اقتصادی

رستم قاسمی می‌رود یا می‌ماند؟

خبر استعفای رستم قاسمی و عدم حضور وی در جلسه روز چهارشنبه شورای دولت، گمانه زنی ها مبنی بر خروج وی از وزارت راه و شهرسازی را بیشتر کرده است. با این حال، هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد آن منتشر نشده است.

به گزارش ترند روز، هنوز چهار روز از اخبار باقی مانده است رد استعفای رستم قاسمی تا زمانی که وزارت راه و شهرسازی دوباره این معضل در شبکه های اجتماعی مطرح شد.

طبق آخرین اخبار رستم قاسمی چندی پیش نامه استعفای خود را به رئیس جمهور ارسال کرد. وی در جلسه روز چهارشنبه 4 آبان 1401 شورای دولت برای تایید گمانه زنی ها مبنی بر استعفای خود شرکت نکرد. جانشینی برای رستم قاسمی پیشنهاد شده است اما چیزی مشخص نشده و حتی سخنگوی دولت نیز درباره رفتن قاسمی و گزینه های جایگزینی صحبتی نکرده است.

دلیل واقعی استعفا

موضوع بیماری قاسمی ماه هاست که بر سر زبان ها افتاده است. این مشکل در کنار توقف اجرای طرح اقدام ملی مسکن، انتقادات کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس را نسبت به ساکنان طبقه پانزدهم ساختمان دودمان در پی داشته است. علاوه بر این، دستگیری قاسم مکارم – مشاور رستم قاسمی در اوایل شهریور نیز جنجال به پا کرد.

یکی از انتقادات وزیر راه و شهرسازی تاخیر در اجرای طرح ملی مسکن با هدف ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است. این پروژه بیش از یک سال است که آغاز شده و تاکنون یک میلیون و 600 هزار قطعه زمین توزیع شده و 194 هزار قطعه به بنیاد رسیده است.

صداهای منتقد از حوزه کارشناسان تا کرسی های سبز بهارستان به دستاوردهای رستم قاسمی رسیده است. اقبال شکری، عضو کمیسیون سازندگی مجلس شورای اسلامی در 20 آبان گفت: به نظر من رئیس جمهور محترم باید تایید کنند که اگر آقای مهندس قاسمی باید تصمیم دیگری داشته باشد.

مجلس هفته آینده تعطیل است و ممکن است تصمیم جدیدی در مورد وزارت راه و شهرها وجود نداشته باشد. آنچه می توان گفت رستم قاسمی همچنان وزیر است و گفته می شود شنبه آینده به محل کارش می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا