اقتصادی

سرمایه‌گذاری ۱۳۶ هزار میلیارد تومانی در صنعت گاز

مدیر کل شرکت ملی ایران اظهار داشت: کل سرمایه گذاری شرکت تدبیر و امید از سال 1392 تا 1400 در بخش گاز 136،000 میلیارد بوده است.

به گزارش ترند روز ، حسن منتظر تربتی امروز در مراسم تحلیف گازرسانی به 77 شهر و آغاز اجرای خط برق نصب شده در جنوب مشهد اعلام کرد که در یک کنفرانس ویدئویی برگزار شد : “خوشبختانه با وجود همه مشکلات ، بیش از 900 روستا برای تأمین سوخت راه اندازی شده است. ریختن اشک در 2000 شهر دیگر برای کار در طی دو دور.

وی ادامه داد: چه اتفاقی افتاد که گازرسانی به اینجا رسید؟ برخورداری از قانون و عمل خوب باعث این حرکت در زمینه تأمین انرژی شد. با توجه به تبصره 1 قانون س. تبصره 1 مجلس نهم ، بازپرداخت سرمایه گذاری از منابع نجات این فرآورده های نفتی مجاز است و این مبلغ این تولید بود که ما را به حمایت از توسعه تأمین سوخت در شهرها سوق داد.

مدیر کل شرکت ملی ایران اعلام کرد: پس انداز حدود 9000 دلار و 877 میلیون دلار در نتیجه پروژه های بند 12 و دوازدهم شرکت ملی گاسکارا از زمان آغاز فعالیت آن تا به امروز. پروژه های گازرسانی روستایی ، صنایع تولیدی و تولیدی ، گازرسانی در استان های سیستان و بلوچستان و گازرسانی. نیروگاه های کهنوج و ماهشهر از همین منبع ساخته شده اند.

تربتی یادآور شد: تا سال 1991 و 1992 هر سال به دلیل کاهش تولید گاز و مصرف زیاد ، این نیروگاه از آبرسانی استفاده می کرد و تا 27 میلیارد متر مربع نیز داشت. توسط برق و 2600 متر مربع محاصره شده بود ، اما اکنون این میزان مصرف به 28 میلیارد متر مربع از گاز طبیعی و 9 میلیارد متر مربع روغن سوخت رسیده و به افزایش تولید در ملت

وی با بیان اینکه در مورد پروژه های گازرسانی برای استان خراسان رضوی ، اظهار داشت: عرضه گاز روستایی در استان خراسان رضوی در سالهای اخیر افزایش یافته است ، از 3 هزار و 313 شهر در این استان ، در اوایل سال 1992 ، 949 شهر از گاز طبیعی استفاده شده اند. آنها سود 55 درصدی را به دست آوردند ، اما اکنون به 92 درصد رسیده اند و تأمین سوخت 350 شهر در حال انجام است و وقتی این کار تمام شود ، سود کل گاز طبیعی آنها به 98 درصد خواهد رسید. در شهر خراسان رضوی.

معاون نخست وزیر نفت و نفت با حمایت پارلمان و استاندار در تأمین سوخت روستاها ، گفت: در خراسان رضوی حدود 1500 میلیارد هزینه شده است در انتشار گاز ، که فرماندار از آن آگاه است. کمتر از هزینه شرکت ملی است. از یک طرف ، مزایای این پروژه ها استفاده از برق ، کارگاه ها و کالاهای خانگی است و همین امر باعث افزایش اشتغال می شود. به این ترتیب ، پروژه تأمین گاز 39 روستا در خراسان رضوی اکنون آماده فراتر از شهر است و در 82 شهر دیگر نیز باقی خواهد ماند.

تربتی با نگاهی به روند عرضه گاز در کشور ، توضیح داد: به طور کلی از 1.048 شهر کشور تا 1239 شهر ، سوخت خریداری می شود و تنها هشت شهر باقی مانده است. گازرسانی ندارد. شهرهای باقیمانده در استان های سیستان و بلوچستان ، کرمان و هرمزگان قرار دارند که در آنجا تأمین انرژی عظیم وجود دارد.

وی افزود: تا پایان هفته دولت امسال 32 هزار و 327 شهر در این کشور از گاز طبیعی بهره مند می شوند و تعداد باقی مانده آن به 5 هزار و 522 شهر خواهد رسید. تأمین گاز همچنان سالم است. بنابراین ، تأمین گاز روستا تا پایان سال آینده به پایان خواهد رسید. ” تراتارینا

مدیرکل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: کل سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران از سال 1392 تا 1400 136 میلیارد بوده است. گاز طبیعی 75٪ از نفت خام کشور را تشکیل می دهد و 24 میلیون توزیع کننده دارد.

ادامه می یابد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا