علمی و پزشکی

راهکارهایی طبیعی برای کاهش قند خون

: فتابنیوز:

هیپرگلیسمی زمانی اتفاق می افتد که بدن قادر به حمل م sugarثر قند خون به سلولها نباشد.

این افزایش قند خون در صورت عدم درمان می تواند منجر به دیابت شود. انجام برخی کارها می تواند قند خون شما را کنترل کند.

به طور منظم ورزش کنید: ورزش نه تنها وزن شما را کاهش می دهد ، بلکه باعث افزایش مقاومت به انسولین نیز می شود ، به این معنی که سلول های شما می توانند قند بیشتری استفاده کنند. ورزش به ماهیچه ها کمک می کند تا از قند خون برای تأمین انرژی و انقباض عضلات استفاده کنند.

کربوهیدرات های کنترل شده بخورید: بدن کربوهیدرات ها را به شکر تبدیل می کند و سپس انسولین قند را به سلول ها می رساند. وقتی کربوهیدرات زیادی مصرف می کنید یا بدن شما در ساخت انسولین مشکل دارد ، این روند بی اثر است و قند خون شما افزایش می یابد.

مصرف فیبر روزانه خود را افزایش دهید: فیبر هضم کربوهیدرات و مصرف قند را کاهش می دهد. به همین دلیل سطح قند خون را بسیار کاهش می دهد. البته نوع مایعات مصرفی شما نیز نقش مهمی دارد. فیبر به شکل تخریب پذیر و تجزیه ناپذیر وجود دارد. هر دو نوع فیبر لازم هستند ، اما الیاف محلول نقش مهمی در کاهش محتوای قند دارند. یک رژیم غذایی با فیبر بالا با کنترل و کاهش مصرف قند ، دیابت نوع 1 را کنترل می کند. سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات از غذاهای سرشار از فیبر هستند. 25 گرم در روز برای خانمها و 38 گرم برای آقایان توصیه می شود.

کمبود آب بدن نداشته باشید: نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به تعادل قند خون کمک می کند. نوشیدن آب همچنین از طریق نوشیدن به از بین بردن قند خون کمک می کند. از طرف دیگر ، افرادی که آب و مایعات بیشتری می خورند کمتر تحمل قند خون بالا را دارند و خطر دیابت آنها کمتر است.

کنترل استرس: استرس تأثیر مستقیمی بر سطح بالای قند خون دارد. هورمون هایی مانند گلوکاگون و کورتیزول در هنگام استرس ترشح می شوند. تحقیقات نشان می دهد که ورزش ، ورزش و مدیتیشن در کاهش استرس و کاهش قند خون بسیار مثر است. ورزش هایی مانند یوگا تأثیر بسزایی در تسکین مشکلات انسولین در دیابت مزمن دارد.

خواب کافی داشته باشید: شاید باورتان نشود ، اما کیفیت پایین خواب می تواند تأثیر زیادی بر قند خون و حساسیت به انسولین بگذارد کمبود خواب باعث افزایش اشتها و افزایش می شود نیویورک کمبود خواب باعث کاهش ترشح هورمون رشد و افزایش سطح کورتیزول می شود که هر دو نقش مهمی در کنترل قند خون دارند.

خوردن غذاهای حاوی کروم و منیزیم: کمبود مواد معدنی کروم و منیزیم با افزایش قند خون ارتباط دارد. کروم در متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها موثر است و همچنین به تنظیم قند خون کمک می کند. کمبود کروم باعث مقاومت در برابر کربوهیدرات ها در بدن می شود. غذاهایی مانند زرده تخم مرغ ، غلات سبوس دار ، قهوه ، آجیل ، لوبیای سبز ، کلم پیچ و گوشت سرشار از کروم هستند.

از طرف دیگر ، منیزیم در کاهش قند خون موثر است و کمبود آن در پیشرفت دیابت نقش دارد ، بنابراین افزودن آن به رژیم غذایی خطر دیابت را تا 47٪ کاهش می دهد. منیزیم معمولاً در سبزیجات سبز ، غلات سبوس دار ، ماهی ، شکلات سیاه ، موز ، آووکادو و لوبیا یافت می شود.

سرکه سیب را دست کم نگیرید: سرکه سیب علاوه بر تمام فوایدی که دارد ، با کاهش تولید قند در کبد یا افزایش استفاده از سلول ها ، میزان قند در کبد را کاهش می دهد. سرکه سیب اثر مفیدی در پاسخ ایمنی انسان به قند دارد و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. از سرکه epas می توان در سالاد استفاده کرد.

میوه های دارچین را امتحان کنید: دارچین با کاهش مقاومت به انسولین در سطح سلول ، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. قند خون را تا 29 درصد کاهش می دهد و تجزیه کربوهیدرات ها را در دستگاه گوارش کاهش می دهد و باعث افزایش قند خون بعد از غذا می شود. در حقیقت ، دارچین مانند انسولین عمل می کند ، اما در دوزهای پایین. مصرف روزانه یک تا 6 گرم دارچین که معادل نصف قاشق چایخوری دارچین است ، در کنترل و کاهش قند خون موثر است.

زغال اخته بخورید: بلوبری منبع آب گوارشی است که به کنترل قند خون کمک می کند. این دانه ها در کاهش قند در دیابت بسیار مثر هستند و حتی می توانند قند خون ناشتا را کاهش دهند و مقاومت در برابر قند را در بدن افزایش دهند. همچنین می توانید برای درمان دیابت دانه های زغال اخته را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا آن را در چای قرار دهید و از آن به عنوان نوشیدنی استفاده کنید. خوردن 2 تا 5 گرم دانه در روز از این گیاه تأثیر بسزایی در کاهش قند خون دارد.

منبع: مطبوعات چین

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا