اقتصادیبرترین های ترند روزعمومی

تفاوت های بیلبورد شهری با تلویزیون شهری

تلویزیون شهری چیست؟

جایگزین نوین و انعطاف‌پذیر بیلبورد‌ها هستند که با وجود هزینه اولیه بیشتر، در طولانی مدت صرفه بیشتری دارند. با توجه به شناخته شدن بیلبورد در ادامه توضیحات کاملی در رابطه با تلویزیون‌های شهری داده شده است.

تلویزیون‌های شهری مجموعه ای اس آی لایت ، تابلو‌های بزرگ متشکل از ماژول‌های ال‌ ای دی هستند که می‌توانند تصاویر را با کیفیت مناسب به صورت رنگی به نمایش در بیاورند. تلویزیون‌های شهری اغلب در مصارف تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به جز این موارد، می‌توان نمونه‌هایی از این سیستم را در استادیوم‌ها و یا تفریحگاه‌ها برای پخش تصاویر غیر تبلیغاتی مشاهده کرد.

بلوک‌های ال ‌ای دی رنگی که هر کدام شامل تعدادی ال ‌ای دی هستند و در کنار هم قرار گرفتند، در یک تلویزیون شهری دقیقاً به مانند پیکسل‌های یک ‌مانیتور عمل کرده و تکه‌های کوچک تصویر را در کنار هم قرار می‌دهند تا در نهایت تصویر به صورت کامل نمایان شود.

تلویزیون‌های شهری انواع بسیار مختلفی دارند و همچنین هر روز برای کاربرد‌های مختلف توسعه پیدا کرده و یا به صورت انحصاری تولید می‌شوند؛ اما در کلی‌ترین دسته‌بندی ممکن، می‌توان تلویزیون شهری را به دو دسته آفلاین و آنلاین تقسیم‌بندی کرد. همانطور که از نام این دو نوع پیداست، تلویزیون‌های شهری افلاین نیازمند یک کامپیوتر اختصاصی برای برنامه‌ریزی هستند اما نمونه‌های آنلاین را می‌توان از طریق کامپیوتر شخصی و به صورت ارتباط بیسیم نیز کنترل و برنامه‌ریزی کرد.

فرق بین تلویزیون شهری و بیلبورد

بیلبورد هم دقیقاً به مانند تلویزیون شهری، محلی برای درج آگهی و اعلانات است که از دیرباز به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته. ابعاد بیلبورد‌ها عموماً بزرگ هستند به نحوی که از فواصل دور قابل تشخیص و مطالعه باشند.

مهمترین تفاوت تلویزیون شهری با بیلبورد‌ها در انعطاف‌پذیری این دو تابلو می‌باشد. بیلبورد‌ها دارای فونداسیون ثابت هستند که نیاز است تا برای درج تبلیغات مختلف، یک تابلو را بر روی آن قرار داد و برای تعویض تبلیغات نیز نیاز است تا تابلو تعویض گردد. اما فرایند تعویض تبلیغات در تلویزیون شهری بسیار ساده‌تر بوده و تنها کافی است که طرح تبلیغات را به پردازنده تابلو منتقل کنید تا در عرض کمتر از چند ثانیه، ظاهر تابلو به صورت کامل تعویض گردد.

همچنین مورد دیگر اینکه تمام نوشته‌ها بر روی بیلبورد‌ها کاملاً ثابت و بدون تغییر هستند و تلویزیون‌های شهری با توجه به اینکه می‌توانند تصاویر متحرک را نمایش دهند، بازدهی بهتری دارند.

با وجود تمام این تعابیر، احتمالاً تا کنون بیلبورد‌ها می‌بایست منسوخ می‌شدند. چیزی که تا به امروز بیلبورد‌ها را زنده نگه داشته به کار بردن تکنیکی برای طراحی تابلو‌های سه بعدی و خاص می‌باشد که ظاهری جالب و جذاب را برای آگهی به وجود می‌آورند که یک نمونه از این موارد را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید..

اما به هر صورت، بازدهی تبلیغات هم در نظر مردم و هم از نظر فنی در تلویزیون شهری بالاتر بوده و بیلبورد‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با نمونه جدید خود نیستند.

به صورت کلی مزایای مهم تلویزیون شهری عبارت اند از:

  • زاویه دید وسیع
  • بازدهی تبلیغاتی بالا
  • انعطاف پذیری در کاربرد
  • مصرف انرژی بسیار پایین
  • کیفیت بالای نمایش تصاویر
  • مقاومت در برابر عوامل جوی
  • نمایش مطلوب هم در شب و هم در روز

البته این که این موارد تا چه حد صدق کنند، بستگی به کیفیت و همچنین برند تولید کننده ال‌ای دی‌ها، ماژول‌ها، برد و کامپیوتر‌های کنترل‌کننده، ساختار تلویزیون و بسیاری موارد دیگر دارد و نمی‌توان به صورت مطلق در این باره نظر داد.

مکانهای مناسب نصب تلویزیون شهری

پس از معرفی و بررسی تلویزیون شهری، موضوع دیگری که در این باره مطرح می‌شود این است که بهترین مکان برای نصب تلویزیون شهری کجاست؟

در این باره استاندارد خاصی وجود ندارد و بسته به نیاز خود می‌توانید اقدام به نصب تلویزیون‌های شهری کنید اما برخی مکان‌ها بازدهی بیشتری دارند که به شرح زیر می‌باشند:

  • چهار راه‌ها
  • تمام مکان‌های پر تردد
  • بر روی ساختمان‌های بلند
  • میادین اصلی و مهم شهری
  • مقابل سازمان‌ها و مراکز مهم
  • اماکن ورزشی، مذهبی، تجاری
  • داخل پارک‌ها و مراکز اجتماع عموم

با وجود به اینکه در طول زمان استفاده از تلویزیون‌های شهری به صرفه‌تر از بیلبورد‌ها است، اما هزینه اولیه این تجهیزات بالاتر بوده و نمی‌توان در جاده‌ها به صورت مداوم و با فواصل مشخص اقدام به نصب تلویزیون شهری نمود و به همین جهت انتخاب مکان مناسب برای تلویزیون‌های شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

همچنین نه تنها برای تلویزیون‌های شهری، بلکه برای هر نوع تبلیغات دیگری تنها مکان مناسب به بارگذاری تبلیغ مهم نیست و محتوای تبلیغ حرف اول را می‌زند و به هیچ وجه نباید از این موضوع غافل شوید.

کلام آخر

تبلیغات یکی از مهمترین فعالیت‌ها در تمام شاخه‌های تجارت به شمار می‌رود که همانطور که در ابتدا گفته شد، روش‌های گوناگون و نوینی برای انواع تبلیغات به وجود آمده است اما همچنان تبلیغات شهری و نصب المان‌های تبلیغاتی در معابر طرفداران خاص خود را دارد.

یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات اینچنینی استفاده از تلویزیون شهری است که ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا تمام جزئیات و جوانب مهم در رابطه با این تجهیزات تبلیغاتی را با شما در میان بگذاریم. لازم به ذکر است که تمام مزایای گفته شده در رابطه با تلویزیون‌های شهری تنها برای انواع با کیفیت و با ساختار مناسب صدق می‌کند؛ بنابراین در صورتی که قصد سفارش تلویزیون شهری را دارید، بهترین راه اقدام از طریق مجموعه‌های معتبر و وارد کننده معتبر مانند می‌باشد

منبع : dynamo-led-displays.co.uk

دکمه بازگشت به بالا