علمی و پزشکی

شیوع شدید سویه جدید کرونا/ کودکان در صدر مبتلایان/ توصیه وزیر بهداشت را جدی بگیریم + نقشه و نمودار

به گزارش شفاف، بررسی میزان آلودگی روزانه در اقشار مختلف جامعه نشان می‌دهد که کودکان در این دوره از اپیدمی بیشتر در معرض ابتلا هستند، ویروس‌ها بدتر می‌شوند و ابتلا به بیماری در میان آنها افزایش می‌یابد که این موضوع باعث نگرانی برخی کارشناسان بهداشتی شده است. درمان منجر به احتمال کمبود برای آنها شد.

کارشناسان بهداشتی در این زمینه می گویند: مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که امروزه ویروس های جهش یافته به کودکان بیشتری سرایت می کنند و تعداد بیمارستان ها به ویژه در بخش اطفال افزایش چشمگیری را نشان می دهد که اگر وضعیت با این روند ادامه پیدا کند به زودی افزایش خواهد یافت. بودن. موضوع کمبود تخته آی سی برای کودکان قابل توجه شده است.

به گفته این گروه، افزایش 80 درصدی موارد بیمارستانی و اطفال در استان قزوین و البته اعلام کمبود تخت آی سی یو برای کودکان در استان خوزستان نمونه ای از این روند است که در سایر مناطق نیز رخ می دهد. این کشور می تواند منجر به یک بحران نگران کننده برای والدین شود. در سراسر ایران به یک اپیدمی تبدیل شده است.

این گروه بر این باورند که در شرایط کنونی رعایت پروتکل بهداشتی جامعه بهترین راه برای پیشگیری از عفونت و انجام واکسیناسیون به ویژه دوزهای تقویت کننده برای بزرگسالان و واکسیناسیون برای کودکان است.

اما وزیر بهداشت معتقد است که خانواده ها نباید در مراسم غیرضروری شرکت کنند زیرا ممکن است فرد مبتلا به امیکرون به همه اقوام در مهمانی منتقل شود.

استان اصفهان / شناسایی بیماران جدید 1776

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۷۶ مورد آخرین ابتلا به این بیماری بوده است.

وی افزود: در همین مدت 3390 عروق کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد که شامل 1776 مورد مثبت گزارش شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۶۹ بیمار مبتلا به بیماری قلبی وجود دارد، گفت: شب گذشته ۲۳۶ بیمار در بیمارستان بستری شدند و ۲۴۶ بیمار نیز ترخیص شدند.

عقدک گفت: 161 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند که وضعیت بدتری نسبت به سایر بیماران دارند. وی ادامه داد: طی 24 ساعت 9 مورد فوتی عروق کرونا گزارش شد که از این تعداد 7 مورد تایید و 2 مورد مشکوک به بیماری عروق کرونا قلب بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره تعداد بیماران قلبی از ابتدای شروع تا کنون گفت: 194 هزار و 632 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد 130 هزار و 727 نفر بهبود یافته و 6 هزار و 428 نفر بستری شدند.

خراسان رضوی/ درمان روزانه هزاران آزمایش کرونا در آزمایشگاه

سعید عامل جامه‌دار، مدیر فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: حدود 60 درصد نمونه‌ها کرونا مثبت و متغیرهای میکرون غالب بودند. وی گفت: در دو هفته گذشته هیچ موردی از آنفولانزا مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: این روند با نتایج خوب آزمایشات کرونری رو به افزایش است و طبق برنامه هیچ کمبودی در کیت های آزمایشگاهی وجود ندارد.

این کارآفرین پوشاک گفت: ویروس omicron به سرعت در حال گسترش در جامعه است، بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون کامل (مصرف سه دوز) است. بر خلاف تصور رایج، ویروس های omicron می توانند با شرایط شدید مرتبط باشند

علی اصغر انجدانی گفت: در حال حاضر وضعیت در اکثر شهرهای کشور و خراسان رضوی قرمز است و این نشان دهنده شیوع ویروس اومیکرون در کشور است.

وی گفت: هم اکنون بیش از 1150 بیمار مشکوک یا مشکوک به بیماری قلبی در بیمارستان های استان وجود دارد که حدود 20 درصد آنها در بخش های مراقبت از بیماران بستری هستند. در این صورت آنها باید بیشتر مراقب خود باشند.

بر خلاف تصور رایج، ویروس‌های omicron می‌توانند با شرایط شدید مرتبط باشند و طبق شواهد، اکثر بیماران بدحال کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند یا بیماری زمینه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه مدت زمان استراحت و بستری بیماران امیکرون 5 روز است، تصریح کرد: بیماران باید بدانند که پس از 5 روز اگر قصد حضور در جامعه را داشته باشند، ممکن است همچنان ناقل بیماری و حداقل 5 نفر دیگر باشند. روز. باید از دو ماسک استفاده کنند.

وی گفت: در واقع پیش بینی می شود حداقل تا دو هفته دیگر تعداد بیماران در بیمارستان افزایش یابد و برنامه ریزی های لازم برای این امر انجام شده است. برای جلوگیری از مهلت و اتمام واکسیناسیون، دوره اوج ششم باید کوتاهتر از پیک های دیگر باشد.

استان بوشهر/ 3 نفر دیگر به تعداد جان باختگان اضافه شد

احمد یزدان پناه، معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار جدید در بخش قلب این بیمارستان بستری شدند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بستری شدن 209 بیمار در عروق کرونا بیمارستان های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 28 نفر در بخش سرپایی بستری هستند و 6 نفر نیز حالشان وخیم است. .

وی با بیان اینکه روز گذشته 3 نفر بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: با ثبت نام 3 نفر دیگر، تعداد فوتی های ناشی از بیماری قلبی در استان بوشهر به 2 هزار و 57 نفر رسید.

یزدان پناه افزود: در 24 ساعت گذشته 82 بیمار با عارضه عمومی از بیمارستان های استان ترخیص شدند که از این تعداد 27 نفر به بیماری عروقی و خوش خونی مبتلا شده اند.

رئیس گروه علوم پزشکی دانشگاه بوشهر با بیان اینکه تاکنون 254 هزار نفر در استان نوبت سوم واکسن عروق کرونا را دریافت کرده اند، گفت: در مجموع یک میلیون و 780 هزار واکسن در استان بوشهر واکسینه شده است.

استان فارس/ تعداد کشته شدگان دو برابر شد

بر اساس آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، نیمی از شهرستان های استان فارس دارای وضعیت بالا یا قرمز، ۱۳ شهر نارنجی و مابقی زرد هستند.

به این ترتیب 17 شهرستان شامل آباده، اقلید، خرم بید، پاسارگاد، سرچاهان، ارسنجان، زرقان، بیضا، شیراز، سپیدان، ممسنی، فسا، زرین دشت، داراب، لارستان، اوز و خنج قرمز هستند.

همچنین شهرستان های نی ریز، بختگان، خرامه، استهبان، مرودشت، سروستان، کوار، خفر، جهرم، گراش، کازرون، کوهچنار و فراشبند به رنگ نارنجی و بوانات، رستم، فیروزآباد، قیروکارزین، لامرد و به رنگ زرد هستند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو و نیم میلیون و 70 آزمایش تشخیص مولکولی و سریع در آزمایشگاه های ایالات متحده این استان تهیه شده است. .

از مجموع آزمایش‌های انجام‌شده از ابتدای اپیدمی تا به امروز، یک میلیون و 673 هزار و 750 آزمایش مولکولی تأیید شده است که از این تعداد 492 هزار و 700 مورد مثبت بودن بیماران تأیید شده است.

با پذیرش 252 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، یک هزار و 279 بیمار خوب و در معرض خطر با علائم در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد 148 بیمار به دلیل آسیب جسمی در بخش ICU تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرند.

در 24 ساعت گذشته 14 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در فارس به ثبت رسیده و تعداد جان باختگان کووید 19 از ابتدای شیوع تاکنون به 7 هزار و 588 نفر رسیده است.

در حال حاضر تعداد کل تزریقات عروق کرونا در نواحی تحتانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دوز به 7 میلیون و 671 هزار و 976 دوز رسیده است که از این تعداد 3 میلیون و 320 هزار و 213 دوز برای نوبت اول بوده است. زمان. سه میلیون و 34 هزار و 439 دوز دوز دوم و یک میلیون و 317 هزار و 324 دوز واکسن سوم.

استان کرمان / بیمارستان با 136 بیمار جدید

در شرایطی که 17 شهر استان کرمان در وضعیت بیماری عروق کرونا قلب قرار دارند، روزانه بر تعداد بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان ها افزوده می شود، در استان کرمان نیز به گفته مسئولان، درصد بیماران بدحال را مبتلایان به این بیماری تشکیل می دهند. . واکسینه نشده یا واکسینه نشده

در همین رابطه سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین آمار موارد خوب بیمارستانی و فوتی ناشی از بیماری کووید را در ساعت ۱۹ روز گذشته گفت: بیمارستان استان کرمان ۳۸۸ مورد داشت.

وی ادامه داد: 243 مورد در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 38 مورد در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 52 مورد در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 21 مورد در دانشگاه پزشکی بم و 34 مورد در دانشکده علوم پزشکی سیرجان. تحت درمان.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری شدن 136 بیمار جدید قلبی در بیمارستان‌های استان کرمان، گفت: با فوت 7 بیمار دیگر در استان کرمان، تعداد فوتی‌ها در استان کرمان رسید. 5262 از ابتدا.

وی درباره آمار اولین واکسن تزریقی کرونا در استان کرمان گفت: 2 میلیون و 223 هزار و 542 مورد و گفت: دومین واکسن کرونا در استان یک میلیون و 964 هزار و 660 مورد و در مورد سوم 685 مورد تزریق شد. هزار و 164 دوز تزریق شد.

استان ایلام / ثبت نام 2 فوتی

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به افزایش تعداد بیماران قلبی در استان ایلام گفت: تاکنون 73 هزار و 305 بیمار قلبی در بیمارستان های سراسر استان بستری شده اند.

وی با اعلام آمار مبتلایان جدید به کرونا در 24 ساعت گذشته افزود: در این مدت 536 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر 102 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا در بیمارستان های استان ایلام بستری شده اند، گفت: در 24 ساعت گذشته 65 بیمار جدید در بیمارستان بستری و به در مجموع 68626 نفر بهبود یافته اند. . است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته 2 نفر بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بیماری قلبی تاکنون یک هزار و 186 نفر است.

دکمه بازگشت به بالا