برترین های ترند روزعمومی

طرز تهیه فرنی ساده و خوشمزه خانگی

فرنی به عنوان یک غذای مغذی سابقه ای طولانی دارد و قدمت تهیه آن به 4500 سال قبل می رسد، به این معنی که بسیاری از مردم کره زمین از چین گرفته تا هند و اسکاتلند از آن زمان با فرنی آشنا هستند.

فرنی یک غذای کامل است که همه ما آن را می شناسیم. از آنجایی که از آن به عنوان بهترین غذای حمایتی برای کودک یاد می شود، احتمالاً شروع زندگی هر یک از ما با این غذا آغاز شده است.

طرز تهیه فرنی بسیار ساده است و نیازی به دانستن نکات و مهارت های خاصی نیست، تنها چیزی که نیاز دارید حوصله و دست قوی است، زیرا اگر از آرد برنج استفاده می کنید و یخ نمی زند، باید این کار را انجام دهید. . کاملا هم بزنید

غذایی که با شیر و آرد برنج درست می‌شود و خوبی آن این است که به دستور خاصی محدود نمی‌شود و می‌توانید مواد مورد علاقه‌تان مانند گلاب، زعفران، هل، دارچین، میوه‌ها، خرما و … را به آن اضافه کنید.

راه های زیادی برای تهیه کدو حلوایی وجود دارد که هم نوزادان و هم بزرگسالان می توانند از فواید این غذای عالی بهره مند شوند. سعی کردم چند روش تهیه کدو حلوایی براتون تهیه کنم که در ادامه مشاهده می کنید.

دستور اول

طرز تهیه فرنی ساده با آرد برنج و شیر

مواد لازم تهیه فرنی ساده خانگی
شیر ۳ لیوان
آرد برنج الک شده ۳ قاشق غذا خوری
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
شکر ۶ قاشق غذا خوری

دستور پخت فرنی

1- وقتی فرنی آماده شد، با گذاشتن تابه روی آتش کوچک شروع می کنیم، شیر را داخل تابه می ریزیم و وقتی داغ شد کمی شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا حل شود.

2- پخت فرنی را با اضافه کردن آرد برنج به شیر ادامه دهید، قاشق غذاخوری و هم بزنید. وقتی آرد حل شد، گلاب را داخل مخلوط فرنی بریزید و دوباره هم بزنید.

نکته: مواد را یکی یکی با هم مخلوط کنید تا آرد داخل شیر سفت نشود و گلوله نشود.

3- با ادامه هم زدن، حرارت را کمی زیاد کنید تا شیر بجوشد و دوباره حرارت را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خمیر به غلظت یکنواخت برسد.

4- کشک با سرد شدن سفت می شود، مراقب باشید وقتی کشک به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی گاز بردارید. اما به تشویق کردن ادامه دهید.

5- توجه داشته باشید که فرنی باید آنقدر هم زده شود که دمای آن بالا برود و ریزش نکند و طعم بدی پیدا نکند. وقتی فرنی به دمای محیط رسید، می توانید آن را در یخچال بگذارید یا بلافاصله بنوشید.

نکته: اگر فرنی را قبل از سرد شدن در یخچال بگذارید، آب سرریز می‌شود و طعم آن از بین می‌رود.

نکاتی برای درست کردن فرنی با آرد برنج

قبل از پخت می توانید آرد برنج را در آب سرد حل کنید تا گلوله نشود.

به یاد داشته باشید که مراحل پخت فرنی را با حرارت کم طی کنید.

با دارچین حالت موی شما متعادل می شود.

برای تهیه آرد برنج می توانید برنج را در خانه خیس کنید، بگذارید خشک شود و سپس به آن آسیب بزنید.

اگر دوست دارید به جای شکر از عسل یا شیرین کننده دلخواهتان استفاده کنید.

دستور دوم

طرز تهیه فرنی با نشاسته

مواد لازم فرنی با نشاسته و شیر
شیر ۳ لیوان
نشاسته ۱ پیمانه
شکر ۵ قاشق غذا خوری
گلاب ۲ قاشق غذا خوری

درست کردن فرنی

مرحله اول

با حل کردن نشاسته در آب شروع به تهیه فرنی نشاسته ای کنید. نشاسته را در ظرفی بریزید، نصف فنجان آب اضافه کنید و شروع به مخلوط کردن نشاسته کنید.

مرحله دوم

در حالی که خورش ادامه دارد، قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و نشاسته حل شده و نیمی از شیر را در آن بریزید و شروع به هم زدن کنید.

مرحله سوم

مدام هم بزنید تا گلوله نشود سپس بقیه شیر را کم کم به تابه اضافه کنید و حرارت را از روی گاز ملایم و کم نگه دارید.

مرحله چهارم

در مدتی که هم میزنید و شیر خوب داغ شده شکر و گلاب را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا فرنی به غلظت مناسب برسد.

مرحله پنجم

به یاد داشته باشید که فرنی پس از سرد شدن سفت می شود و نباید پخت آن را با غلظت زیاد تمام کنید. وقتی غلیظ شد و آب شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

مدام هم بزنید تا فرنی داغ شود تا فرو نرود و وقتی دمای فرنی به دمای محیط رسید آن را در ظرف دلخواهتان گذاشته و میل کنید.

نکته: بعد از خنک شدن کامل فرنی را در یخچال قرار دهید.

دستور سوم

طرز تهیه فرنی آرد برنج با پودر شیر برای نوزادان

آرد برنج: 2 قاشق

آب: 1 فنجان

شیر: 1 فنجان

آماده سازی

۱- قابلمه کوچک و مناسبی را انتخاب کنید و قبل از اینکه آن را گرم کنید، آب و آرد برنج را اضافه کنید و مخلوط کنید. پس از الک کردن آرد برنج، قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم گرم کنید.

2- برای تهیه فرنی بچه در این زمان مخلوط را در قابلمه روی حرارت ملایم هم بزنید. وقتی فرنی به جوش آمد شبیه ماست می شود و در این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید.

3- اجازه دهید دمای فرنی کم شود سپس شیرخشک را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شده و فرنی کاملا آماده شود. حالا می توانید به کودک آب بدهید.

نکات مهم فرنی بچه

یادتان باشد وقتی فرنی گرم شد و گرم یا سرد شد شیرخشک را اضافه کنید.

مابقی خمیر را در ظرفی بریزید و تا 2 روز آینده می توانید از آن استفاده کنید.

دستور چهار

طرز تهیه فرنی با شیر مادر

درست کردن فرنی با شیر مادر بسیار آسان است و می توانید در کمترین زمان ممکن یک مخلفات خوشمزه برای عزیزتان تهیه کنید.

مواد اولیه لازم

آرد برنج: 1 قاشق غذاخوری.

شیر (ترجیحاً شیر مادر): 6 قاشق غذاخوری.

آب: نصف فنجان

طرز تهیه فرنی با شیر مادر، آرد برنج را با آب مخلوط کنید، آرد را با قاشق خوب مخلوط کنید، قابلمه را روی گاز بگذارید و با حرارت ملایم شروع به پختن کنید و خوب مخلوط کنید.

حالا که بافت آرد سفت شد شیر را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا به غلظتی برسد. سپس گاز را آزاد کنید تا فرنی خنک شود. توجه داشته باشید که فرنی با شیر مادر نباید زیاد پخته شود.

وقتی فرنی سرد شد، دما را با پشت دست اندازه بگیرید و زمانی که در دمای مناسب بود، می توانید به کودک خود فرنی بدهید.

خواص فرنی برای بدن

هر چه غذایی که تهیه می کنید سالم تر و مغذی تر باشد، قطعا تاثیر مثبتی در زندگی شما خواهد داشت. فرنی یکی از آن غذاهای خاص و سالم است که البته بسیار ارزان است و در کمترین زمان ممکن تهیه می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سرشار از کلسیم

فشار خون پایین

محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی

مناسب برای رژیم

تنظیم اشتها

فیبر بالایی دارد

سخن پایانی

حرف آخر این است که همانطور که در بالا مشاهده کردید فرنی به روش ها و طعم های مختلفی تهیه می شود، یعنی می توانید خلاق باشید و ترکیبی جدید بسازید و از طعم خاص و فواید فراوان این غذای مورد علاقه لذت ببرید. فرنی را می توان به عنوان غذا، دسر و یا میان وعده مصرف کرد و بزرگترین مزیت آن این است که مواد تشکیل دهنده این غذای سالم را می توان با کمترین هزینه به دست آورد. از حمایت شما سپاسگزاریم.

دکمه بازگشت به بالا