیلانی است که به روش ها و مواد مختلفی طبخ می شود. این غذای لذیذ در شهرهای مختلف کشور با انواع و غذاهای مختلف تهیه می شود که البته بهترین نسخه این غذا در مناطق شمالی تهیه می شود. در مناطق شمالی برای تهیه مرغ چرخ کرده از سبزی مرغ ترش استفاده می شود که این غذا را بسیار خوشمزه می کند.

مواد لازم برای 4 نفر

ران و سینه مرغ 5 عدد

300 گرم گردو

200 گرم سبزیجات معطر

رب انار 2 قاشق غذاخوری

1 عدد پیاز متوسط

2 حبه سیر

نمک و فلفل به اندازه کافی

روغن قهوه و زردچوبه

دستور تهیه مرغ ترشی

فاز اولیه

ابتدا روی تکه های مرغ مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه بپاشید و با دست مخلوط کنید تا ادویه ها به تمام قسمت های مرغ برسد. سپس تکه های مرغ را در قابلمه مناسبی در روغن سرخ کنید.

مرحله دوم

وقتی تکه های مرغ خوب سرخ شدند و رنگشان طلایی شد از قابلمه خارج کرده و کنار بگذارید. سپس پیاز را مروارید می کنیم و در همان قابلمه تفت می دهیم تا طلایی و براق شود.

سطح سوم

در مرحله بعد سیر را چرخ کرده و اضافه می کنیم فقط سیر را تفت می دهیم تا معطر شود سپس نمک و فلفل سیاه و زیره را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا خوب مخلوط شود.

مرحله چهارم

همزمان سبزی های معطر را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا سبزیجات کمی سرخ شوند سپس گردوی آسیاب شده را با رب انار اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم.

گام پنجم

در این مرحله ۵ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد سپس حرارت را کم کنید تا مواد حدود ۳۰ دقیقه بجوشد و مغزها روغن آن را آزاد کنند. بعد از این مدت تکه های مرغ را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا باید حرارت را کم کنیم و اجازه دهیم ظرف روغن خود را از دست بدهد و جا بیفتد. این غذا نیز مانند خورش فاسنجان با آب کمی سرو می شود و در هنگام سرو روغن به آن اضافه شود. در پایان غذا با برنج یا کیت سرو می شود.

سبزیجات برای مرغ ترشی

در اوتار پرادش از سبزیجات محلی مانند چوچا و حلواش برای تهیه مرغ ترش استفاده می شود اما این سبزیجات در همه شهرها موجود نیست. همچنین می توانید به جای سبزیجات محلی از آرد گرمی، گشنیز، برگ گشنیز، نعنا و سیر تازه استفاده کنید

برای سفارش و خرید سبزی مرغ ترش به سایت torshvash.ir مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا