علمی و پزشکی

شهری در چین شبیه داستان‌های علمی تخیلی / عکس

در سال 2015، آژانس طراحی AT Design Office برای اولین بار طرح هایی را برای ساخت یک شهر بزرگ شناور در چین منتشر کرد که در حال حاضر طبق برنامه انجام شده است. اگر این شهر ساخته شود، بزرگترین پروژه شهری تاریخ لقب خواهد گرفت. این شهر که احتمالاً در منطقه داوان گوانگدونگ، هنگ کنگ و ماکائو ساخته می شود، دارای یک آبراه اختصاصی برای عبور زیردریایی ها خواهد بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این شهر بزرگ شناور در شکل اولیه خود بر روی بدنه ای بتنی پیش ساخته به طول 150 متر و عرض 30 متر در اطراف سرزمین اصلی ساخته خواهد شد. طراحان یک بندر برای زیردریایی های غیرنظامی، یک بندر برای قایق های تفریحی کوچک و یک بندر خصوصی برای کشتی های بزرگ در نظر گرفتند. همچنین بزرگراه های بالا و پایین آب نقاط مختلف شهر را به هم متصل خواهند کرد.

عجیب و باورنکردنی، شهر رویایی چین مانند یک رمان تخیلی / گرافیکی است

آژانس طراحی AT Design Office که در انگلستان و چین مستقر است، یک شهر شناور به مساحت 4 مایل مربع را به سفارش شرکت ساخت و ساز چینی CCCC-FHDI طراحی کرده است. اگرچه مدل این شهر چیزی خارج از داستان علمی تخیلی به نظر می رسد، اما ساخت آن طبق برنامه پیش می رود و چین به زودی از عجیب ترین شهر تاریخ رونمایی خواهد کرد.

برای ساخت این شهر شناور، شرکت چینی CCCC-FHDI از فناوری های به کار رفته در ساخت پل 50 کیلومتری سه شهر هنگ کنگ، ماکائو و ژوهای در ساخت این پروژه استفاده خواهد کرد. اسلاوومیر سیسکا، معمار در این رابطه گفت: بخشی از این پل یک تونل زیر آب است که به یک جعبه بتنی 150 متری متصل می شود.

عجیب و باورنکردنی، شهر رویایی چین مانند یک رمان تخیلی / گرافیکی است

قرار بود مدول های شش ضلعی به یکدیگر متصل شوند تا این شهر شناور ایجاد شود و نتیجه این اتصالات ساخت بزرگترین سازه شناور تاریخ بود. توسعه دهندگان همچنین بر خودکفایی در شهر از جمله مزارع، مزارع و محل های دفن زباله متمرکز شدند.

آژانس طراحی AT Design Office با تاکید بر مزایای ساخت این شهر، چنین پروژه ای تاثیر مثبتی بر جامعه و اقتصاد دارد و می تواند به نیازهای زیرساخت های پایدار و توسعه پایدار پاسخ دهد. علاوه بر این، آنها فرصت های جدیدی را برای تحصیل، سرگرمی، کار و فعالیت های تجاری به ارمغان خواهند آورد.

5858

دکمه بازگشت به بالا